مامک از نگاه خانم امینی و شهریارِ 5 ساله

همان‌طور که در پست‌های قبل خاطرنشان کردیم، مامک حاصل 3 سال تحقیق و بومی سازیِ منابع بین‌المللی در زمینه‌ی ارزیابی رشد کودکان 3 تا 6 سال است

مامک از نگاه خانم امینی و شهریارِ 5 ساله

همان‌طور که در پست‌های قبل خاطرنشان کردیم، مامک حاصل ۳ سال تحقیق و بومی سازیِ منابع بین‌المللی در زمینه‌ی ارزیابی رشد کودکان ۳ تا ۶ سال است که به پاس زحمات خانم دکتر قلم‌چی و همکاران ایشان به مرحله‌ی اجرا رسیده است.

خانم امینی یکی از کاربران فعال مامک هستند که حدود ۳ ماه است که همراه مامک هستند. ایشان ساکن اصفهان و دارای مدرک ارشد کامپیوتر، اما خانه‌دار هستند. فرزند خانم امینی، شهریارِ عزیز ۵ سال سن دارد و همراه با مادرش مامک را دنبال می‌کند؛ اما به گفته‌ی خانم امینی؛ شهریار اوایل اصلا دلش نمی‌خواست که دوستِ مامک باشد چون فکر می‌کرد که خانم امینی می‌خواهد او را ارزیابی کند اما وقتی به مرور متوجه شد که در مامک فقط قرار است بازی کند کم کم گاردش را پایین آورد و به مامک علاقه‌مند شد، و خود خانم امینی هم از این‌که برای شهریار وقت می‌گذارد، احساس خیلی خوبی دارند. 

خانم امینی از بازی‌ای که مامک به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد و از بازی‌های موردعلاقه‌ی شهریار است گفتند: 

یکی از بازی‌های موردعلاقه‌ی شهریار بازی با آهن‌ربا است، شهریار طبق دستورالعمل تعدادی جسم آهنی و پلاستیکی را زیر شن‌ها داخل یک ظرف بزرگ قایم کرد سپس با قالب آهن‌ربایی که با هم ساخته بودیم، اجسام را پیدا کرد و مدام سوال پرسید که چرا بعضی اجسام به آهن‌ربا نچسبید و من برایش توضیح می‌دادم بعد آهن‌ربا را برد و در محیط خانه به همه چیز نزدیک می‌کرد تا ببیند کدام جذب می‌شود و کدام نمی‌شود.

در آخر نتیجه‌گیری خانم امینی در این ۳ ماهی که همراه مامک بودند گویایِ خیلی چیزها بود؛ برای مثال شهریار قبل از شروع مامک بیش‌تر دوست داشت که با مادرش وقت بگذراند اما الان با کار کردن روی مهارت‌های زندگی بیش‌تر با دوستانش بازی می‌کند و اجتماعی‌تر شده. 

برای خواندن نظر مادران دیگر مامک به پیج مامک سر بزنید.

Menu