گفتگو با محسن اکبری؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

حداکثر نمره در امتحانات نهایی هدف گذاری کرده ام و با توجه به ارزیابی ای که از نیمسال اول داشته ام میخواهم که این اقدام را با توکل به خدا محقق کنم. بعلاوه برای بعضی از دروس مانند تاریخ و جامعه شناسی

گفتگو با محسن اکبری؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: محسن اکبری            

مقطع و رشته: یازدهم انسانی

نام شهر و استان: نسیم شهر، تهران

 میانگین تراز: 6712

سال‌های حضور در کانون:  نهم، دهم و یازدهم                                                                            

 چند آزمون شرکت کرده است: 149 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار،دیپلم  

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، پنجم ابتدایی   

 

مصاحبه‌گر: افسانه محمدزاده

 

  1. تصمیمات شما برای نیم‌سال دوم چیست؟ 

در نیمسال دوم برای کسب حداکثر نمره در امتحانات نهایی هدف گذاری کرده‌ام و با توجه به ارزیابی ای که از نیم‌سال اول داشته ام می‌خواهم که این اقدام را با توکل به خدا محقق کنم و برای بعضی از دروس مانند تاریخ و جامعه شناسی قصد تغییر در روش مطالعه خود دارم.


  1. با توجه به کارنامه نیم‌سال اول، چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟ 

برنامه من برای دوران نوروز پر کردن کامل تابلوی نوروز و اجرای حداقل 5 ساعت مطالعه در هر روز هست، هم‌چنین تعهد به اجرای این برنامه.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟ 

برنامه سال پیش من مطالعه کردن بودجه بندی آزمون های کانون در دوران نورورز و تمرین کردن کتاب نوروز در کنار تمرین و رفع اشکال نیم‌سال اول بود که نتیجه ای که در حد انتظار من بود در پی داشت.


  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید. 

بله از کتاب نوروز استفاده کردم و نتیجه خوبی گرفتم، اما به دلیل آشنایی کمی که از تابلوی نوروز داشتم نتوانستم به خوبی این تابلو را پر کنم . 

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

من هیچ غیبتی تا به حال در آزمون های کانون نداشته ام چون هر آزمون برای من به منزله یک شبیه ساز کنکور است و دلیلی برای غیبت برای من وجود ندارد.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  

پیوستگی باعث می شد که با نتیجه ای که درهر آزمون می‌گرفتم تلاش خودم را با نتیجه های قبلی خودم مقایسه کنم و این باعث ایجاد روحیه و انگیزه ای در  من می شد که تلاشم را بیشتر از قبل کنم و در نتیجه در آزمون‌های بعدی نتیجه ای بهتر از آزمون قبلی داشته باشم. 


  1. آیا در آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری شرکت می کنید؟

بله، چون باعث ایجاد دید کلی از مطالعه‌ام می شود.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

باعث شد که من در مدرسه هم پیشرفت کنم و با مسلط شدن بر بودجه بندی آزمون ها کمی جلوتر  از  تدریس معلمان مدرسه ام باشم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله سعی می‌کنم تا قبل از هر آزمون به بودجه بندی تسلط کامل پیدا کنم. شب قبل از مطالعه برای هر روز برنامه آن روز را می نویسم و 3 الی 4 درس را برای مطالعه انتخاب می‌کنم تا بعد از مدرسه آن برنامه را اجرا کنم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

در اخصاصی‌ها درس های علوم وفنون ادبی، ریاضی و عربی. در این دروس پس از تدریس معلمان، درخانه شروع به تست زنی از مباحث تدریس شده می‌کنم و در صورت لزوم به درس نامه کتاب ها مراجعه می کنم و در عمومی ها زبان انگلیسی و فارسی از نقاط قوت من هستند.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله از سال دهم دفتر برنامه ریزی را تهیه کرده ام و کامل آن را پر می کنم به من کمک می کند تا بدانم با چه مقدار ساعت مطالعه چه نتیجه ای را می گیرم و این باعث می شود با عملکرد بهتر از دیروز خودم مطالعه داشته باشم و برای هر روز آماده تر باشم و نوعی رقابت با خود است. 

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

روز آزمون پس از آمدن کارنامه ها، ابتدا از سوال‌هایی که غلط جواب داده ام شروع می‌کنم سپس سوال های که جواب نداده ام و در آخر  سوال هایی که درست جواب داده ام را تحلیل ‌می‌کنم، نکته هایی که جدید هستند را در برگه ای یادداشت می‌کنم در آرشیوی نگهداری می‌کنم قبل از هر آزمون نگاهی به آن برگه می اندازم و سعی می‌کنم بیشتر سوالات را به خصوص درس ریاضی را دوباره جواب بدهم.


  1. از آن‌جایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

من مطالعه تستی و تشریحی را باهم دارم و در هفته اول قبل آزمون به طرح سوال از متن کتاب و خلاصه نویسی و در هفته دوم تست کار می‌کنم.


  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

من از جعبه‌ی کارنامه‌ها برای ارزیابی نیم‌سال اول خودم و برای هدف گذاری نیم‌سال دوم استفاده می‌کنم و استفاده از کتاب های آبی و حفظ استمرار و پیوستگی و همین‌طور کسب بیشترین نمره در امتحانات نهایی برای من در اولویت است.

Menu