گفت وگو با دیانا ممتاز ؛ قهرمان پیوستگی هفتم از دهاقان

گفت وگو با دیانا ممتاز ؛ قهرمان پیوستگی هفتم از دهاقان برتر هفتم

گفت وگو با دیانا ممتاز ؛ قهرمان پیوستگی هفتم از دهاقان

نام و نام خانوادگی : دیانا ممتاز

مقطع و رشته : هفتم

نام شهر و استان : اصفهان، دهاقان

میانگین تراز : 6244

سال‌های حضور در کانون : ۲ سال

چند آزمون شرکت کرده است : 33 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم

 

مصاحبه‌گر :  مریم حسینی


برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

من در امتحانات نوبت اول با دقت دروس را مطالعه می‌کردم، مرور و جمع‌بندی انجام می‌دادم و از سوالات کانون که مربوط به نیمسال مدارس کل کشور بود استفاده می‌کردم ،تست زنی انجام می‌دادم و همین باعث موفقیت من در امتحانات نوبت اول شد .

 

در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

من از تمامی کتاب‌های کانون استفاده می‌کنم کتاب‌های سبز،کتاب‌های آبی، کتاب‌های سه سطحی. تمامی کتاب‌های کانون را خریداری کرده‌ام و از تمامی آنها استفاده می کنم .

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله استفاده می‌کنم بسیار متنوع هستند باعث می‌شوند که از اوضاع درسی خود آگاه شوم و نمونه سوالات مهم باعث فهمیدن نقاط ضعف و قوت و اوضاع درسی من می شد.

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

احساس مسئولیت در برابر آینده باعث می شود که من همچنان به تست زدن و آزمون دادن ادامه دهم ، از دوران طلایی نوروز بهترین استفاده را خواهم کرد تا کارنامه درخشان‌تری ارائه دهم.

 

روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

مرور مداوم مطالب مهم درس ها و نکته برداری از آنها و استفاده از سوالات مفید نیم سال اول کانون تا یادآوری مطالب راحت تر باشند .

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

مطابقه برنامه راهبردی درس می‌خوانم دفتر برنامه‌ریزی دارم و همچنین مشاور عزیزم خانم زهرا نجفی در کانون برایم برنامه‌ریزی شخصی انجام داده و مطابق برنامه پیش می‌روم .در برنامه‌ روزانه ام زمانی برای تفریحات و کلاس‌های فوق برنامه نیز تخصیص داده شده است.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

خیر من یک دانش آموز بی‌غیبت در کل آزمون‌های کانون بوده و هستم من از آزمون دادن خسته نمی‌شوم . من عاشق آزمون دادن و به چالش کشیدن خودم هستم من با آزمون دادن و با کمک اشتباهاتم نکات مهم را یاد می‌گیرم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

بی دقتی هایم کاهش پیدا کرده ، از اوضاع درسی و نقاط ضعف و قوت خود آگاه می‌شوم و همچنین آشنایی با سوالات خوب که باعث پیشرفت من در امتحانات می‌شود .

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

بله تا حد امکان ، با کمک آزمون های هدف گذاری از عملکرد روزها و هفته هایم با خبر می‌شدم .اگر مشکلی پیش می آمد با مطالعه بیشتر جبران می کردم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

بسیار تاثیر گذار بوده و هست و این را من زمانی که آزمون پایش مدرسه را انجام دادم به خوبی متوجه شدم .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟

بله مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنم دفتر برنامه‌ریزی و مشاور خوبی دارم برنامه مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ هستند و خدا را شکر تا به حال به مشکلی بر نخورده‌ام و اگر به مشکلی پیش بیاید مشاورم حتماً به من کمک خواهد کرد.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

در طول این سال‌ها در تمامی دروس قوی بودم و اگر مشکلی پیش می‌آمد با مطالعه بیشتر و شرکت در کلاس تقویتی جبران می‌کردم . روش مطالعه من به این صورت هست که یک دور مطالب را می‌خوانم بعد برای خودم توضیح می دهم و متن را باز می کنم و در کتاب تست درس نامه را می‌خوانم و تست می‌زنم. 70 درصد مطالعه من صرف روخوانی و یادگیری اولیه و مابقی صرف تست زدن و رفع اشکال می‌شود.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم و تکمیل آن باعث این می‌شود که بفهمم عملکرد من نسبت به هفته های گذشته چگونه بوده پیشرفت داشتم یا پسرفت و از عملکرد روزها و هفته هایم با خبر می شوم .

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، من در آزمون‌ها برای هر درس به همان میزان زمان پیشنهاد شده برای پاسخگویی وقت می‌گذارم سوالات که نمی‌دانم و سوالات شک دار را نمی زنم و وقتم را صرف سوالات پیچیده که نیاز به زمان بیشتری دارند می‌کنم.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟

در طول این مدت و در آزمون‌ها نوساناتی داشتم گاهی اوقات برخی درس‌ها را درصد بالایی زدم و بعضی از درس‌ها را درصد کمتری اما در کل از عملکرد خود راضی بودم و اگر نقاط ضعفی داشتم بیشتر تلاش کردم ،تست زنی بیشتری انجام دادم .در درس انگلیسی موفق‌تر هستم چون از کلاس‌های فوق برنامه استفاده می‌کنم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

برای تحلیل آزمون اولویت با سوالات غلط و نزده بود،تا نقاط ضعف و اشتباهاتم مشخص شود بعد به دنبال جواب آنها رفته و تست زنی مربوط به اینگونه سوالات را بیشتر انجام می‌دادم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

تقریبا از تمام کارنامه‌های جعبه ابزار کانون استفاده می‌کنم برای فهمیدن نقاط ضعف و قوت و اوضاع درسی،دیدن رتبه و ترازم در اولویت است .

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم تمام امکانات لازم را برای من فراهم کرده‌اند، دایی‌هایم مشوق من در درس خواندن و شرکت در آزمون‌های کانون هستند. قبل از دوران مدرسه مادرم برایم زیاد کتاب می‌خواند، پدربزرگم اهل کتابخوانی و مطالعه بود و مشوق من بود .

Menu