گفتگو با هیژا نوری؛ قهرمان پیشرفت از تراز 4600 تا میانگین 7092

من در اولین آزمونی که شرکت کردم ترازم 4600 بود که بیشترین اشکال من مدیریت سر جلسه بود ولی با این تعداد آزمون توانستم این موضوع را کاملا برطرف کنم.

گفتگو با هیژا نوری؛ قهرمان پیشرفت از تراز 4600 تا میانگین 7092

نام و نام خانوادگی : هیژا نوری

نام شهر ، استان : جوانرود ، کرمانشاه

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

سال های حضور در کانون : 7 سال 

میانگین تراز : 7092

مصاحبه گر : لیلا محمدی



برنامه راهبردی آزمون ها به چه میزان در پیشرفت درسی شما تاثیر گذار است؟

برنامه راهبردی باعث می شود منظم تر درس بخوانم و وقتی انتهای هر دو هفته آزمون می دهم بازخورد مناسبی از درسی که خوانده ام بگیرم و بدانم که ایرادها و خطا های کارم در کجا بوده که برای دو هفته بعدی آن را اصلاح کنم.


شرکت در این تعداد آزمون ها چه دستاوردی برای شما دارد؟

دو نکته مهم از حضور در آزمون ها مدیریت سر جلسه آزمون و شیوه درست تحلیل کردن آزمون است ، من در اولین آزمونی که شرکت کردم ترازم 4600 بود که بیشترین اشکال من مدیریت سر جلسه بود ولی با این تعداد آزمون توانستم این موضوع را کاملا برطرف کنم.


در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح دهید؟

زیست شناسی ، وقتی در پایه دهم بودم بالاترین درصدی که داشتم حدودا 50 الی 60 درصد بود ولی کم کم به درصد 90 و گاها 100 هم رسیدم ، شیوه مطالعه من کاملا غلط بود چون درسنامه محور جلو می رفتم یعنی سعی می کردم درسنامه ها را کامل بخوانم و از آن ها یادبگیرم ولی شیوه صحیح یادگیری درس زیست تست محور است یعنی شما باید تست بزنید و سعی کنید از نکات موجود در تست ها یادگیری خود را کامل کنید.


چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟

به دلیل جامعه آماری بالای کانون و از طرفی کانون در بین تمامی آزمون های آزمایشی شناخته شده تر و محبوب تر است.


آیا به موضوع تحلیل آزمون هم توجه دارید؟ چگونه و با چه روشی انجام می دهید؟

معمولا برای دروس زیست و شیمی سوالات شک دار را سر جلسه آزمون مشخص می کنم و بعد آزمون ابتدا سراغ آن ها که در واقع یادگیری های ناقص من هستند می روم سپس سوالات نزده را کاملا مطابق پاسخنامه حل می کنم ، برای ریاضی و فیزیک که سوالات شک دار نداریم یعنی یا قطعی بلد هستیم یا اصلا نمی توانیم آن سوال را پاسخ دهیم تمام سوالات نزده را مجدد حل می کنم و یاد می گیرم و اگر نکته مهمی داشته باشند حتما یادداشت می کنم.

 

در تابستان سال گذشته چگونه مطالعه خود را همراه با برنامه راهبردی آغاز کردید؟

کلاس های کمک آموزشی در طول تابستان بیشتر روی مباحث دوازدهم تمرکز می کنند به نظر من بهتر است دانش آموزان پایه دهم را در طول تابستان کامل جمع بندی کنند و همراه با کلاس هایی که دارند برای مباحث دوازدهم نیز پیش روی داشته باشند.


مهم ترین ویژگی مثبت شما چیست که توانستید پیشرفت خوبی داشته باشید؟ 

استمرار و پیوستگی ، حتی اگر فقط  به 30 درصد بودجه بندی آزمونی رسیده باشم هم در آن آزمون شرکت می کنم و به نظرم استمرار در مطالعه باعث پیشرفت و موفقیت می شود.


آیا روش مطالعه شما در سال دهم و یازدهم با امسال متفاوت است؟

بله روش مطالعه من امسال با سال های گذشته بسیار متفاوت است امسال اصلا نمی توان مثل پایه درس خواند امسال ساعت مطالعه بالاتر ، یادگیری بیشتر از طریق تست به جای درسنامه از جمله تفاوت های عملکرد من با سال های قبل است.


ساعت مطالعه شما در سال دهم ، یازدهم و امسال چقدر است؟

دهم و یازدهم حدودا 7 ساعت می خواندم اما امسال ساعت مطالعه ام به 9 الی 10 ساعت هم رسیده است.


چه توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

دانش آموزان پایه فکر نکنند زمان زیادی دارند بلکه سعی کنند از زمان خود به خوبی استفاده کنند ، به این فکر نباشند که منابع زیادی را به اتمام برسانند بلکه روی یک منبع نیز کار کنند ولی سعی کنند آن را خوب یاد بگیرند و به خوبی تحلیل کنند، دانش آموزان دوازدهم هم ناامید نباشند در این زمان باقی مانده نهایت تلاش خود را بکنند چون می توانند رتبه و تراز خود را تغییر دهند.

Menu