گفت وگو با امیرحسین علیدوستی؛ رتبه 685 کنکور1402 - پزشکی تهران

برای امتحان نهایی خیلی بیشتر می‌خواندم در مدرسه به ما می‌گفتند بین 18 و 19 و 20 فرق زیادی نیست ولی عملا در نتیجه کنکور نمرات امتحان نهایی تاثیر زیادی داشت.

گفت وگو با امیرحسین علیدوستی؛ رتبه 685 کنکور1402 - پزشکی تهران

نام و نام خانوادگی : امیرحسین علیدوستی

رتبه کنکور 1402 : 685 منطقه 1 و 1895 کشوری

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی آزاد تهران

نام شهر و استان : تهران 

میانگین تراز : 6509

سال های حضور در کانون : 2 سال 

تعداد آزمون : 55 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر : معلم ، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : بازنشسته ارتش ، فوق لیسانس برق

درصدهای کنکور 1402: 

زیست 60% / فیزیک 50% / شیمی 40%

 زمین 55% / ریاضی 25%

تراز کنکور : 10800

تراز سوابق تحصیلی : 9000

مصاحبه‌گر : محمد رضا خسروی



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

برادر بزرگترم داوطلب کانون بودند و رتبه 450 کنکور ریاضی سال 96 را کسب کردند و در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه بهشتی تحصیل کردند ، در سال دوازدهم از طریق مدرسه به صورت گروهی در آزمون های کانون ثبت نام شدم و در سال بعد خودم دوباره در کانون ثبت نام کردم.


نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

ریاضی 20 / فیزیک و شیمی ۱۹.۷۵ / زیست ۱۹.۲۵ / عربی ۱۸.۷۵ / زبان ۱۸.۵۰ / دینی ۱۸.۵۰ / ادبیات 17 ، تراز سوابق تحصیلی 9000.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

مدیریت زمان و اینکه شرکت در آزمون ها نشان می داد در چه سطحی هستم و انگیزه برای درس خواندن می داد.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است،

الف) انگیزه‌تان چه بود؟ 

ب) فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چه بود؟ 

بله شرکت می کردم ، شرکت در آزمون مشابه پارسال چون روز قبل از آزمون اصلی بود کمک می کرد سطح آزمون پیش رو را متوجه شوم و سطح انتظار از خودم را بفهمم و برای آزمون اصلی آمادگی بهتری داشته باشم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله طبق برنامه راهبردی درس می خواندم و روش ام به این صورت بود که هفته اول به مطالعه کتاب درسی و زدن تست آموزشی می پرداختم و هفته دوم تست های زمان دار می زدم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

من همه سوالات را  بررسی می کردم ، از سوال یک شروع می کردم همه را حل می کردم و سپس از روی پاسخنامه و ویدیوهای روی سایت کانون برای آشنا شدن با روش های دیگر هم تحلیل می کردم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟

تقریبا همه اعضای خانواده هم پدر هم مادر و هم برادر بزرگترم پیگیر تحصیلی ام بودند خصوصا برادرم که خودشان هم داوطلب کانون در سال 96 بودند و رتبه خوبی کسب کردند از تجربیاتشان در اختیارم می گذاشتند.


کدام درس‌ها نقطه قوت شمابود؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟ 

درس زیست نقطه قوت من بود و روش ام به این شکل بود که هفته اول کتاب درسی را دو سه دور می خواندم و تست آموزشی از کتاب های مختلف می زدم و نکته هایی که برایم مهم بود را در کتاب می نوشتم و هفته دوم آزمون های مختلف مثل آزمون های سال های قبل کانون را می زدم و نکته برداری می کردم ، در مدرسه نمره درس زیستم 18 و در کانون معمولا بیت 60 تا 70 درصد می زدم.

