نام و نام خانوادگی: فهیمه یعقوب لو
رتبه منطقه: ۴۲۰ منطقه 1
رتبه کشوری: ۸۹۷
رشته و دانشگاه: دکتری عمومیدندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز
تراز کنکور:۱۰۷۰۰
تراز سوابق تحصیلی:۱۰۲۰۰
درصد های کنکور:
زیست شناسی: ۷۸ درصد ، ریاضی:۳۰ درصد
شیمی: ۶۰ درصد، فیزیک:۵۷ درصد، زمین شناسی:۲۰ درصد
نام شهر و استان:قم
میانگین تراز: ۶۰۰۰
سالهای حضور در کانون: 1 سال
شغل و تحصیلات مادر: متوسطه 1 ، خانهدار
شغل و تحصیلات پدر: متوسطه 1 ، نمایشگاه ماشین
مصاحبه گر:ندا بابایی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق مدرسه و رتبههای برتر سالهای قبل با کانون آشنا شدم.
چند سال و چه سالهایی دانش آموز کانون بوده اید؟
۱ سال دانش آموز کانون بودم سال دوازدهم دانش آموز کانون بودم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
مهمترین دستاورد من از شرکت در آزمونهای کانون حفظ پیوستگی و پیشرفتم بود .
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمونها باعث حفظ فضای رقابتی و دور نشدن از جو درسی من میشد که مهمترین دلیل پیشرفتم بود.
مطابق برنامه راهبردی درس میخوانید؟چگونه شخصی سازی میکنید؟توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟
بله در بخشهایی که قویتر بودم مطابق برنامه راهبردی درس میخواندم و هفته اول آزمون مطالعه خود را کامل میکردم و سعی میکردم پیشروی را انجام دهم تا زمان بیشتری برای نقاط ضعف خود ذخیره کنم.
آیا روش بازیابی(RETRIEVE) را میشناسید . اگر این روش را میشناسید آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله این روش را از سایت کانون یاد گرفتم.
روش مطالعه شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
من با روش بازیابی مطالعه میکردم و با پیشروی درسها و زیاد شدن مطالب بازیابی موثرترین روش بود.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده میکنید؟و تاثیر این روش برای شما چه بود؟
با استفاده از روش بازیابی در درس زیست شناسی. این روش باعث میشود مهمترین نکات را در کمترین زمان برایم مرور میکردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سوالات را تحلیل میکنید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
اول سولات غلط را پیدا و تحلیل میکردم علت غلط زدن خود را مییافتم و سعی میکردم برطرف کنم و بعد سوالات بدون پاسخ را خودم جواب بدهم و در آخرین مرحله سراغ پاسخنامه میرفتم سپس سوالاتی که درست جواب داده بودم را تحلیل میکردم که اگر نکته مهمی داشت مجدد یاد بگیرم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این موضوع مواجه شدید؟ چه تصمیمیگرفتید ؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله در آزمونهای جمعبندی عید دچار افت تراز شدم اما با توجه به خواندن مصاحبههای قبلی دانش آموزان برتر از قبل میدانستم که در این موقع از سال ممکن است دچار افت تراز شوم بنابرابن آماده بودم در این راه خواهرم خیلی به من روحیه داد.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟پدر و مادر یا خواهر و برادر؟چه کمکی به شما میکنند؟
پشتیبان تحصیلی من در خانه خواهرم بود که از نظر روحی به من امید میداد و همیشه روحیه من را بالا نگه میداشت و از خواهرم بینهایت سپاسگزارم .
کدام درس ها نقطه قوت شما است؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمره ای برای این درسها کسب میکنید؟
درس زيست شناسی نقطه قوت من بود در زیست شناسی اول متن کتاب را به صورت سطحی مطالعه میکردم و بلافاصله سراغ تست زنی میرفتم و تمام تستها را به طور مفصل با پاسخ تشریحی بررسی میکردم در مطالعه بعدی همان مبحث سعی میکردم تستهای بیشتر و سطح بالا بزنم و مهمترین عامل کمک کننده به من در ماههای نزدیک کنکور تعداد زیاد آزمونهای بودکه اکثرا ۴۵ الی ۵۰ سواله بودند.
