"از سختی زندگی تا لذت درس خواندن" حرف‌های محمد امین را بشنویم.

با توجه به شرایط زندگیمان، شاید بتوانم در طول روز به طور مفید 3 ساعت درس بخوانم. ولی به پدر و مادر خودم افتخار می‌کنم که با وجود این شرایط سخت، هر کاری از دستشان بر بیاید برای من انجام می‌دهند.

"از سختی زندگی تا لذت درس خواندن" حرف‌های محمد امین را بشنویم.

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: محمد امین جلوه‌گر منش

نام شهر و استان: شیراز، فارس

مقطع تحصیلی: نهم

تعداد سال و آزمون شرکت کرده: 1 سال، 20 آزمون اصلی و مکمل

میانگین تراز: 5500

تحصیلات و شغل پدر: دیپلم، سرایدار آپارتمان

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم، خانه دار 

 

نام مصاحبه کننده: مریم علی نژاد منفرد


  1. از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون‌ها شرکت کنید؟

من از آبان ماه امسال 1402 وارد کانون قلم‌چی شدم. من برای آماده شدن در آزمون‌های مدرسه همیشه به سراغ سایت کانون قلم‌چی می‌رفتم و از امکاناتی که بصورت رایگان توسط آقای قلم‌چی در اختیار من قرار گرفته است استفاده می‌کردم. نمونه سوالات مهم را  از سایت می‌گرفتم و تمرین می‌کردم و وقتی موفقیت دانش آموزان را در سایت کانون دیدم تصمیم گرفتم در آزمون‌ها شرکت کنم.


  1. دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون‌های کانون چه بود؟ مهم‌ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟
  2. من به هیچ عنوان در آزمون‌ها غیبت نمی‌کنم. چون من با شرایط سختی درس می‌خوانم. دوست ندارم آزمون‌ها را از دست بدهم و تلاش می‌کنم تا بتوانم پیشرفت خوبی داشته باشم.


  1. شما جز کدام دسته از قهرمانان کانون هستید؟ چرا؟
  2. من جزء قهرمانان تاب‌آوری هستم. چون پدر من سرایدار است و ما در یک اتاق 9 متری زندگی می‌کنیم. وقتی همه اعضای خانواده در خانه باشند، من دیگر شرایط کامل درس خواندن را ندارم. شاید بتوانم در طول روز به طور مفید 3 ساعت درس بخوانم ولی به پدر و مادر خودم افتخار می‌کنم که با وجود این شرایط سخت، هر کاری از دستشان بر بیاید برای من انجام می‌دهند.


  1. چه پیشنهاد و توصیه ایی برای بقیه دوستان قهرمان تاب آوری خود دارید؟
  2. من به آنها توصیه می‌کنم هیچ وقت ناامید نشوند و دست از تلاش بر ندارند و با قدرت ادامه دهند تا بهترین خودشان را بسازند و به هدف‌هایشان برسند.


  1. چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف‌گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون‌ها دارید؟

با شرکت در آزمون‌های هدف گذاری پنجشنبه بین دو آزمون و آزمون مشابه پارسال روز قبل آزمون که همان پنجشنبه انجام می‌شود، می‌توانم با آمادگی بیشتری برای آزمون اصلی روز جمعه حضور پیدا کنم.


  1. وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون‌های کانون چگونه بود و چقدر تغییر کردید؟

من از لحاظ درسی در وضعیت خوبی بودم. چون در مدرسه خیلی روی درس‌های ما کار می‌شود ولی با شرکت در آزمون‌ها تکنیک‌های تست زنی و مدیریت زمان را یاد گرفتم و توانستنم موفقیت‌های بیشتری کسب کنم.


  1. چگونه کارنامه‌ها را تحلیل می‌کنید؟

من روزهای جمعه ابتدا ساعت دو و نیم از طریق اپلیکیشن کارنامه را کامل بررسی می‌کنم و سپس ساعت 4 از طریق صفحه اصلی کارنامه را دریافت می‌کنم و در طول هفته آنها را تحلیل می‌کنم و در کلاسور ارزیابی سوالات اشتباه و سوالات نزده را می‌نویسم تا جمع بندی از تمام اشتباهاتم داشته باشم و بتوانم با مرورکردن، آنها را به نقاط قوت تبدیل کنم.

