چگونه قانون‌پذیری را به فرزند خود آموزش دهیم؟

یکی از سوالاتی که برای مادرانی که کودک زیر 7 سال دارند، معمولا پیش می‌آید همین سوال است که چگونه قانون‌پذیری را در کودک خود تقویت کنم؟

چگونه قانون‌پذیری را به فرزند خود آموزش دهیم؟

یکی از سوالاتی که برای مادرانی که کودک زیر ۷ سال دارند، معمولا پیش می‌آید همین سوال است که چگونه قانون‌پذیری را در کودک خود تقویت کنم؟

قانو‌ن‌گذاری در سنین پایین باعث می‌شود که افراد در بزرگسالی راحت‌تر بتوانند فعالیت‌های اجتماعی خود را کنترل کنند. بهتر است قانون‌پذیری از طریق قوانین طبیعت باشد؛ برایش توضیح دهید که طبق چه قوانینی هر روز صبح خورشید از شرق، طلوع و از غرب، غروب می‌کند. زمانی که فرزندتان به این درک برسد که همه چیز قانون دارد، راحت‌تر می‌تواند قبول کند که در خانه قوانین خاصی هست که باید رعایت شوند.

معمولا کودکان در مقابل قانون‌پذیری مقاوم هستند، چون به نظر آن‌ها قوانین یعنی محدود کردن و کم کردن آزادی آن‌ها! برای مثال به گفته‌ی خانم بهمنی، مادر مانیسایِ ۳ ساله، در ابتدا مانیسا به‌سختی و با گریه کردن قوانین خانه را می‌پذیرفت اما به مرور توانست این را قبول کند که خانه قوانینی دارد که باید رعایت شوند؛ الان مانیسا بدون تذکر دادن، قوانین را رعایت می‌کند و این برای خانم بهمنی تغییر بزرگی است، چون مانیسا متوجه مفهوم قانون شده و می‌داند رعایت نکردن قانون چه تبعاتی دارد. 

فراموش نکنید که قانون‌پذیری فرایندی تدریجی است و نباید انتظار یک نتیجه‌ی ناگهانی از کودکان داشته باشید. 

در وبسایت و اینستاگرام مامک منتظر شما هستیم.

Menu