در این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید ؟کدام درس؟چه کاری کردید؟
بله در درس زیست شناسی ضعیف بودم که با افزایش ساعت مطالعه و تعداد تست بالا توانستم به نقطه قوتم تبدیل کنم .
به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست میزدید یا مساله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید.در طول سال و ماه های مختلف این نسلت چه تغییری میکند؟
به طور میانگین در پاییز و زمستان حدود ۸ ساعت مطالعه داشتم واکثر این زمان را صرف تست زنی میکردم در بهار و ماههای نزدیک کنکور در حدود ۱۰ ساعت در روز مطالعه میکردم و حدود ۸۰ درصد این زمان را صرف تست زدن میکردم .
کدام بازه زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ تری داشته است :تابستان،پاییز ،دی ماه،نیم سال دوم، دوران طلایی نوروز ، خردادماه و امتحانات نهایی؟دلیل این موضوع چیست؟
خرداد ماه پررنگ ترین بازه تحصیلم بود چون ماه منتهی به کنکور بود و سعی کردم ساعت مطالعه و تعداد تستهایم را افزایش دهم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگ تر بود:نقش برنامه ای -آموزشی یا سنجشی؟ دلیل تان برای این انتخاب را بگویید .
برای من نقشهای برنامهای و سنجشی آزمونها پررنگ تر بود زیرا که با برنامه راهبردی درس میخواندم و با استفاده از آزمونها خود را به چالش میکشیدم و سطحم را میسنجیدم .
سال گذشته کانون روی کشف دو سال ساده در هر آزمون تمرکز داشت.آیا شما میتوانستید سوال های ساده آزمون را تشخیص دهید؟آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود یافت ؟
بله و در طول سال هم بهتر شدم.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بوده است؟
فکر میکنم در هر آزمون حدودا ۲۰ تا غلط داشتم.
هنگام بررسی آزمونها به کدام یک اولویت بیشتری میدهید؟
الف)بررسی اشتباهات
ب)بررسی سوال های ساده
بررسی اشتباهات در اولویتم قرار داشت.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها میروید؟ایرادات هر درس را چگونه بر طرف میکنید؟
ابتدا به سراغ درس زیست شناسی میرفتم به خاطر اهمیت و ضریب بالای آن درس سپس با استفاده از تحلیل سوالات و تعداد تست بالا سعی میکردم ایراداتم را بر طرف کنم .
دفتر برنامه ریزی دارید؟تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی وغیردرسی کرده است؟
بله دفتر برنامه ریزی داشتم که باعث میشد به طرز مناسبتری از زمان خود استفاده کنم و زمان اتلافی کمتری داشته باشم.
کدام یک از کتاب های کانون را استفاده میکنید؟
از کتابهای سه سطحی استفاده میکردم که علت آن طبقه بندی مناسب سوالها و سطح بالای سوالات دشوارتر بود .
کدام یک از روش های مدیریت زمان را استفاده کردید:روش دو خودکار، روش ضربدرومنها ، روش زمان های نقصانی و روش استراتری بازگشت؟ در چه زمانی از سال و از کدام روش استفاده کردید؟
بیشتر از روش ضربدر و منها استفاده میکردم و اکثرا در ماههای منتهی به کنکور این روش را به کار بستم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟آیا مدیریتی بر این موضوع داشتید؟
بله اما کم در حدود ۱ ساعت آخر شبها از گوشی استفاده میکردم .
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
در سال کنکورم مطابق با برنامه راهبردی کانون دروس پایه را خواندم در پاییز پایه دهم و در زمستان پایه یازدهم را کامل خواندم و جمع کردم و مطابق برنامه در اولین آزمون فروردین مجدد مرور دروس پایه را انجام دادم.
فکر میکنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید چیست؟
مهمترین ویژگی من انگیزه و اعتماد به نفس بالایی بود که داشتم و همین باعث میشد حتی اگر نتیجه منفی بگیرم باز هم درس خواندن را ادامه بدهم.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله هر هفته نصف روز یا یک روز کامل را صرف گذراندن وقت با خانواده یا دوستان میکنم .
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
بله بلد بودم و در تابستان دوران دبستان درسهای سال بعد را پیش خوانی میکردم.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله برایم کتاب داستان میخواندند و در این بازه هم هر شب حدودا یک ساعت مطالعه غیر درسی دارم.