گفتگوبا متین نوری:دانش آموز پرتلاش یازدهم ریاضی

در طول امسال بیشتر روی تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت تلاش کردم. البته که برای حفظ نقاط قوت خودم هم کارهایی انجام دادم. به نظر خودم پیش مخصوصا برای دروس عمومی که بیشتر از مباحث حفظی تشکیل شده اند ارز

گفتگوبا متین نوری:دانش آموز پرتلاش یازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی : متین نوری

نام شهر و استان : تهران

از چه سالی عضو کانون هستید : امسال

تحصیلات و شغل مادر: کارشناس حسابداری/ خانه دار

تحصیلات و شغل پدر : کارشناسی ارشد حسابداری/ کارمند

مدیر:سیدجوادشهیدیان

پشتیبان: رضا جعفری

مصاحبه گر : رضا جعفری


به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟ آیا نتیجه آن را در آزمون های اخیر خود دیدید؟

 من در سال یازدهم در آزمون های قلم چی شرکت کردم که تاثیر مثبتی بر روی سرعت و تکنیک های تست زنی من داشت. و همینطور باعث افزایش تمرکز و بهره وری بیشتر از مدت زمان درس خواندم شد.


میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در سال یازدهم دارید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه یازدهم توجه کرده بودید؟ اثر ان را در آزمون 7 مهر توضیح دهید ؟

 به طور میانگین در روزهای عادی هفته که از مدرسه به خانه می آیم 4 ساعت مطالعه خانگی دارم و در آخر هفته ها حداقل 6 تا 7 ساعت زمانم را بین دروس اختصاصی و عمومی تقسیم می کنم. البته که در مدت درس خواندم زمان مشخصی را برای استراحت خود تعیین می کنم تا برای مبحث بعدی انرژی بیشتری داشته باشم.


در سال یازدهم  بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کردید؟ اثر پیش خوانی در مهر ماه بر آزمون 21 مهر چگونه بود ؟

 در طول امسال بیشتر روی تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت تلاش کردم. البته که برای حفظ نقاط قوت خودم هم کارهایی انجام دادم. به نظر خودم پیش مخصوصا برای دروس عمومی که بیشتر از مباحث حفظی تشکیل شده اند ارزش بالایی دارد.

در سال پیش بیشتر روی شکل تشریحی دروس اختصاصی تمرکز داشتم ولی امسال تمرکز  و زمان ام رو بین هم سوالات تشریحی و تستی تقسیم کردم.

 

در کدام دروس در سال دهم و امسال  پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟ ایا تداوم آنها در سال جدید موثر است یا خیر ؟

 بیشتر در دروس فیزیک و شیمی پیشرفت داشتم. که حاصل از تست زنی و توجه به نکات ریز این دروس بود. که تداوم این دروس در سال آینده هم میتونه باعث نتیجه بهتر در آزمون های نهایی خرداد ماه یا کنکور داشته باشد.


لطفا مهم ترین دلایلی که منجر به پیشرفت چشم گیر شما شد را بفرمایید. 

 انگیزه بالای من برای دست یابی به اهدافم می تواند یکی از مهمترین دلایل برای پیشرفتم باشد.


در سال یازدهم از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری می کنید؟ این منابع چه ویژگی هایی دارند؟

 در امسال بیشتر از کتاب های آبی قلمچی بهره بردم که باعث شد سرعت من در حل مسائل بسیار پیشرفت کند.


دفتر برنامه ریزی را در سال دهم و مهرماه تکمیل می کردید؟ اثر آن در پیش خوانی برای رسیدن به تراز ایده آل در آزمون 5 آبان ماه شرح دهید ؟

 با استفاده از دفتر برنامه ریزی بیشتر سعی بر این داشتم که از مدت زمان تعیین شده برای هر درس مطلع شوم و اگر در درسی ضعفی دارم مدت زمان ان را افزایش دهم.


چه توصیه ای برای دانش آموزانی که از سال یازدهم در آزمون ها شرکت می کنند دارید؟

 یکی از مهمترین کارهایی که دانش آموزان در این سال می توانند انجام دهند به نظر شخصی خودم تداوم و ادامه در درس خواندن تمرین کردن آنها می تواند باشد.


از آموخته‌های سال دهم  برای طول سال چه بهره ای خواهید برد؟ در پروژه دوم بخصوص آزمون 21 مهر چه تاثیری بر تراز شما داشت ؟

 با تجربیاتی که در امسال به دست آوردم برای تهیه برنامه موثر تر از امسال تلاش می کنم تا میزان بهره وری از مدت زمان محدود خودم را افزایش بدم.


در سال دهم چقدر پیشرفت داشتید؟ راهکار موفق خود را بیان کنید.آیا آنرا در نوروز و سال آینده هم ادامه می دهید ؟

 در این مدت پیشرفت زیادی داشتم که می خواهم در مدت زمان عید و تابستان سال آینده به این روند ادامه بدهم.


شروع زودهنگام شما در سال دهم یا یازدهم ، چه تاثیری بر روند درسی شما در آزمون 21 مهر داشت ؟ 

 به دلیل شروع زود در سال یازدهم توانستم زودتر از اهمیت دوره دروس دهم با خبر بشم و از زمانی که در اختیار داشتم به درستی استفاده کنم.


چه عاملي باعث شد  به صورت مستمر در آزمونها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟ 

 مهمترین دلیلی که من را به شرکت در امتحانات به صورت متداول تشویق کرد کاربردی بودن آزمون ها بود که می توانستم نقاط قوت و ضعف خودم را مشخص کنم


 مهمترين دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي دانيد؟

 من با شرکت مستمر در آزمون ها از نقاط قوت و ضعف خودم آگاه شدم و با برنامه ریزی سعی بر حفظ نقاط قوت و پیشرفت نقاط ضعف داشتم.


 نقش خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون های تابستان چقدر پر رنگ میدانید؟

 خانواده ام به من انگیزه بالایی برای ادامه تحصیل و موفق شدن در امتحانات دادند و همین طور پشتیبان ام به تمامی پرسش های من پاسخ های دقیقی می داد و سعی بر رفع اشکالات برنامه ریزی ام داشت.


چه توصیه ای به دوستانی که این مصاحبه را می خوانند ، دارید.

 امیدوارم که آنها هم با تلاش مستمر در کارهایشان به اهدافی که در ذهن خود دارند دست پیدا کنند و برای این کار تسلیم نشدن می تواند جز مهمترین گام های ان باشد.

 

Menu