گفت و گو با اهورا صدوقی ، قهرمان پیشرفت نهم از اسلام آباد غرب

با شرکت در هر آزمون و تحلیل آن اشکالاتم را پیدا می‌کردم ، می‌توانستم آن را برطرف کنم و نحوه‌ی درست تست زدن را یاد بگیرم .

گفت و گو با اهورا صدوقی ، قهرمان پیشرفت نهم از اسلام آباد غرب

نام و نام خانوادگی: اهورا صدوقی 

مقطع و رشته: نهم

نام شهر و استان:اسلام آبادغرب،کرمانشاه

میانگین تراز: 6386

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : ازسال نهم به کانون آمد .

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر: شغل آزاد (راننده)،زیر دیپلم 

مصاحبه‌گر : اکرم امیری


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر . تا حالا در آزمون های کانون غیبت نکرده ام چون با غیبت کردن حس می‌کنم آن قدمی را که باید به سمت جلو برمی داشتم ، برنداشتم و از هدفم دور می‌شدم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با شرکت در هر آزمون و تحلیل آن اشکالاتم را پیدا می‌کردم می‌توانستم آن را برطرف کنم و نحوه ی درست تست زدن را یاد بگیرم. 

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله من در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکنم ، 1 :آمادگی برای آزمون اصلی و زدن درصد های خوب ، 2 :آزمون های مشابه پارسال میزان آمادگی من را برای آزمون اصلی مشخص می‌کند و با شناختن اشکالات خود در آزمون اصلی فعال تر حاضر می‌شوم.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای‌تان داشت؟

آزمون ها باعث شد من با تکنیک های مدیریت زمان آشنا شوم همچنین قدرت تست زنی من را بیشتر کرد و باعث افزایش تراز من از ۵۷۰۰ به  ۶۷۰۰ شد دلیلش هم این بود که ساعت مطالعه و تعداد تستم را بیشتر کرده بودم .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله من مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کردم ، من در این دو هفته بعد از خواندن درسنامه تست آموزشی حل می‌کردم و در روز های بعد تست مروری حل می‌کردم و درس ها را تا پنجشنبه هفته دوم تمام می‌کردم، معمولاً برنامه ی مدرسه جلوتر بود و من با مرور برای آزمون ها درس می‌خواندم  ، اگر هم به بودجه بندی نمی‌رسیدم با یکبار خواندن درس سعی می‌کردم به سوال های ساده تر پاسخ بدهم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

من درس علوم نقطه قوتم بود. ابتدا درسنامه را می‌خواندم و نکته برداری می‌کردم سپس تست آموزشی حل می‌کردم معمولاً از ۵۰ تا ۷۰ تست و تا چهار روز با تست آن را مرور می‌کردم .

 

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله من برای خودم یک دفتر برنامه ریزی دارم. دفتر برنامه ریزی باعث شد که علاوه بر خواندن تمام درس ها به فعالیت های دیگر نیز بپردازم و بین آنها تعادل ایجاد کنم . 


مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

اینکه هیچ وقت خسته نشوم و همیشه با رقابت با خودم پیشرفت کنم چون موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد برنامه کانون باعث نظم در درس خواندن من شد و همچنین باعث شد هردرس را چندین بار مرور کنم و تسلط بیشتری در درس ها پیدا کنم و بهتر تست بزنم .

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟

من از  تکنیک ضرب در منها استفاده می کردم یعنی در آزمون ها سوال هایی که بلد نبودم را کلاً ضربدر می زدم وآن دسته از سوال هایی که بلدم بودم ولی  زمان زیادی می‌خواستند را منفی می‌زدم بعد از انجام سوال هایی که بلدم بودم به سراغ آنها می‌رفتم .

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

من در ریاضی پیشرفت خوبی داشته ام. من ابتدا درسنامه را می‌خواندم و مثال ها را حل می‌کردم و در روز های بعد اگر سوالی را بلد نبودم به درسنامه مراجعه می‌کردم، اگر دوباره به جواب نمی‌رسیدم به پاسخنامه مراجعه می‌کردم و هر روز ریاضی کار می‌کردم با همین روش درصد ریاضی ام را به ۸۰ رساندم  .

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

من در تحلیل آزمون آن سوال هایی را که بلد بودم ودرست می‌نوشتم را هم تحلیل می‌کردم تا اگر روش سریع تر یا نکته داری داشت آن را یادداشت کنم و در آزمون های بعدی آن را به کار می‌گرفتم معمولاً تحلیل آزمون را تا روز یکشنبه هفته اول انجام می‌دادم .

 

شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟

من از کتاب های کانون مثل کتاب های سه سطحی استفاده می‌کنم در این کتاب ها سطح ها کاملاً مشخص شده و طراحان این کتاب ها سعی کرده اند ، بیشتر سوالات نکته دار را بیاورند ، کتاب های سه سطحی واقعاً در پیشرفت من تاثیر داشته اند .


در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دادید؟

خیر من هیچ وقت خسته نشدم و با هر بار نگاه کردن به هدفم انگیزه ام بیشتر می‌شد ، من تاساعت دو مدرسه بودم و بعداز برگشتن باید هم به درسهای مدرسه ام می‌رسیدم هم برای آزمون می‌خواندم و مشکل کمبود زمان داشتم که سعی کردم با برنامه ریزی و حذف کردن کارهای کم اهمیت این مشکل را حل کنم.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ 

من یک روز یک تابلویی را دیدم که بر روی آن رتبه برتر های کانون نوشته شده بود و همیشه رتبه های برتر کانونی بودند من هم برای اینکه نتیجه خوبی در کنکور کسب کنم به کانون آمدم. پسرخاله ی من هم عضو کانون هست .

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم در این راه خیلی به من کمک می‌کردند آنها برای رسیدن به هدفم به من انگیزه می‌دادند و سختی ها را برایم هموار کردند .

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

بله بعد از هر آزمون من خودم ، نتایج را به آنها نشان می‌دادم و اگر افت داشتم به من روحیه می‌دادند که بیشتر تلاش کنم و این مرا مصمم تر می‌کرد که آزمون بعدی نتیجه بهتری کسب کنم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

من از سایت کانون و مجلات استفاده می‌کردم  ، قسمت کارنامه ها برایم جالب بود و همیشه همه آن ها را نگاه می‌کردم.

 

به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

صبر و حوصله و استمرار، در درس هایم باعث شد که هرروز پیشرفت کنم و ترازم رابالا ببرم.

 

Menu