گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ حسین هاشمی دوازدهم انسانی از همدان

بله دفتر برنامه ریزی دارم و باعث افزایش ساعت مطالعاته ، درصدگیری دروس ، محاسبه تعداد تست و میزان مطالعه من در هر روز می‌شود.

گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ حسین هاشمی دوازدهم انسانی از همدان

نام و نام خانوادگی : حسین هاشمی

نام شهر و استان : بهار ، همدان

سال‌ های حضور در کانون : 3 سال

شغل و تحصیلات مادر : وکیل ، لیسانس حقوق

شغل و تحصیلات پدر : مدیر دبیرستان ، فوق لیسانس تربیت بدنی 

مصاحبه‌گر : امیرحسین کرمی رفعت و سعید زارعی


مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

مهم ترین دلیل استمرار در مطالعه و قوت بخشیدن تحلیل آزمون ها و افزایش تست ها در برنامه مطالعاتی می باشد.


برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

برنامه تستی و تشریحی (اختصاصی) ها را ادامه بدهم و سپس به جمع بندی مباحث برسم و در نهایت  نقطه ضعفم را با توجه به کارنامه پنج نوع درس کانون بر طرف نمایم.


منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ 

منابع من برای دوران جمع بندی کتاب نوروز ، کتاب های جمع بندی پایه و دوازدهم کانون و شبیه ساز کنکور زرد که بر اساس آن ها طبق برنامه آزمون ها بتوانم برنامه را پیش ببرم و به آزمون های جمع بندی برسم.


شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

تلاش خواهم کرد که هر سه پایه دهم یازدهم و دوازدهم را جمع بندی کنم برنامه ریزی خواهم کرد بر روی نقاط ضعفم تمرکزکنم تا در دوران جمع بندی و آزمون های پیش رو در همه دروس به تسلط کافی برسم.


از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد؟ 

مطابق برنامه کانون دوران جمع بندی را شروع می کنم ( بعداز آزمون 18 اسفند) و سعی می کنم با این که برنامه های کانون دو هفته یک بار می باشد در هنگام جمع بندی پایه هفته اول پایه دهم را جمع بندی کنم و هفته دوم پایه یازدهم و برای پایه دوازدهم هفته اول نیمسال اول و هفته دوم نیمسال دوم را با برنامه پیش بروم تا زمان جمع بندی سه سال و انجام برنامه دو روز یک بار از طریق  آزمون های کتاب زرد برسم.


پیوستگی در آزمون‌ ها چگونه توانسته باعث پیشرفت شما شود؟

شرکت در همه آزمون ها علاوه بر این که باعث محک زدن مطالعه می شود باعث شده که فضای جلسه آزمون رو برای من تداعی کند و شرایط مدیریت و کنترل استرس و زمان جلسه آزمون را یاد بگیرم و در آزمون ها با تحلیل درست مشکلات خودم را بر طرف کنم.


تکنیک‌ ها و روش‌ های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

استفاده از تکنیک ضربدر و منها را استفاده می کنم در جلسه آزمون و حتما علاوه بر آن از تکنیک زمان های نقصانی هم استفاده خواهم کرد تا مدیریت جلسه آزمون را با کمک ضربدر و منها کامل شود و بتوانم همه سوالات کنکور را ببینم و درصورت داشتن اطلاعات آن را پاسخ دهم و سوالی بی پاسخ نماند.


آیا در آزمون‌ های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله شرکت می کنم ولی به دلیل این که بودجه بندی آزمون های پارسال با امسال فرق می‌کند فقط چند تا از دروس را شرکت می کنم تا خودم را برای آزمون اصلی آماده کنم فایده آزمون های هدفگذاری این است که تا زمان اصلی هدفم روی برنامه باشه تا بتوانم به طور صحیح خودم را به برنامه کانون برسانم.


از کدام یک از کارنامه‌ های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

کارنامه اشتباهات کانون به صورت معمولی را استفاده می کنم تا بتوانم نقاط ضعفم را شناسایی کنم و آن ها را رفع کنم.


مطابق برنامه‌ راهبردی درس می‌خوانید؟ 

بله مطابق برنامه راهبردی پیش می روم و برای دو هفته مشخص می کنم که در روز چه دروسی و چند درس را مطالعه کنم البته برنامه ریزی مطاعالعاتی ام  با توجه با اهمیت دروس و ضعف درسی ام شکل خواهد گرفت.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید؟

به طور میانگین در روز حداقل 4 الی 6 ساعت تست می زنم و  حدود ۶ الی۷ ساعت مطالعه می کنم و با توجه به دروس این ساعت نوسانی می باشد البته با توجه به روزی های تعطیل و ایام نیمسال دوم قطعا این مقدار تغییر بیشتری پیدا خواهد کرد.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم و باعث افزایش ساعت مطالعاته ، درصدگیری دروس ، محاسبه تعداد تست و میزان مطالعه من در هر روز می شود.


کدام یک از کتاب‌ های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ ها چه ویژگی‌ هایی دارند؟

من از کتاب های سه سطحی کانون و کتاب های جمع بندی کانون استفاده می کنم این کتاب باعث پیشرفت من در دروس شده است کتاب سه سطحی محتوایش براساس توانایی چیده شده و هر فرد می تواند براساس توقع خود به بخشی از سولات پاسخ دهد.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

برنامه مطالعه دروس پایه در کنار پایه دوازدهم انجام می دهم البته با توجه به اهمیت پایه دوازدهم و بحث امتحان نهایی توجه بیشتری بر روی پایه دوازدهم دارم.


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

تصمیم گرفتم که ساعت مطالعه و تست زدنم را افزایش بدهم و کنار تستی کار کردن تشریحی را هم پیش ببرم و مدیریت کلاس های درسی ام تا ساعت مطالعاتی  افزایش یابد.


با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

برنامه من این خواهد بود که ضمن جمع بندی کنکور اردیبهشت تجربه خوبی برای کنکور تیر ایجاد نمایم البته ابزار من در کنکور اردیبشهت کتاب های جمع بندی و زرد کانون است ضمن آن که از ابزار کارنامه اشتباهات و 5 نوع درس هم استفاده خواهم کرد تا در نهایت جهت کنکور تیر و جمع بندی آن علاوه بر برنامه کنکور اردیبهشت آمادگی بیشتر در امتحانات نهائی داشته باشم.

Menu