گفتگو با درسا تسبیحی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی از تهران

نام و نام خانوادگی:درسا تسبیحی مقطع و رشته:دوازدهم ریاضی نام شهر و استان: تهران تعداد سال‌های کانونی: 1 سال تعداد آزمون‌ها: 14 آزمون

گفتگو با درسا تسبیحی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی از تهران

نام و نام خانوادگی:درسا تسبیحی

مقطع و رشته:دوازدهم ریاضی

نام شهر و استان: تهران

تعداد سال‌های کانونی: 1 سال

تعداد آزمون‌ها: 14 آزمون


مصاحبه‌گر : آذر قهرمانی

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

با بودجه بندی ازمون پیش روم و روی تشریحی کار کردن تمرکز بیشتری داشته باشم. سعی می کنم تا انتهای اسفند یک بار کل مباحث را جمع بندی کرده باشم و دوران عید جمع بندی مجدد داشته باشم.

 

با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

روی مباحث دوازدهم تمرکز بیشتری خواهم داشت، تستی و تشریحی را به تسلط خواهم رسید . با بودجه بندی برنامه راهبردی آزمون ها هم پیشروی خواهم کرد. سعی می کنم با کتاب نوروز جمع بندی مطلوبی داشته باشم.

 

شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

من برای هر دو کنکور تلاش خواهم کرد و هر دو برای من بسیار مهم است .من برای کنکور اردیبهشت تلاش می کنم وبعد از ان سعی می کنم برای امتحانات آماده شوم.

 

آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ 

من با پیش روی سریع سعی می کنم ،قبل از عید درس ها را یک بار تمام کنم، یازدهم را کامل می خوانم و دوازدهم را نیز یک بار جمع بندی خواهم کرد. تا قبل از کنکور بتوانم دوباره مرور مجدد و جمع بندی خوبی داشته باشم. بعد از کنکور اردیبهشت ماه برای دوران امتحانات جمع بندی خواهم کرد.

           

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر غیبت نداشتم ،در هر آزمون اشتباهاتم را یادداشت می کنم تا برای آزمون بعدی ان ها را دوباره تکرار نکنم و همین روش باعث پیشرفت من می شود.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری  و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله من در آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنم، از نظر من هر چه سوالات و تعداد تست بیشتر حل کنیم بهتر است و آزمون مشابه پارسال یک پیش آزمون برای آزمون اصلی می باشد. 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله با برنامه راهبردی پیش می روم، البته تطبیق دادن برنامه مدرسه با برنامه راهبردی کانون سخت است ولی سعی می کنم طی دوهفته به بودجه بندی آزمون ها برسم و تست بیشتری بزنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

هندسه دوازدهم و گسسته نقطه قوت من هستند. از هندسه در هفته تست می زنم و به گونه ای تست ها را می زنم که انواع مختلف تنست ها یاد بگیرم و هیچ تستی برایم جدید نباشد. برای گسسته علاوه بر کتاب درسی تست زیاد می زنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم و آن را تکمیل می کنم این کار باعث می شود اگر روزی درس نخوانده باشم متوجه شوم و سعی کنم ان را جبران کنم. در مجموع دفتر برنامه ریزی باعث می شود در مطالعه و تست زنی به تعادل برسم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله سرجلسه آزمون از تکنیک های تست زنی استفاده می کنم و سعی می کنم از تکنیک ضرب در منها استفاده کنم. تا جایی که می شود سوالاتی را که شک دارم را در آزمون پاسخ نمی دهم .

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

درس فیزیک ، اول فرمول ها را می خوانم و روی کتاب درسی تمرکز می کنم و سپس سعی می کنم تعداد تست زیاد بزنم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

اول از سوالات شک دار شروع می کنم . چون ذهنم را خیلی درگیر می کند و بعد از ان همه سوالات را چه پاسخ نداده و چه پاسخ صحیح داده را یک بار حل می کنم . 

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ 

من از کارنامه کشوری استفاده می کنم و به درصد و تراز هایم توجه می کنم و برای آزمون بعد خود با توجه به درصد هایم هدف گذاری انجام می دهم .تعداد سوالات اشتباهم را هم بررسی می کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

به من یاداوری می کنند که با برنامه پیش روم حتی زمانی که خسته شده ام .

 

چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

سعی می کنم نمونه سوالات امتحانی بیشتر حل کنم و قبل از شروع امتحانات چندین نمونه سوال امتحانی حل کرده باشم. 

 

با توجه به اهمیت دوران نوروز و دوران جمع بندی، آیا از ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله از کتاب نوروز و تابلوی نوروزی برای دوران جمع بندی طلایی استفاده خواهم کرد و به صورت آزمون محور روزانه مباحث پایه و دوازدهم را جمع بندی خواهم کرد.

Menu