گفت‌و‌گو با فاطمه خسروی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

بودجه بندی آزمون‌های اصلی و پیش روی سریع باعث شد که من مروری سریع بر مباحث داشته باشم .

گفت‌و‌گو با فاطمه خسروی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی:فاطمه خسروی

مقطع و رشته:دوازدهم انسانی

نام شهر و استان:بهارستان، اصفهان

میانگین تراز:7300

سال‌های حضور در کانون:3سال،از دهم تا دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار / دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:آزاد / دیپلم

مصاحبه‌گر : مائده رفیعی

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
  2.  دردی ماه تمامی کتاب های دوازدهم را مرور کردم و تست های چالشی بیشتری کار کردم و در بهمن ماه به بودجه بندی پیش روی سریع کانون رسیدم و نتیجه دلخواه خود را گرفتم .

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
  2. با توجه به کارنامه ای که از مدرسه دریافت کردم و نتایج چند آزمون پشت سر هم کانون در بازه زمانی مشخص متوجه ی نقاط ضعف ام شدم و زمان بیشتری برای آن ضعف ها اختصاص خواهم داد.

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
  2. سال گذشته بخاطر درگیر بودن برای المپیاد ادبی زمان کمتری برای دروس مدرسه گذاشتم و در نتیجه از اردیبهشت جمع بندی دروس را آغاز کردم.


  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

کنکور اردیبهشت،چون می‌خواهم برای خرداد ماه تمرکز و زمان بیشتری برای امتحانات نهایی و تشریحی خواندن اختصاص دهم.


  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟
  2.  با شناسایی نقاط ضعف و قوت در آزمون های پیش روی سریع و مرور نکات آمادگی کامل را برای آزمون عادی هفته بعد پیدا می‌کنم و در آزمون هفته بعد به بررسی نقاط ضعف می پردازدم که آیا برطرف شده اند یا نشده است.


  3. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

بودجه بندی های قلم چی کمک به سزایی در تقسیم بندی دروس در بازه زمانی محدود به من می کند  و اگر غیبت می کردم از بودجه بندی عقب می‌افتادم و جبران آن سخت می شد.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

بله،تعداد تست های بیشتری با سبک های مختلف کار کردم و نقاط ضعف خود را برطرف کردم تا بتوانم در آزمون اصلی جبران کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله،برای آشنایی بیشتر با نحوه و تیپ سوالاتی که طراحان می توانند استفاده کنند و مرور مطالب خوانده شده و رفع اشکال و آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی .


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

بودجه بندی آزمون های اصلی و پیش روی سریع باعث شد که من مروری سریع بر مباحث داشته باشم .

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله،در هفته اول مرور نکات درسی و اشتباهاتی که در آزمون پیش روی سریع داشتم و در هفته دوم فقط تست می زنم .

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟
  2. ریاضی و فنون.ریاضی را با تست فراوان از کتاب سه سطحی و تمرکز روی مسائل کتاب درسی به درجه دلخواه رساندم .فنون را باتوجه به شرکت در المپیاد توانستم ارتباط زیادی با آن بگیرم وقرابت معنایی های آن را به صورت روتین شبانه قرار دادم و تاریخ ادبیات وسبک شناسی را با بررسی متون مختلف و مرور کتاب به سطح عالی رساندم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

بله،باعث جهت دهی به روزمرگی هایم می شود و از سردرگمی من را نجات می دهد و وقتی زودتر برنامه آن روز ام را انجام بدهم انگیزه بیشتری برای ادامه دادن به راهم پیدا می کنم .


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون من شامل دو قسمت است .بخش اول روز جمعه است که سوالات غلط و نزده را تحلیل می کنم و دوباره آنها را حل می کنم و بخش دوم در طول هفته اول است که نکات ریزی که به آن ها توجه نکرده بودم را وارد کتاب می کنم .


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدرم با حمایت کردن و فراهم کردن امکانات زمینه را برای پیشرفت من هموار می کنند و مادرم با دادن انگیزه و ساختن محیطی آرام برای درس خواندنم نقش موثری در پیشرفت من دارند.


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟
  2. از این ماه شروع به مطالعه ی دروس عمومی می کنم و در کنار مطالعه دروس عمومی به حل کردن نمونه سوالات تشریحی می پردازم .همچنین بخشی از زمان مطالعه ام را به دروس عمومی و مطالعه به روش تشریحی اختصاص می دهم.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟
  2. بله،با توجه به برنامه ای که مشاورم برای من طرح کرده از اردیبهشت ماه به صورت یک شب در میان  از نمونه سوالات تشریحی ماهانه مدارس که کانون قلم چی در سایت خود بارگذاری کرده است استفاده می کنم همچنین در آزمون های تشریحی کانون قلم چی ثبت نام کرده ام و آزمون ها را به طور پیوسته می دهم.

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
  2. اولین تراز من 7300بوده و آخرین تراز من تا به الان 7400است .با زدن تیپ های مختلف تست با مدیریت زمان و رعایت تکنیک های تست زنی توانستم تراز خود را افزایش دهم.

 

Menu