گفت وگو با نازنین کمالی ، قهرمان پیشرفت یازدهم انسانی

به نظر من هر پله از زندگی باید سازنده پله دوم باشد و ان شاءالله با در نظر گرفتن اشتباهات و موفقیت‌های نیم سال اول، آغاز نیم سال دوم باید توام با تجربه و پشتکار بیشتری باشد.

گفت وگو با نازنین کمالی ، قهرمان پیشرفت یازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی :  نازنین کمالی

مقطع و رشته : یازدهم  انسانی

نام شهر و استان : خراسان شمالی ، جاجرم 

میانگین تراز : تابستان : 7052 ؛ آزمون عادی : 6798

سال‌های حضور در کانون :  نهم ، دهم و یازدهم

شغل و تحصیلات مادر : فرهنگی

شغل و تحصیلات پدر :  کارمند اداره آب و فاضلاب

مصاحبه گر : راضیه رهنما


  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

به نظر من هر پله از زندگی باید سازنده پله دوم باشد و ان شاءالله با در نظر گرفتن اشتباهات و موفقیت های نیم سال اول، آغاز نیم سال دوم باید توام با تجربه و پشتکار بیشتری باشد ، با توجه به اینکه در پایان نیم سال دوم به نوعی کنکوری داریم که همان امتحانات نهایی هست که برای ما یازدهم ها ۴۰ درصد تاثیر دارد که واقعاً قابل توجه هست.

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

همین طور آقای قلم چی فرمودند، نوروز دوره طلایی هست و اینجاست که دانش آموزان تفکیک می‌شوند و به نظر من از این دوره طلایی که واقعاً فرصت مناسبی برای جبران و جمع بندی هست ، باید به نحو احسن استفاده کنیم و برنامه من برای نوروز طبق بودجه بندی مرور نیم سال اول و ادامه دادن نیم سال دوم هست.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

سال گذشته  چون پایه دهم بودم و به خودم سخت نمی‌گرفتم طبق بودجه برنامه را ادامه می‌دادم و در کنارش به تفریح و مسافرت رفتم تا به نوعی خودم را ریکاوری کنم برای شروع مجدد ، البته باز هم مطالعه داشتم و به پیشروی و آزمون ها اهمیت می‌دادم.


  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفاً علت این انتخاب را توضیح دهید.

با توجه به اینکه هنوز دانش آموز پایه هستم بیشتر سعی می‌کنم درس ها را به صورت تشریحی کار کنم تا برای آزمون های نهایی آماده باشم و در کنارش المپیاد ادبی هم شرکت کردم اما باز هم به درس های مدرسه اهمیت بیشتری می‌دهم.

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفاً توضیح دهید.

 من با توجه به اینکه کنکور ۱۴۰۴ هستم باز هم اولویت اولم آزمون های نهایی هست .

 

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، تا الآن غیبتی نداشتم و سعی کردم هیچ وقت آزمون ها را از دست ندهم ،چون رقابتی که آزمون دارد، بسیار مناسب هست و انگیزه ی زیادی می‌دهد تا برای آزمون بعدی خود را آماده کنید.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

واقعاً پیوستگی عامل پیشرو هست و کمک بسیار زیادی می‌کند چون همین طور که گفت هر شکست پلی برای پیروزی هست باعث می‌شود که ما با کم کاری ها روبه رو بشویم و به نظر من حتی اگه نتوانسته باشیم که آمادگی لازم را کسب کنیم ،غیبت در آزمون باعث می‌شود ، این رویه ادامه پیدا کند و عکس این قضیه این هست که ما وقتی افت تراز خودمان را می‌بینیم باعث می‌شود آن حس شکست اراده قوی تری به ما بدهد.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله انگیزه من محک زدن و شناخت کاستی ها هست و این آزمون ها بسیار موثر هستند چرا که نقط قوت و ضعف خود را می‌شناسیم تا برای هفته ی دوم اشتباهات گذشته را جبران کنیم .

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله، من علاقه خیلی زيادی به آزمون های مشابه پارسال دارم و اینکه قبل از آزمون اصلی با شیوه سوالات آزمون آشنا می‌شوم فوق العاده دلگرم کننده است و استرس را هم کاهش می‌دهد و به نوعی به شما می‌فهماند که تلاشت در آزمون هم نتیجه بخش خواهد بود و مثل یک دوست هست.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

تاثیر بسیار زیادی دارد شاید سخت باشد این که در کنار امتحانات مدرسه که گاهی با بودجه تناقض دارد به پیشروی آزمون هم فکر کنی اما لذت بخش ترین بخش این هست که اکثر مواقع بودجه با مدرسه هماهنگ هست و آمادگی لازم را همیشه داری بعد از آزمون واقعاً تمایز خودت را با بقیه دانش آموز ها حس می‌کنی وقتی که با تکرار و مرور های فراوان کانون می‌بینی که یک پله جلو هستی ،دلگرمی بزرگی هست.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله برنامه راهبردی کاملاً استاندارد ها ی لازم را دارد و در هفته ی اول سعی می‌کنم درسنامه  و تست آموزشی را داشته باشم و در هفته ی دوم تست پوششی را انجام می دهم .معمولاً برنامه با مدرسه هماهنگ هست فقط گاهی بعضی درس ها جلو هستیم یا عقب که دوباره برنامه را پیش برد.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

من بیشتر به ریاضی و عربی علاقه دارم ،چون از فرمول پیروی می‌کند خیلی لذت بخش هست که آن رمز سوال را پی ببرید و به نتیجه برسید و روش مطالعه اش هم درسنامه و در کنارش تست هست.

 

Menu