علی بیرانوند قهرمان پیوستگی ، یازدهم انسانی از خرم آباد

گفتگو با قهرمان پیوستگی علی بیرانوند یازدهم انسانی از خرم آباد

علی بیرانوند قهرمان پیوستگی ، یازدهم انسانی از خرم آباد

نام و نام خانوادگی:علی بارانی بیرانوند 

مقطع و رشته:یازدهم علوم انسانی 

نام شهر و استان: خرم آباد - لرستان 

میانگین تراز:6054 

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار لیسانس علوم تربیتی 

شغل و تحصیلات پدر:دبیر بازنشسته فوق لیسانس فیزیک 

 

مصاحبه‌گر :  امیرحسین میرزاوند 

 

 

1-تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ بر اساس برنامه درس خواندن و نظم و پیوستگی در مرور کردن درس های نیم سال اول و استفاده از کتاب های کمک درسی قلم چی

 

2-با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟ مرور و مطالعه تمام دروس و آمادگی برای امتحانات نهایی.

 

 3-سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟ مطالعه درس‌ها بخصوص درس های تخصصی  نتیجه‌ی عالی در امتحانات پایانی داشت.

 

4-آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟  بله استفاده کردم و برنامه ریزی ام را دقیق تر کرد و باعث شد از وقتم بهتر استفاده کنم.

 

 5-شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ کنکور تیر،هر دو کنکور برایم مهم هستند در مرحله اول کنکور آشنا شدن با فضا و سوالات کنکور و مرحله دوم بخاطر وقت بیشتری که برای آزمون دارم.

 

6-بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید. با پیش روی عادی و کار آمد چون با پیش روی سریع ممکن است برخی مسائل دور از ذهن قرار بگیرند

 

7-آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ خیر، دلیل عدم غیبتم خود آزمایی خودم بود و اینکه خودم را بسنجم و نقاط ضعف و قوتم را مشخص کنم.

 

8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ نقاط ضعف و قوت خودم را در آزمون ها پیدا میکردم و بر روی نقاط ضعف تمرکز بیشتری داشتم و وضعیت خودم را می سنجیدم. 

 

 9- آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟بله. انگیزه ام آشنایی برای ازمون اصلی بود و باعث میشد برای ازمون اصلی آماده شوم

 

10- شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟باعث مرور درس ها میشد و نمرات بالایی کسب میکردم

 

11- مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟  هفته اول تا اواسط هفته دوم به درس ها و امتحانات مدرسه اختصاص میدادم و اواسط هفته دوم مرور میکردم. برنامه مدرسه و آزمون هماهنگ بود و باعث اختلال در درس خواندن نمیشد.

  

12- نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟درس هایی مانند جامعه شناسی و فلسفه، با تقسیم بندی هر درس و خواندن و مرور آن

 

13- دفتر برنامه ریزی دارید؟ بله، باعث میشود با برنامه ریزی و نظم درس بخوانم.


 14- تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ بله، ابتدا به سوال هایی که اسان تر هستند پاسخ میدهم و بعد سراغ دیگر سوالات میروم

 

15- در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ در درس هایی مانند تاریخ  با تغییر روش پیشرفت خوبی داشتم. روش مطالعه این درس با خواندن پیوسته و مرور روزانه بود.

 

16- تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ بعد از ازمون سوالات غلط و نزده را تحلیل میکردم و سوالات درست را مرور میکردم

 

17- شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟ بعد از آزمون ابتدا از کارنامه اصلی استفاده میکنم و درصد ها و تراز اصلی را مشاهده و نتیجه‌ی ازمون و سوالات را تحلیل می‌کنم. از کارنامه اشتباهات هم به دلیل مشخص بودن سوالات اشتباه هر درس ،و درس به درس بودن آن استفاده می کنم.

 

18- نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ فراهم کردن محیط آرام و لوازم مورد نیاز برای درس خواندن 

 

19- از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟ اول خواندن کامل کتاب و بعد مرور و استفاده از کتاب ها کمک درسی

 

20- با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟ بله حتما، از کتاب های آبی و سه سطحی کانون استفاده میکنم و بر اساس برنامه راهبردی کانون و شخصی سازی این برنامه و سازگاری اش با برنامه مدرسه پیش می روم.

Menu