گفتگو با محمدعرفان علیمرادی؛ قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

کتاب درسی را به طور ویژه مطالعه می‌کنم و با بارگیری نمونه سوالات سایت کانون و همچنین استفاده از کتاب‌های پرتکرار یادگیری خودم را تثبیت می‌کنم.

گفتگو با محمدعرفان علیمرادی؛ قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: محمدعرفان علیمرادی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

میانگین تراز: 6700

شهر و استان: درگز، خراسان رضوی

تعداد سال های حضور در کانون: 3 سال

تعداد آزمون: 72 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: بازنشسته فرهنگی – لیسانس اقتصاد

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته فرهنگی – آموزش و پرورش


مصاحبه گر: نیلوفر شاه محمدی

 

آیا در آزمون های کانون غیبت داشته اید؟

در مقاطع پایین تر غیبت داشته ام ولی در سال دوازدهم هیچ آزمونی را غیبت نداشته ام و سعی کرده ام حتی شده به صورت غیر حضوری در آزمون ها شرکت کنم.


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

شرکت در آزمون ها بدون غیبت و پیوسته کمک می کرد تا از فضای درس و مطالعه دور نشوم و بیشتر اوقات خود را مشغول مطالعه و تست زنی و برطرف کردن ایرادهای درسی کنم و همین باعث شد تا روز به روز پیشرفت داشته باشم.

 

آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کنید؟

بله آزمون های هدفگذاری کمک می کنند تا سطح خودم را قبل از آزمون اصلی بسنجم و با آمادگی و شناخت بیشتری در آزمون اصلی شرکت کنم.

 

آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید؟

بله، برنامه راهبردی با برنامه مدرسه هماهنگ است و من سعی می کنم بیشتر با برنامه راهبردی حرکت کنم و از برنامه عقب نمانم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟

بعد از آزمون به محض رسیدن به منزل شروع به تحلیل آزمون می کنم؛ سعی می کنم تا بین آزمون و تحلیل آن فاصله ی زیادی نباشد تا باعث سردی و تنبلی نشود. ابتدا سوالاتی را که به نظر خودم درست جواب داده ام را از طریق پاسخنامه سایت کانون بررسی می کنم تا مطمعن شوم که درست است، سپس به سراغ سوالات نزده و شک دار می روم و آنها را دوباره با کمک راه حل های پاسخنامه تحلیل می کنم و در آخر همه سوالات را دوباره حل می کنم تا در ذهنم تثبیت شوند.

 

از آنجایی تمام امتحانات ترم دوم هماهنگ و نهایی است و با توجه به تاثیر نمرات در کنکور، برنامه شما برای موفقیت در امتحانات چیست؟

کتاب درسی را به طور ویژه مطالعه می کنم و با بارگیری نمونه سوالات سایت کانون و همچنین استفاده از کتاب های پرتکرار یادگیری خودم را تثبیت می کنم.

 

شما از کدام منابع کانونی استفاده کرده اید؟

از کتاب های جمع بندی کانون استفاده کرده ام و با کمک آنها متوجه مباحث مهم تر کتاب در تست های کنکور می شوم. در زمان کمتر و با بهره وری بیشتری مطالعه می کنم و باعث شده است که استرس عدم یادگیری نداشته باشم.

 

نقاط قوت شما کدام درس بوده است؟

درس زیست، کتاب را به طور ویژه ای مطالعه می کنم و نکاتی که در پاسخنامه کتاب های تست و یا درسنامه آمده است را یادداشت کرده و بانک اطلاعاتی خودم را در درس زیست افزایش می دهم.

 

مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون یاد گرفته اید چیست؟

مهمترین آموزه کانون برای من کنترل استرس و هیجان در حوزه آزمون بوده و همین امر باعث شده تا به سوالات به صورت هیجانی جواب ندهم و اشتباهات کمتری داشته باشم.

 

شما از کدام یک از ابزارهای جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟

در روز آزمون از کارنامه اصلی استفاده می کنم و درصدهایم را می بینم. در پایان هر پروژه از کارنامه پروژه ای استفاده کرده و رنگ کارنامه پروژه ای برای من خیلی مهم است. با کمک کارنامه 5 نوع درس، دروسی را که قابلیت پیشرفت دارم را شناخته و برای تبدیل آنها به رنگ آبی تلاش بیشتری می کنم.

 

آیا در طول سال هایی که در آزمون های کانون شرکت می کردید دچار خستگی و عدم تمرکز نشده اید؟

در ابتدا هماهنگی بین دروس بدلیل حجم بالای دروس مشکل بود ولی با گذشت زمان و تلاش بیشتر به ادامه دادن برنامه علاقه مندتر شدم.

 

نقش خانواده شما علی الخصوص پدر و مادر چگونه بوده است؟

پدر و مادر علاوه بر تشویق من به پیشرفت در آزمون ها بیشتر سعی می کنند تا فضای مناسب و امکانات مورد نیاز من تامین شود تا در آرامش به مطالعه مشغول باشم.

 

آیا پدر و مادر شما نتایج آزمون ها را می بینند؟

بله، پیگیر آزمون های من هستند و همیشه کارنامه های من را می بینند.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می کنید؟

بله، من از سایت کانون برای نمونه سوالات امتحانی و صفحه شخصی استفاده می کنم، در مجله هم قسمت قهرمانان را مطالعه می کنم و از تجربیات دانش آموزان برتر شهرهای دیگر استفاده می کنم.

Menu