گفتگو با محدثه هلیلی ؛دانش آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

در این مقاله گفتگو با محدثه هلیلی ؛دانش آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

گفتگو با محدثه هلیلی ؛دانش آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: محدثه هلیلی

مقطع و رشته :  دوازدهم انسانی

نام شهر و استان :  خمینی شهر، اصفهان

میانگین تراز:  5800  

تعداد آزمون :  64 آزمون

سال‌های حضور در کانون:  3 سال

شغل و تحصیلات مادر:  خانه دار،دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:  روحانی ، فوق لیسانس

 

مصاحبه‌گر : تازه گل آقچه لی

 

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

برای نیم سال دوم با توجه به اینکه فارغ التحصیل هستم و پایه ی نسبتاً خوبی دارم تصمیم گرفتم نقاط قوت خودم را تقویت کنم و نقاط ضعف را هم تا حد ممکن برطرف کنم که برای جمع بندی سختی کارم کمتر شود.


رتبه کنکور شما در پارسال چند بود ؟

رتبه من در کنکور 402 در منطقه 2، 4048 شد و اقتصاد دانشگاه قم قبول شدم ولی انصراف داده و برای امسال دوباره می خواهم در کنکور 403 شرکت کنم.


با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

چند تا مبحث نا تمام دارم که تصمیم گرفتم تو دوران طلایی آن ها را تمام کنم،تست های سخت و علامت دار را از اول بزنم و تحلیل کنم و درس هایی که در آزمون ها  مشکل داشتم از ابتدا بزنم و تحلیل کنم.


سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

سال گذشته سعی در برطرف کردن نقاط ضعف و تثبیت نقاط قوت داشتم که خداروشکر نتیجه ی خوبی هم گرفتم.


آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله، با استفاده از تابلوی نوروزی وضعیت خودم را در هر درس  مشخص کردم و طبق برنامه ای که مشاورم آماده کرده بودند با آزمون های کتاب نوروز پیش رفتم و تا حدودی مشکلاتی که در درس ها داشتم برطرف شد،البته با تست و آزمون زیاد و تحلیل دقیق و نکته برداری.


شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

تصمیم دارم صرفاً در کنکور اردیبهشت ماه شرکت کنم و تا اواخر فروردین جمع بندی  را  به اتمام برسانم،علت انتخاب کنکور اردیبهشت به عنوان هدف این است که حس می کنم آمادگی بیشتری خواهم داشت نسبت به تیر ماه و دوست ندارم در دوران امتحانات و ترمیم معدل درگیر تست زنی و آزمون های جمع بندی باشم.


اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی کردید یا با پیش روی سریع حرکت کردید؟ 

پیش روی عادی را در اولویت برنامه ام قرار دادم و سعی می کردم حتماً طی دو هفته تمام درس هایی که در آزمون راهبردی اجباری هستند را  به اتمام برسانم و تا حدی که مسلط شوم تست زنی هم داشته باشم. در برخی از درس ها همانند جامعه شناسی و فلسفه با پیش روی سریع کامل مطالعه کردم و در مورد درس تاریخ  هم از اسفند ماه با پیش روی سریع پیش رفتم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر،سعی کردم که همیشه درس و آینده ام را در اولویت قرار بدهم و به همین دلیل تا الان هیچ غیبتی در آزمون ها نداشتم و تا حد ممکن آزمون های غیر حضوری مثل آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال را شرکت کردم. دلیلم برای نداشتن غیبت این است که به نظر من آزمون تاثیر فوق العاده ای در تثبیت مطالب در ذهن دارد و از طرفی هم شرط موفقیت در هر کاری پیوستگی می باشد.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

همین که با هر آزمون مشکلات خودم را می فهمیدم ،چه مشکلات درسی و چه مشکلاتی از قبیل زمان بندی درست برای سوالات و به کارگیری تکنیک های مختلف،این باعث شد که هربار سعی در بهتر شدن روند درسی خودم داشته باشم و ذره ذره و به تدریج رشد کنم.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله، البته متاسفانه گاهاً به دلیل پیشروی کند و عدم اتمام برنامه ی هفته ی اول سعی کردم تمرکزم را بذارم روی اتمام مطالب ولی سعی خودم را کردم که تا جایی که بتوانم در آزمون های غیرحضوری از جمله آزمون هدف گذاری شرکت کنم. انگیزه ی من از شرکت این بود که یک خودآزمایی کوچکی انجام بدهم و نسبت به وضعیت خودم و پیشروی ای که داشتم در هفته ی اول آگاه شوم. فایده ی آزمون هدف گذاری این است که بعد از آزمون از مشکلاتی که داشتم آگاه می شدم و سعی می کردم که درهفته ی دوم با تست زنی و مرور مشکلات  را برطرف کنم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

