گفتگو با آشتی نوری: شیمی را حدودا 20درصد میزدم و الان 80 میزنم

یاد گرفتم که پیوستگی عامل مهمی در موفقیت دانش آموزان است ، در این مسیر گاهی پیشرفت می‌کنیم و گاهی پسرفت اما مهم این است که رها نکنیم و با پیوستگی و تلاش بیشتر مسیرمان را ادامه دهیم.

گفتگو با آشتی نوری: شیمی را حدودا 20درصد میزدم و الان 80 میزنم

نام و نام خانوادگی : آشتی نوری

رشته و منطقه : دوازدهم تجربی , منطقه 3 

سال های حضور در کانون : 3 سال

میانگین تراز : 6800 

شغل پدر : فرهنگی بازنشسته

شغل مادر : خانه دار 

نام شهر و استان : جوانرود ، کرمانشاه 

مصاحبه گر : لیلا محمدی



مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته اید چیست؟

یاد گرفتم که پیوستگی عامل مهمی در موفقیت دانش آموزان است ، در این مسیر گاهی پیشرفت می کنیم و گاهی پسرفت اما مهم این است که رها نکنیم و با پیوستگی و تلاش بیشتر مسیرمان را ادامه دهیم تا به موفقیت برسیم.


شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشته است؟

با کمک آزمون ها توانستم مدیریت آزمون را یاد بگیرم ، شرایط دادن آزمون حضوری را تجربه کنم و سرعت عملم را بالا ببرم. 


نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

ریاضی و فیزیک ، درسنامه های کوتاه جهت مرور فرمول ها می خوانم و بیشتر سعی می کنم از طریق تست های آموزشی یادگیری های ناقص خود را  

تکمیل کنم و به تسلط بالاتر در مباحث برسم. 


در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید؟

درس شیمی ، در مهر ماه حدودا 20 درصد می زدم و الان حدودا 80 درصد است ، مطالعه مفهومی تر ، قبلا خیلی با دقت نمی خواندم و بیشتر به روش حفظی مطالعه می کردم اما منبعم را تغییر دادم و منبع آزمون محور انتخاب کردم ، بیشتر از قبل در کلاس های مدرسه شرکت کردم چون دبیر مدرسه مفهومی تدریس می کرد و با این روش توانستم درصدهایم را تغییر بدهم. 


در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می دهید؟

قطعا همه دانش آموزان خسته می شوند اما وقتی به این فکر می کنم که اگر من الان کم کاری کنم یا زمانم را از دست بدهم رقیب هایم قوی تر می شوند باعث می شود قوی تر از قبل ادامه بدهم و تسلیم نشوم.


چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟

جامعه آماری بالای کانون دلیل اصلی انتخاب من بوده است اما من دو خواهر بزرگتر از خودم هم دارم که هر دوی آن ها کانونی بودند و هر دو نتیجه مطلوبی به دست آوردند ، یکی از آن ها دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران و دیگری پرستاری کرمانشاه قبول شده است که به من هم پیشنهاد دادند حتما در آزمون های کانون شرکت کنم و مطابق برنامه راهبردی درس بخوانم. 


مطابق برنامه‌ راهبردی حرکت می کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ است؟

کاملا مطابق برنامه راهبردی پیشروی می کنم ، در هفته اول تمامی درس ها را می خوانم و در هفته دوم به شیوه بازیابی مطالب را در 3 روز اول تست می زنم و در 2 روز باقی مانده مجدد کتاب های درسی را می خوانم و آزمون های قبلی کانون را حداقل از سال 99 مجدد شروع به حل کردن می کنم. 


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بوده است؟

پدر و مادرم تمامی امکانات لازم را برای من فراهم کرده اند هم چنین خواهرم مشاور من است و چون به لحاظ شخصیتی بسیار به هم نزدیک هستیم دقیقا می دانم که در کدام قسمت ضعف دارم و باید بیشتر تمرکز کنم که بسیار در برنامه ریزی به من کمک می کند. 


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟ 

همان روز جمعه سعی می کنم تمام کنم مگر این که خیلی طول بکشد و شنبه تمام شود ، سوالات غلط را ابتدا در یک برگه یادداشت می کنم که چرا غلط پاسخ داده ام دوباره حل می کنم و با کمک پاسخ نامه نکات مهم را یاد می گیرم ، برای زیست و شیمی تمامی سوالات را چه صحیح چه غلط تحلیل می کنم چرا که شاید نکته مهمی داشته اند که من نمی دانم.


شما از چه منابع کانون استفاده می کنید؟ این منابع چه ویژگی هایی دارند؟

از کتاب های سه سطحی زیست ، فیزیک و شیمی استفاده می کنم این کتاب ها همه انواع تیپ تست ها را دارند، چه بخواهیم برای اولین بار از یک مبحثی تست بزنیم چه بخواهیم در آن مبحث به تثبیت برسیم این کتاب ها بسیار مفید هستند چون تست های متنوعی در سطح های مختلفی دارند. 


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کند؟

بله ، مواقعی که خودمان حواسمان نیست مانع این می شود که زمان زیادی را از دست بدهیم یا باعث تعادل در مطالعه دروس می شود که زمان بیشتری را صرف یک درس نکنیم بلکه باعث می شود پیوستگی خود را حفظ کنیم و به همه درس ها برسیم.


برنامه ریزی شما برای مطالعه دروس عمومی چگونه است؟

من معمولا هر شب و صبح ها قبل از رفتن به مدرسه نیم ساعت تا یک ساعت دروس عمومی را مطالعه می کنم. 


نظرات منفی و کنایه های دیگران چقدر مانع کار شما می شود؟ تشویق و تحسین دیگران چقدر در شما تاثیر دارد و چگونه خودتان را در برابر ناامید شدن و مغرور شدن مدیریت می کنید؟

قبلا بیشتر توجه می کردم ولی الان توجهی نمی کنم چون به نظرم هیچ کس نمی داند من دقیقا دارم چه کاری انجام می دهم و چه هدفی دارم به خاطر همین سعی می کنم راهم را ادامه بدهم و توجهی به کنایه ها نداشته باشم. 


توصیه تان در ارتباط با خواب و تغذیه ایام کنکور چگونه است؟

خواب و تغذیه در سال کنکور هر دو بسیار اهمیت دارند ، به نظرم کسانی که از زمان خواب خود می زنند نهایتا یک یا دو روز دوام می آورند ، بنابراین باید سعی کنیم از زمان های بیداری خود نهایت استفاده را ببریم تا مجبور نشویم از خواب خود کم کنیم که آسیب ببینیم ، هنگام مطالعه ویتامین های بدن کم می شود بنابراین باید حواسمان به تغذیه باشد تا کم نیاوریم. 


به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چیست که باعث شده به اینجا برسید؟

این که از پایه دهم شروع کردم برای کنکور خواندن ، هیچ وقت به درصد های کم قانع نبودم و همواره برای پیشرفتم تلاش می کنم. 


چه توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

این که هر مقطعی و هر سطحی هستند فکر نکنند که دیر شده و شروع کنند به خواندن و تا جایی که می توانند تلاش کنند تا به موفقیت برسند. 

Menu