 

  1. در هر درس منابع کانونی خود را بنویسید، مهم‌ترین ویژگی و فایده و دلیل انتخاب این کتاب‌ها برای شما چه بوده؟
  2. کتاب‌های آبی و کتاب‌های سه‌سطحی. ویژگی کتاب آبی داشتن درسنامه مفید می‌باشد تا با خواندن آنها بتوانم درک بهتری از مطالب درسی پیدا کنم و ویژگی کتاب سه‌سطحی به علت داشتن سوالات نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر من را با سوالات دشوار آشنا می‌کند.


  1. از کدامیک از کارنامه‌های دیگر استفاده می‌کنید؟ 

به غیر از کارنامه اصلی، کارنامه اشتباهات خیلی به من کمک می‌کند تا بتوانم اشتباهاتم را بهتر بشناسم و آنها را بررسی کنم و کارنامه 5نوع درس را هم می‌بینم تا متوجه نقاط قوت خودم شوم و نقاط ضعفم را هم به تقاط قوت تبدیل کنم. 


  1. در صفحه‌ی شخصی خود در سایت کانون کدام قسمت هارا می‌بینید؟ چند وقت یک بار به صفحه شخصی سر می‌زنید؟

از صفحه شخصی برای دیدن کارنامه‌ها بسیار استفاده می‌کنم و برای آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال حتماً از طریق صفحه شخصی اقدام می‌کنم و مصاحبه با نفرات برتر هم به من کمک می‌کند تا بتوانم از تجربیات آنها برای پیشرفت خودم استفاده کنم. 


  1. آیا دفتر برنامه ریزی دارید؟ دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی من کمک می‌کند تا بهتر بتوانم برای درس خواندنم برنامه ریزی کنم و یکی از درس‌ها را بیشتر و دیگری را کمتر نخوانم و به تعادل مطالعاتی من بسیار کمک می‌کند.


  1. اشتباهات، سوال‌های علامت‌دار را چگونه برای خود مشخص می‌کنید و چگونه از آنها استفاده می‌کنید؟ بیشتر در چه زمان‌هایی برایتان مفید بوده است؟ 

اشتباهات را در کتاب خود آموز می‌نویسم و قبل از آزمون بعدی موارد اشتباه را مرور می‌کنم تا با تکرار و تمرین اشتباهاتم بتوانم آنها را به تثبیت کامل برسانم.


  1. از اشتباهات خودتان در آزمون‌ها چگونه کمک می‌گیرید؟

بررسی اشتباهات یکی از روش‌های تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری‌های کامل می‌باشد. و در واقع داشتن اشتباه به خودی خود نوعی روش یادگیری است در واقع همین اشتباهات کوچک هستند که باعث می‌شود در آزمون‌های بعد آن‌هارا تکرار نکنم. 


  1. برای مدیریت زمان سر جلسه آزمون چکار می‌کنید؟ از کدام یک از روش‌های مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟ (ضربدر و منفی، زمان‌های نقصانی، استراتژی بازگشت) 

از تکنیک ضربدر منفی در جلسات آزمون استفاده می‌کنم تا بتوانم تعداد اشتباهاتم را به حداقل برسانم. و با استفاده از تکنیک زمان‌های نقصانی که مکمل تکنیک ضربدر منفی است زمانی را ذخیره می‌کنم تا بتوانم آن زمان را به سوالات و درس‌های هدف گذاری شده‌ام اختصاص دهم.


  1. چه چیزی باعث می‌شود که با وجود شرایط سختی که دارید، باز هم در آزمون‌ها شرکت کنید؟
  2. خواهر من هم با همین شرایط درس خواند و موفق شد و الان دانشجوی دانشگاه سراسری شیراز است. پس من هم موفق خواهم شد بنابراین ناامید نمی‌شوم و تا رسیدن به هدفم تلاش می‌کنم.

Menu