گفت وگو با یسنا آل حصنی؛قهرمان پیوستگی پایه هفتم

استفاده بیشتر از کتاب‌های کمک آموزشی و برنامه ریزی دقیق و منظم و قابل اجرا داشتن و زمان بندی مناسب داشته باشم تا بتوانم در آزمون‌های نیمسال دوم ترازهای بالاتری کسب کنم.

گفت وگو با یسنا آل حصنی؛قهرمان پیوستگی پایه هفتم



نام و نام خانوادگی دانش آموز : یسنا آل حصنی کیاکلایه 

مقطع:هفتم

نام شهر:لنگرود

میانگین تراز: 6841

سالهای حضور در کانون: از پایه پنجم تا هفتم ( 3 سال)

شغل و تحصیلات مادر: کارمند -کارشناسی مهندسی تولیدات گیاهی

شغل و تحصیلات پدر: مدیر آموزگار – کارشناسی ارشد مدیریت

نام مدرسه : استعدادهای درخشان (فرزانگان)

مصاحبه کننده: اکرم امیری


چگونه با کانون آشنا شدید؟

به پیشنهاد مادرم در آزمون های کانون شرکت کردم. فرزندان فامیل در آزمون های کانون شرکت کرده بودند  و همه با رتبه های عالی در دانشگاه های خوب قبول شدند و همگی موفق هستند ، بنابراین مادرم من را تشویق کردند تا در آزمون های کانون شرکت کنم.


از چه مقطعی به کانون آمدید؟

از تابستان پایه پنجم عضو کانون شدم.


 چه دستاوردی در سال اول حضورتان داشتید که باعث شد مجددا ادامه دهید؟

اصلی ترین دستاورد کانون تجزیه و تحلیل مباحث درسی بود که باعث شد تسلط کاملی بر درسها داشته باشم و باعث فهمیدن عمیق تر مطالب درسی شد. شرکت در هر آزمون باعث شد مطالب جدیدتری یاد بگیرم.


در بین خدمات کانون کدامیک برایتان بیشترین تاثیر را داشته است ؟چگونه؟

با شرکت در آزمون ها به خودشناسی رسیدم و برنامه ریزی را دقیق یادگرفتم. برای تقویت درس ها و عمق دادن به مطالب خوانده شده از کتاب های کانون استفاده می کنم. استفاده از دفتر برنامه ریزی و تکمیل ساعت مطالعه دقیق باعث ایجاد انگیزه و رقابت در من می شود. از نمونه سوالات سایت کانون هم استفاده می کنم. کتاب آبی با درسنامه هایش و کتاب سه سطحی به من در آزمون های کانون کمک زیادی می کنند.


درس خواندن با برنامه راهبردی چگونه و چه میزان به نظم مطالعاتی شما کمک کرده است؟چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟

مطابق زمان بندی دروس و برنامه تنظیم شده مطالعه و برنامه ریزی می کنم. در دفتر برنامه ریزی کارهایی را که انجام داده ام به صورت دقیق ثبت می کنم و سعی می کنم زمان های برنامه ریزی شده را رعایت کنم.


در آزمون های کانون غیبت هم داشتید؟ 

خیر در هیچ آزمونی غیبت نکردم و همه آزمون ها را شرکت کردم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح دهید؟

ریاضی و فیزیک و شیمی از نقاط قوت من هستند. با مطالعه این درس ها  در همان روز و مرور مطالب خوانده شده در شب قبل از جلسه بعدی همان درس ها را مرور می کنم.


میزان دقتتان به کارنامه آزمون های کانون چقدر و چگونه است ؟

بعد ازظهر روز آزمون کارنامه ام را در سایت می بینم ، از کارنامه اشتباهاتم استفاده می کنم و سوال های نزده و غلط را بررسی می کنم. پدر و مادرم هر دو کارنامه ام را بررسی می کنند و هر دو با راهنمایی های خود سعی می کنند تا پیشرفت بیشتری داشته باشم.


کدام قسمت از کارنامه برایتان جذابیت بیشتری دارد؟

تراز و رتبه برای من جذابیت بیشتری دارد.


- پس از آزمون ها ، ارزیابی تان چه موقع و چگونه است؟

سعی می کنم در کوتاهترین زمان ممکن ( همان روز آزمون) دفترچه سوالات را مجددا بخوانم و سوالهای اشتباه و نزده ام را بررسی کنم.


پاسخنامه تشریحی چه اندازه به ارزیابی آزمون ها کمک می کند؟

بسیار کمک کننده است با خواندن پاسخ تشریحی سوالات به خصوص سوالات اشتباه ، نکات مریوط به هر سوال را متوجه می شوم و این باعث می شود تا آن اشتباه را دوباره تکرار نکنم.


ارتباطتان با پشتیبان چگونه است؟ نقش پشتیبان و تاثیر آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

پشتیبان هر هفته با من تماس می گیرند و هر کاری که از من بخواهند را انجام می دهم چون می دانم تجربه بیشتری دارند و توصیه هایش برایم مفید است. از طریق ارسال کارنامه در روز آزمون برای پشتیبان و بررسی تراز و درصدهایم و مقایسه با آزمون های قبل، من را راهنمایی می کنند. 


مهمترین ویژگی آموزشی مثبت شما چیست؟

 مهمترین ویژگی مثبت من خواندن درس هر روز در همان روز است و طبق برنامه راهبردی پیش می روم و تست کار می کنم و همین موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس در من شده است.


تاثیر اولیا در مسیر مطالعه و مسائل آموزشی شما چگونه و تا چه اندازه می باشد؟

پدر و مادرم پشتیبان تحصیلی من در منزل هستند و در حل مشکلات درسی به من کمک می کنند و به من انگیزه می دهند.


آیا از نمونه سوالات امتحانی سایت کانون در ایام امتحانات مدرسه استفاده می کنید؟ 

بله، از نمونه سوالات امتحانی در ایام امتحانات استفاده کردم.در فاصله بین آزمون از نمونه سوالات آمادگی آزمون سایت کانون و درسنامه های آن استفاده می کنم. همچنین فیلم های آموزشی سایت کانون هم کمک کننده است.


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟

استفاده بیشتر از کتاب های کمک آموزشی و برنامه ریزی دقیق و منظم و قابل اجرا داشتن و زمان بندی مناسب داشته باشم تا بتوانم در آزمون های نیمسال دوم ترازهای بالاتری کسب کنم.


آیا با دوستانتان در مورد مسایل آموزشی گفتگو دارید؟ چگونه؟

بله با دوستانم در مورد آزمون ها و درسها گفت و گو می کنم تا فضای رقابتی بیشتری داشته باشیم و باعث پیشرفت تحصیلی گروهی خودمان شویم.


Menu