غالباً بله،به این دلیل که برای آزمون آماده باشم و مروری روی مطالبی که خواندم داشته باشم و فایده اش این بوده که با تحلیل آزمون مطالب خوانده شده و نقاط قوت تثبیت می شد و نقاط ضعف هم با تکرار و مرور به حداقل خودشان می رسید

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله، هفته ی اول بیشتر سعی می کنم درسنامه بخوانم و تست آموزشی بزنم ولی از هفته ی دوم تست زمان دار بیشتر حل می کنم و نقاط ضعف و مباحث خوانده نشده در هفته ی اول را جبران می کنم و سعی می کنم با تست زنی روی مباحث مسلط شوم.


گفتگو با محدثه هلیلی ؛دانش آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس جامعه شناسی و روانشناسی و تاریخ ادبیات،من این درس ها را  ابتدا به شکل روزنامه وار مطالعه می کنم و بعد دقیق جزء به جزء نکات را می خوا نم ،حتی از پاورقی ها و بیشتر بدانیم و... هم غفلت نمی کردم و البته به همه ی کنکوری ها  توصیه می کنم حتی قسمت های حذفیات را هم مطالعه کنند چون اکثر قسمت هایی که حذف می شود در حکم مثال برای مطالب اصلی درس هستند و خواندن شان باعث تسلط کامل روی آن  مطالب می شود.

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، تکمیل دفتر برنامه ریزی انگیزه را بالا می برد و اعتماد به نفس را افزایش می دهد  چون حکم یک گزارشی را داردکه هر وقت ما می بینیم که مثلاً ساعت مطالعه بالا رفته یا تعداد تست زیاد شده انگیزه برای خو ندن بیشترمی شود و تعداد تست های بالاتر می رود و در نهایت به پیشرفت و موفقیت ختم می شود.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کنید؟

اولین نکته ای که طبق صحبت های آقای قلم چی من سعی کردم رعایت ش کنم این بوده که همیشه ترتیب دفترچه و درس ها را رعایت کردم و برای مدیریت زمان صحیح از تکنیک ضرب در منها استفاده می کنم و سوالاتی که فکر می کنم ممکن است  وقت خیلی  زیادی را می گیرد ولی می توا نم حل شان کنم کنارشان  ضرب در می زنم و وقتی دفترچه تمام شد  در زمان باقی مانده سعی می کنم سراغ سوال های که با علامت ضرب در مشخص کرده بودم می روم.


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

فلسفه و منطق، من ابتدا درصد بسیار پایین در این درس داشتم ولی سعی کردم در برنامه مطالعاتی روزانه  قرار دهم و هر روز  از این درس تست کار کنم و از این طریق رشد قابل توجهی داشتم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 روز جمعه بعد از آزمون اول سراغ سوالاتی که غلط زدم می روم  و مباحث مربوط با این سوالات را یک بار سریع از کتاب درسی می خوانم  و بعد دوباره  سراغ دفترچه سوال رفته و سوالات اشتباه را  حل می کنم و نکته ی مهمی  که من توجه نکرده بودم را در دفتر خودآموز یادداشت می کنم. برای سوالات نزده هم همین کار را انحام می دهم و سوالات درست را اگر نکته ی قابل توجه و مهمی داشت یادداشت می کنم.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

بیشتر از کارنامه ی اشتباهات استفاده می کنم که یادگیری های ناقص خودم را بدا نم و دوباره رجوع کنم به آن مباحث و مشکل را برطرف کنم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم مشوق اصلی من در این مسیر بودند و در تک تک مراحل تحصیلی ام از من حمایت کردند. مسائلی مثل محیط آرام برای درس خواندن، کتاب های کمک آموزشی، ابزار های آموزشی و.... را به بهترین شکل برای من فراهم کردند و از این بابت همیشه بهترین پشتیبان من بوده اند.

Menu