گفت وگو با امیرحسین علیدوستی؛ رتبه 685 کنکور1402 - پزشکی تهران


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ 

بله همان درس زیست که در سال دوازدهم نقطه قوتم بود در سال دهم و یازدهم نقطه ضعف من بود چون خوب نمی خواندم و در سال دوازدهم با همان روشی که در سوال قبل توضیح دادم توانستم این درس را به خوبی جمع کنم و تبدیل به نقطه قوت ام کنم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

اوایل سال روزی 9 ساعت مطالعه داشتم که معمولا 4 ساعت مطالعه و 5 ساعت تست می زدم در سه ماه آخر مطالعه ام کمتر شد و به 2 ساعت در روز رسید و 7 تا 8 ساعت در روز تست می زدم و در ماه آخر 2 ساعت به زمان تست زدم اضافه شد.


هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

الف) بررسی اشتباهات 

ب) بررسی سؤال‌های ساده 

من همه سوالات را از اول بررسی می کردم اما اگر سوالی را می دیدم که در چند آزمون تکرار شده از آن عکس می گرفتم و نگه می داشتم و نکته اش را می نوشتم تا قبل آزمون ها مرور کنم.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی می کرد؟

بله نوشتن برنامه روزانه باعث نظم فکری و نظم مطالعه می شود یعنی کمک می کرد که همه چیز روی زمان باشد هم درس خواندن هم استراحت همه چیز به وقتش انجام شود و درست اجرا کردن برنامه نوشته شده باعث احساس رضایت از عملکردم می شد.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب های سه سطحی فیزیک و ریاضی و زیست استفاده کردم ، داشتن سوالات سطح بندی شده این کتاب ها به من کمک می کرد هفته اول به بخش سوالات آسان بپردازم و هفته دوم سوالات متوسط و سخت ، همین روند کمک می کرد حجم سنگینی از مطالب را یک جا نداشته باشم و کم کم پیشرفت کنم.


بهترین درس شما در کنکور کدام بود؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به چه صورت بود؟

در کنکور درس زیست را 60 درصد زدم و فیزیک را 50 که بهترین دروس کنکورم بودند و به نظرم تست زیاد زدن در این دو درس خیلی به بالا بودن درصد هایم در کنکور کمک کرد.


اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

در دو درس زیست و شیمی پیشرفت داشتم و در نیمسال دوم بعد کنکور دی ماه با اختصاص دادن زمان بیشتر به تست زدن توانستم سطح خودم را بالاتر ببرم و درصدهای بهتری کسب کنم ولی در روش مطالعه ام تغییر خاصی ایجاد نکردم و روند تقریبا یکسانی را در کل سال طی کردم.


اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام می‌دهید؟ چرا؟

برای امتحان نهایی خیلی بیشتر می خواندم در مدرسه به ما می گفتند بین 18 و 19 و 20 فرق زیادی نیست ولی عملا در نتیجه کنکور نمرات امتحان نهایی تاثیر زیادی داشت.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید چیست؟

صبور بودن مهم ترین ویژگی شخصیتی من است و اینکه اصلا ناامید نمی شدم و سعی کردم با تلاش و پشتکار در نهایت به نتیجه دلخواهم برسم.


فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

بله چون کنکور دی ماه را هم خوب داده بودم انتظارم رتبه بین 500 تا 1000 بود ، در زمان اعلام نتایج چون خیلی منتظر نشسته بودم تا نتایج روی سایت اعلام شود وقتی رتبه ام را دیدم گفتم بالاخره راحت شدم.


دلیل انتخاب رشته‌تان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟

رشته پزشکی اولویت ام بود و تنها هدف و علاقه ام برای تحصیل فقط رشته پزشکی بود.


نقش پشتیبان در موفقیت‌تان چقدر بود؟

من در کانون 2 پشتیبان داشتم آقایان ابراهیمی و رحمانی تبار که هر دو خیلی خوب بودند ، پیگیر بودند ، تماس های به موقع بعد آزمون ، ارائه راهکار و امید دادن خیلی به من کمک کردند.

Menu