گفت و گو با امبرمحمد کرمی؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی

من سال ورود به قلم چی در مقطع دبستان در مدرسه شهید روح اللهی منطقه 7 تحصیل می‌کردم و هدفم قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بود که متاسفانه نتوانستم قبول شوم.

گفت و گو با امبرمحمد کرمی؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی

قهرمان پیشرفت

نام دانش آموز: امیرمحمد کرمی 

رشته و مقطع: دهم تجربی

استان و شهر : تهران-تهران

میانگین تراز: ۶۷۰۰

 شغل و تحصیلات پدر: فوق دیپلم حسابداری - کارمند

 شغل وتحصیلات مادر:‌ لیسانس ریاضی کاربردی – کارمند

 

۱.از چه سالی کانونی هستید؟ تقریبا چند آزمون شرکت کرده اید؟

از سال ۱۳۹۸ به خانواده بزرگ کانون اضافه شدم و تا امروز در تقریبا ۲۰۰ آزمون شرکت کرده ام.

 

۲.چرا کانون را برای آزمون آزمایشی انتخاب کردید؟

با توجه به سابقه طلایی و درخشان کانون و پیشنهاد پدر و مادرم.

 

۳.سال ورود به کانون قلم چی کدام مدرسه بودید؟و هدف اصلی شما برای ورود به آزمون ها چه بوده است؟

من سال ورود به قلم چی در مقطع دبستان در مدرسه شهید روح اللهی منطقه ۷ تحصیل می کردم و هدفم قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بود که متاسفانه نتوانستم قبول شوم.

 

۴.برنامه ریزی شما برای آزمون ها و مطالعه چگونه است؟

در دروس زیست و شیمی با برنامه کانون جلو آمدم، از طرف دیگر درس ریاضی و فیزیک رو مدرسه ترتیب تدریس دروس را تغییر داده و برای همین هم نتوانستم در آزمون ها تراز کل مطلوبی بدست بیارم اما به طور کلی سعی میکنم ساعات مطالعاتی ام از ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه پایین تر نیاد، ولی خب میانگین مطالعه ام روزی ۶ ساعت است.

 

۵.دفتر برنامه ریزی و کتاب خودآموز بر چه اساسی پر میکنید؟

دفتر برنامه ریزی یکی از عوامل اصلی و بزرگ در موفقیت من در آزمون ورودی سمپاد بود. من تا سال نهم زیاد با ساعت مطالعه و جلوگیری از پراکنده خوانی و... سر و کار نداشتم ولی وقتی از این دفتر استفاده کردم روز به روز ساعات مطالعاتی ام رو چک می کردم و سعی می کردم تا جایی که توان دارم ساعت مطالعاتی ام رو افزایش بدم. معمولا بلافاصله بعد از مطالعه هر درس ساعت اون رو و تعداد تست ها رو وارد می کردم و اما دوست خوبم دفتر خود آموز... شاید باورتان نشود ولی با اینکه از سال هفتم به بعد مداوم از همه پشتیبان ها و معلم ها می شنیدم که تحلیل آزمون مهم تر از خود آزمون ها است ولی عمل نمی کردم! در سال نهم به واسطه اراده زیاد و پشتکاری که برای آزمون ورودی سمپاد داشتم و به خصوص تذکرات مداوم پشتیبان نهمم، سعی کردم تحلیل آزمون هام رو کامل کنم، و تقریبا تو این کار موفق بودم. الان هم برای پر کردن اون بیشتر تمرکزم رو میزارم روی نکاتی که بلد نیستم یا تو جواب دادن به خصوص سوالات زیست شک دارم...

 

۶.بهترین تراز شما در کانون چند بوده است و چه زمانی بوده؟

بهترین تراز سوالات تیزهوشان: ۱۸ آذر ۷۰۴۲

بهترین تراز عادی :۱۹ اسفند نهم  ۷۲۳۷

 

۷.کدام کارنامه ها را در سایت بررسی میکنید؟

کارنامه اصلی و کارنامه پروژه ای.

 

۸.در تحلیل کارنامه خود بیشتر به کدام بخش های کارانامه اصلی دقت میکنید؟

اول درصد دوم درصد سوم درصد یا همان چند از ۱۰ کانونی. برای من ملاک اصلی در آزمون ها درصد و بعد از اون تراز(برای اینکه ببینم نسبت به بقیه چطور زدم)

 

۹.عوامل موفقیت شما در قبولی مدارس سمپاد چه بوده است؟

موفقیت در آزمون سمپاد برای من در ۴ کلمه توصیف میشود

پشتکار-هدف- خانواده- تلاش

 

۱۰.برای دانش آموزانی که میخواهند مانند شما وارد مدارس برتر شوند چه پیشنهادی دارید؟

من خودم از پایه اول تا همین الان در مدارس دولتی درس خواندم، و توصیه می کنم که زیاد به مدرسه گیر ندهید، عامل اصلی موفقیت شما تلاش و اراده خودتان است، توی این راه زمین خوردن زیاد هست، آشفتگی و اعصاب خوردی هم که فت و فراوان! سعی کنید تو رقابت ها شرکت کنید، ولی زیاد غرق رقابت و کل کل با دوستانتون نشید. عمومی نهم رو جدی بگیرید، مخصوصا فارسی و اجتماعی رو که واقعا تراز میده، جوری که برای من تو آزمون تیزهوشان فارسی و دینی و اجتماعی و عربی واقعا فرشته نجات بودند!

 

۱۱.آزمون های حضوری چه فوایدی برای شما دارد؟

مشخصا با شرایط آزمون حضوری آشنا میشیم. جوری که من اصلا سر جلسه آزمون تیزهوشان و نمونه استرس نداشتم. احساس میکردم اومدم ی بار دیگه آزمون قلم چی بدم.

 

۱۲.بهترین دوستان خود را در این مسیر چه کسانی میدانید؟

اولش پدر و مادرم، که البته جایگاهشون از دوست خیلی خیلی بالاتره، دوم پشتیبانم که واقعا خیلی زحمت کشیدن، و سوم همه دوستانم در مدرسه...

 

۱۳.برای سال های آینده چه هدف گذاری انجام داده ایید؟

اینکه ترازم رو بالای ۷۰۰۰ پایدار کنم و برم برای پیشرفت هرچه بیشتر.

Menu