گفت و گو با الیکا سعیدیان؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

با آژمون‌ها مدیریت زمان را یاد گرفتم همچنین میانگین تراز نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

گفت و گو با الیکا سعیدیان؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: الیکا سعیدیان

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: سنندج - کردستان

میانگین تراز: 6600

تعداد سال کانونی: 4 سال

شغل و تحصیلات مادر: کارشناس پرستاری - خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دکترای بیوشیمی - هیئت علمی دانشگاه 


مصاحبه‌گر: ناهید افضلی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق تبلیغات با کانون آشنا شدم.


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

حدود 5 سال از سال نهم تا دوازدهم 


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

تقریباً در 100 آزمون اصلی شرکت کرده ام.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مدیریت زمان را یاد گرفتم همچنین میانگین تراز نسبت به سال گذشته افزایش یافت.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر - دلیل من برای غیبت نکردن پیوستگی و دور شدن از فضای آزمون 


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با رفع اشکال هر دفعه آزمون ها و برطرف کردن نقاط ضعف 


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ انگیزه‌تان چه بود؟

بله، به دلیل آشنایی بیشتر با سؤالات و دیدن سؤالات متنوع - همچنین سنجش خود قبل از هر آزمون جمعه بسیار مفید است.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟

بله - طبق برنامه راهبردی درس می‌خوانم و سعی می‌کنم هر منبعی را که برای درس‌ها دارم تمام کنم اگر می‌دیدم امکان دارد طبق بودجه آزمون ها نرسم درس‌ها را تمام کنم ساعت مطالعه ام را افزایش می‌دادم.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

بعد از خواندن متن کتاب درسی فقط به سراغ تست می‌روم حتی مرورهایم هم با تست زدن است و اگر نکته‌ای وجود داشته باشم که احساس کنم امکان دادن از یادم برود آن را یادداشت می‌کنم.


روشتان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

همه سؤالات را چه درست و چه غلط تحلیل می‌کنم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ 

بله - افت کردن طبیعی است و سعی می‌کنم برای آزمون بعدی آن را جبران کنم.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله - در درس زیست شناسی - به جای اینکه بیشتر درسنامه بخوانم به متن کتاب توجه کردم و بیشتر برای این درس سعی می‌کردم - همچنین ساعت مطالعه ام را برای این درس بالاتر بردم - تقریباً دو برابر گذشته تست بزنم.


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.

سنجشی - چون بعد از آزمون دادن برایم مشخص می‌شد در چه درسی و چه مبحثی ضعیف‌تر هستم. تا برای آزمون بعدی بیشتر برایش وقت بگذارم.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله - اگر افت داشته باشم خانواده‌ام می‌گویند که می‌توانم برای آزمون بعدی آن را جبران کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله - به من کمک می‌کند بفهمم در طول روز ایرادهایم چه هستند تا آن را رفع کنم همچنین در نظم من برای درس خواندن بسیار مؤثر است.


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

از روش ضربدر و منها - همیشه از این روش استفاده می‌کنم.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

علاقه‌ای که برای رسیدن به رشته دلخواهی که دارم.

Menu