گفت‌وگو با مهدی صالحی قهرمان پیوستگی نهم از آبیک

من در دوران امتحانات از کتاب پرتکرار استفاده می‌کنم و فکر می‌کنم که بتواند کمک زیادی به من در آشنایی با سوالات امتحانی کند.

گفت‌وگو با مهدی صالحی قهرمان پیوستگی نهم از آبیک

نام و نام خانوادگی: مهدی  صالحی

 مقطع و رشته: نهم

 نام شهر و استان:  آبیک، قزوین

 میانگین تراز: 5652

 سال‌های حضور در کانون : 4 سال

 چند آزمون شرکت کرده است:96 آزمون

 شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی، لیسانس الهیات

 شغل و تحصیلات پدر: فرهنگی،فوق لیسانس تاریخ

 

مصاحبه‌گر :معصومه صدیق انوری

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟  
  2. سعی می‌کنم با برنامه ریزی صحیح نتایج خوبی را در امتحانات نیمسال اول کسب کنم و در عین حال پیوستگی‌ام را در آزمون‌ها حفظ کنم.

  3. در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟ 
  4. من در دوران امتحانات از کتاب پرتکرار استفاده می‌کنم و فکر می‌کنم که بتواند کمک زیادی به من در آشنایی با سوالات امتحانی کند.

  5. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 
  6. بله، من در دوران امتحانات نیمسال اول علاوه بر اینکه از کتاب پر تکرار استفاده می‌کنم از نمونه سوالات داخل سایت کانون نیز استفاده می‌کنم و این  باعث آشنایی بیشتر  من با سوالات می‌شود .

  7. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟  
  8. من برای نیمسال دوم سعی می‌کنم که برنامه ریزی بهتری داشته باشم و نقاط ضعفی که در نیمسال اول داشته‌ام را بر طرف کنم و علاوه‌ بر آن با تحلیل بهتر آزمون‌ها و استفاده از کتاب‌های کانون در آزمون‌ها موفق باشم.

  9. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟ 
  10. سعی می‌کنم با استفاده از کتاب‌های تشریحی کانون دروس تخصصی خود را در نیمسال اول جمع بندی کنم .

  11. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟ 
  12. من در دوران امتحانات سعی می‌کردم با برنامه ریزی درست در روزهایی که امتحان داشتم، با استفاده از کتاب‌های کانون مثل کتاب آبی و سه سطحی، تست‌های مربوط به همان درس را طبق برنامه‌ی راهبردی بزنم و بدین ترتیب توانستم بین امتحانات و برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها تعادل ایجاد کنم.

  13. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 
  14. بله اگر اشتباه نکنم یکبار غیبت داشتم، دلیل من برای این که در آزمون ها غیبت نداشتم این بود که زمانی که نتایج آزمون را می‌دیدم اگر در دروسی کمی افت داشتم سعی می‌کردم که در طول دو هفته با تحلیل آزمون و استفاده از کتاب‌های کانون آن درسی که افت داشتم را جبران کنم. یا به عبارتی دیگر مشتاق آزمون بعدی برای جبران افت آن درس بودم که این سبب پیوستگی من در آزمون‌ها شد.

  15. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 
  16. پیوستگی من در آزمون‌ها سبب آشنایی بهتر و بیشتر من با سوالات تستی و تحلیل آزمون‌ها سبب پیشرفت من در آزمون‌های بعدی شد.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

گاهی اوقات. برای سنجیدن اینکه مطالعه کتاب‌های درسی و دروس جدید مدرسه چقدر بر میزان آمادگی‌ام اثر داشته‌اند، شرکت می‌کنم. آزمون هدف‌گذاری باعث آشنایی من با طراحی سوالات مربوط به آن آزمون و سنجش خودم در دروس عمومی می‌شود.


  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله حتماً. به دلیل این که شیوه‌ی مطالعه من به صورتی است که در هفته‌ی اول دروس عمومی و در هفته‌ی دوم دروس اختصاصی را مطالعه می‌کنم آزمون مشابه پارسال فرصتی است که خودم را در دروس اختصاصی بسنجم و با نحوه‌ی طراحی سوالات آشنا شوم.  


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟   
  2. بدون شک شرکت در آزمون‌ها باعث یادگیری هر چه بهتر دروس و آشنا شدن با  سوالات بالاتر از سطح مدرسه بوده است.

  3. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 
  4. بله، همانطور که گفتم من در هفته‌ی اول دروس عمومی و در هفته دوم دروس اختصاصی را مطالعه می‌کنم ولی در بعضی از مواقع برنامه‌ی مدرسه و آزمون ها هماهنگ نبود.

  5. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 
  6. من در درس‌هایی مانند فارسی، عربی، مطالعات و پیام در اغلب آزمون‌ها درصد بالایی را کسب می‌کنم. روش مطالعه من برای این دروس به این شکل است که ابتدا مطالب خود کتاب را به صورت دقیق مطالعه می‌کنم و بعد از آن برای بعضی از دروس به سراغ کتاب‌های کانون می‌روم و با حل کردن تست‌های زیاد آمادگی خود را برای آزمون اصلی کسب می‌کنم.

  7. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 
  8. بله، بدون شک برنامه‌ریزی آن هم به صورت دقیق و مکتوب باعث مطالعه‌ی بهتر برای آزمون‌ها  می‌شود.

  9. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 
  10. بله، من با استفاده از دفتر برنامه‌ریزی همیشه زمان مطالعه‌ی خود را مدیریت می‌کنم.

  11. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ 
  12. من در سال اول در بعضی از دروس مانند فارسی نتیجه‌ی خوبی کسب نمی کردم و درصدم پایین‌تر از ۵۰٪ بود اما از سال گذشته با تغییر روش مطالعه و استفاده از کتاب‌های کانون در اکثر آزمون‌ها درصد درس فارسی بالای ۸۰٪ است.

  13. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 
  14. من زمانی که  نتایج آزمون در روز جمعه منتشر می‌شود همان روز و در بعضی از مواقع در روز بعد، آزمون را تحلیل می‌کنم و  روشم برای تحلیل آزمون این است که تمامی سوالات را صحیح، غلط و بی پاسخ را با استفاده از پاسخنامه بررسی می‌کنم و شیوه‌ی صحیح حل آن سوال را در دفتر خودآموز یادداشت می‌کنم.

  15. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 
  16. پدر و مادر من در همه‌ی مواقع پشتیبان من هستند و در بعضی از اوقات شیوه‌ی مطالعه‌ی برخی از دروس را به من می‌گویند.

  17. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟  
  18. بله در زمانی که من در برخی از دروس افت شدیدی داشته باشم با دادن روحیه به من سعی می‌کنند من را برای جبران افت آن درس در آزمون بعدی تشویق  کنند.

  19. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟ 
  20. بیشتر برایم بخش مصاحبه با قهرمانان پیوستگی و قبولی‌های  تیزهوشان جالب است؛ چون می‌توانم از شیوه‌ی مطالعه آن‌ها استفاده کنم.

 

Menu