نام و نام خانوادگی: نوشین صدیقی
مقطع : متوسطه اول، پایه نهم
نام شهر و استان: شهرقدس( تهران)
میانگین تراز: 6080
سال های حضور در کانون: 7سال
مصاحبهگر : فاطمه اسدبیگی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟
برادر من کانونی بود و به توصیه مادرم من هم در آزمون های کانون شرکت کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
یکی از بزرگترین دستاورهای من قبولی در مدرسه تیزهوشان بود و البته دستاوردهای دیگه ای هم داشتم از جمله اینکه تلاشم بیشتر شده است، مدیریت زمان را یادگرفته ام و همچنین متوجه شده ام هر وقت کم آوردم نا امید نشوم و ادامه دهم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می کردند؟
مادرم. ایشان همیشه در مسیر تحصیل من همراهم است و اگر در این مسیر اشتباهی بکنم حتما آن را به من گوشزد میکند.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه 5 نوع درس . کارنامه 5 نوع درس در شناخت نقاط ضعف و قوت به طور کلی بسیار کمک کننده است.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله درس ریاضی. من به دلیل روش مطالعه اشتباه در این درس ضعیف عمل میکردم. روش مطالعه ام به این صورت بود که من بیشتر درسنامه میخواندم و تست کمتری کار میکردم اما با افزایش تست زنی توانستم آن را به نقطه قوت تبدیل کنم.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون میخواستم هر دو هفته یکبار خودم را ارزیابی کنم. همچنین این موضوع را خوب میدانیم که کانون بانک سوالاتی خوبی دارد و این به ما کمک میکند که با انواع و اقسام سوالات آشنا شوم.
آیا در این سالها در آزمونهای کانون غیبت کردهاید؟
خیر من در هیچ آزمونی غیبت نداشته ام.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
روز جمعه. من تمام سوالات آزمون حتی سوالاتی که پاسخ درست دادم را به کمک مادرم بررسی میکردم تا مطمئن شوم راهحلی که استفاده کردم درست است. سوالات غلط هم که حتما باید بررسی میکردم تا متوجه اشتباهاتم بشوم و آن اشتباهات را دیگر تکرار نکنم.
آیا برنامهی مدرسه با برنامهی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد میکردید؟
بله تقریبا هماهنگ بود. اگر درسی به بودجه بندی آزمون نرسیده بود سعی میکردم خودم مطالعه کنم و از مادرم هم کمک میگرفتم.
در سال ششم روزی چند ساعت درس میخواندید؟
روزانه 5 الی 6 ساعت مطالعه میکردم. چون مدارس مجازی بود و وقتم برای رفتوآمد صرف نمیشد فرصت بیشتری برای مطالعه داشتم.
یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.
من ماه آخر را خیلی جدیتر گرفتم و با تمرکز و توجه بیشتری کار کردم تا خودم را برای آزمون آماده کنم.
برای استعداد تحلیلی از چه کتابی استفاده میکردید؟
هوش کلامی و غیر کلامی.
درس استعداد تحلیلی را با چه روشی میخواندید؟
من در بخش هوش تصویری مشکل داشتم و برای یادگیری بهتر از مثال های عینی استفاده میکردم.
اگر در درسی نمرهی کامل نمیگرفتید، واکنش پدر و مادرتان چه بود؟
مادرم به شدت اصرار داشت تا ایراد کارم را پیدا کند و من را راهنمایی کند تا ایراد را برطرف کنم.
هدف شما از اینکه دوست داشتید در مدارس تیزهوشان قبول شوید چه بود؟
دوست داشتم که مدرسه ای که تحصیل میکنم سطح بالایی داشته باشد و با دانشآموزان سطح بالا رقابت کنم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله هم در زمینه هنری هم در زمینه ورزشی.3 سال است که سه تار کار میکنم و در ورزش شنا هم موفق هستم.
کدام بخش مجله آزمون برای شما جالب است؟
قسمت گفتوگو با دانشآموزان بسیار برای من جالب است.
مهم ترین دلیل موفقیت شما چیست؟
حتی اگر گاهی نمره پایین کسب کردم یا افت تراز داشتم، هرگز نا امید نشدم و به تلاشم ادامه دادم.