گفتگو با مستوره هوشنگی؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی مقطع هفتم

چطور با کانون آشنا شدید و از چه سالی در آزمون‌ها شرکت می‌کنید؟ برادر بزرگ من که الان دانشجوی پزشکی شهرستان کرمانشاه هستند، از پایه‌ی دهم تا دوازدهم عضو کانون بودند وکانون را به من معرفی کردند و از

گفتگو با مستوره هوشنگی؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی مقطع هفتم

نام و نام خانوادگی: مستوره هوشنگی

مقطع و رشته: پایه هفتم

میانگین تراز: 5888

سال‌های حضور در کانون: از پنجم ابتدایی تا هفتم 

نام استان، شهرستان: استان کرمانشاه، شهرستان جوانرود

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، پنجم ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر: کارگر، پنجم ابتدایی

 

مصاحبه‌گر:  افسانه محمدزاده

 

چطور با کانون آشنا شدید و از چه سالی در آزمون ها شرکت می‌کنید؟

برادر بزرگ من که الان دانشجوی پزشکی شهرستان کرمانشاه هستند، از پایه‌ی دهم تا دوازدهم عضو کانون بودند وکانون را به من معرفی کردند و از پایه پنجم تا هفتم عضو کانون هستم. 

 

 شما خود را جز کدام دسته می دانید؟ علت را توضیح دهید.

1-قهرمان پیوستگی 2- قهرمان پیشرفت 3- قهرمان تاب آوری

قهرمان پیوستگی چون تا حالا در آزمون‌ها غیبت نداشتم. 

 

آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می‌کردید؟

بله، چون می‌خواهم برای آزمون های اصلی آمادگی داشته باشم و همین باعث تقویت من در آزمون‌ها می‌شود. 


برنامه‌ی  شما برای مطالعه در طول سال چگونه است؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش تان چگونه است؟

برنامه مطالعاتی که من برای خودم دارم با برنامه راهبردی و برنامه مدرسه هماهنگ است و چون در مدرسه امتحانات تشریحی هم دارم سعی می‌کنم برنامه ام طوری باشد که هم بتوانم در آزمون های کانون درصد خوبی کسب کنم و هم در آزمون های مدرسه نمره ی خوبی بدست بیاورم و در رابطه با قسمت دوم سوال، من بعد از هر آزمون به برنامه‌ی راهبردی مراجعه می‌کنم که بدانم بودجه بندی آزمون بعدی چیست، بعد از هر آزمون برنامه‌ی دو هفته‌ی پیش رو را برای خود می‌نویسم و روزانه ۴ ساعت مطالعه می‌کنم. من در طول روز به غیر از مطالعه‌ی درسی مطالعه‌ی غیر درسی هم دارم.

 

به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدنید یا مسئله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

من قبلا روزی ۳ ساعت درس می‌خواندم ولی به مرور زمان، ساعت مطالعه ام را به ۴ساعت رساندم. در طول روز من یک و نیم ساعت برای تست و یک و نیم ساعت برای مطالعه مسائل تشریحی وقت می‌گذارم. بعضی از روزها من ۵ ساعت درس می‌خوانم وساعت‌های باقی مانده به دیگر کارهای درسی و غیردرسی خود می‌رسم. 


درکدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟

چون بیشتر مطالب علوم حفظی است من این روش را برای این درس استفاده می‌کنم. هم چنین روش بازیابی برای حفظ مطالب کتاب فارسی نیز بسیار پر کاربرد است.


سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر ازمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟

بله، با کمی دقت می‌توان سوال‌های ساده را از بقیه سوال‌ها تشخیص داد. من با انجام این کار توانستم اعتماد بنفس بیشتری برای ادامه‌ آزمون پیدا کنم. 

 

هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ توضیح دهید.  

الف) بررسی اشتباهات 

ب) بررسی سوال‌های ساده

بررسی اشتباهات، هنگام تحلیل و بررسی آزمون‌ها من بررسی سوالات اشتباه را جزء اولویت‌های خود می‌دانم چون اگر اشتباهات خودم را شناسایی کنم دیگر آن اشتباه را تکرار نمی‌کنم. 

 

اگر خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.

کتاب‌های سه سطحی، آبی و فلش کارت همه‌ی درس‌ها(به خصوص دروس حفظی) منابع بسیار خوبی هستند. که با استفاده از این کتاب‌ها می توان  پایه خود را تقویت کرد. کتاب‌های سه سطحی با درجه بندی سوالات آن به نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر سوالات خیلی خوبی هستند. و از آنجا که سطح سوالات آن بالاست، می توان با استفاده از کتاب سه سطحی درصدهای بالایی رادر آزمون کسب کرد و بازدهی آن‌ عالی است. سوالات کتاب‌های آبی هم هم به علت اینکه تنوع سوالاتش زیاد است برای کسب درصد عالی درآزمون خیلی خوب است، فلش کارت‌ها هم به دلیل حجم کم و پوشش تمام مطالب درسی، گزینه مناسبی برای روزهای امتحانات هستند. 

 

 تحلیل آزمون را چه روزی انجام می دادید؟

در خود روز جمعه و یا حداکثر یک روز بعد آزمون تحلیل آزمون را انجام می‌دهم. 


 از نقش اولیای خود بگویید.

پدر ومادرم بهترین مشاوران من هستند و نقش مهمی در تحصیل من دارند، اگر تلاش بی وقفه آن‌ها در طول زندگی‌ام نبود، هرگز این موفقیت را به دست نمی آوردم. 

 

از میان کتاب‌های سه سطحی کدام کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اید؟ 

کتاب را به طور کامل (حداکثری) یا فصلی (قسمت محور) مطالعه کرده‌اید؟

کتاب ریاضی، فصلی. 

 

از کتاب‌های برنامه‌ای و زمان دار کانون شامل (کتاب تابستان، جمع‌بندی (پایه و دوازدهم)،‌ نوروز، کتاب زرد (12 دوره کنکور، چهار سطحی،  2دوره تیرماه و دی ) کدام یک را مطالعه کرده اید؟

کتاب را به طور کامل (حداکثری) یا فصلی (قسمت محور) مطالعه کرده‌اید؟

من از کتاب‌های نوروز وتابستان استفاده می‌‌کنم. جمع بندی کلی این کتاب‌ها فوق العاده هستند.

 

آیا از منابع دیگر کانون استفاده کرده اید؟‌ 

کدام درس ؟ کدام کتاب با ذکر عنوان بیان کنید؟

بله، کتاب اشتباهات متداول هم استفاده می‌کنم. 

 

 درباره تاثیرات مثبت پیوستگی در آزمون ها توضیح دهید؟

پیوستگی در آزمون‌ها باعث مرور مطالب درسی وآمادگی برای امتحانات مدرسه می‌شود. 

 

 چه عاملی باعث شد تا ناامید نشوید و به راه تان ادامه دهید و موفق شوید؟ 

یکی از عامل‌های موفقیت من در آزمون‌ها پدر و مادرم بودند که وقتی در آزمونی افت می‌کردم به جای سرزنش کردن به من امید می‌دادند که می‌توانم آزمون بعدی جبران کنم. یکی دیگر از عامل‌های موفقیتم این است که هرگاه ناامیدی به سراغ من می‌آید به این فکر می‌کنم که با درس خواندن می‌توانم به اهداف خودم برسم. 

 


 

Menu