گفت و گو با طاها حاجی علی؛ قهرمان پیشرفت دهم ریاضی

قطعا از هدف‌های اصلی هرشخصی موفقیت در کنکور هست ومنم چنین هدفی دارم تا بتوانم با رتبه‌ی خیلی خوبی در دانشگاه ورشته‌ی مورد علاقه ام قبول بشم.

گفت و گو با طاها حاجی علی؛ قهرمان پیشرفت دهم ریاضی

هدف شما برای انتهای سال دهم و در ادامه، کنکور سال دوازدهم چیست؟

قطعا از هدف های اصلی هرشخصی موفقیت در کنکور هست ومنم چنین هدفی دارم تا بتوانم با رتبه ی خیلی خوبی در دانشگاه ورشته ی مورد علاقه ام قبول بشم.

 

در روتین هفتگی خود، تا چه اندازه برای هدف درسی خود وقت می گذارید؟

اکثر وقت من با درس سپری میشود و وقتی برنامه ای برای آن روزم داشته باشم تمام تلاشم را میکنم تا در اون روز برنامه را بطور کامل انجام بدم.

 

2 مورد اصلی از بین مواردی که به طور مداوم باعث اختلال در تلاش کردن شما برای مطالعه و درس خواندن میشوند را نام ببرید و در مورد علتشان توضیح دهید.

دو مورد اصلی قطعا گوشی و فضای مجازی هست که باعث اختلال میشه ومانع درس خوندن

 میشود. جو فضای مجازی وگوشی طوری هست که ادم دوست دارد بیشتر وقتش را در آن سپری کند وبنظر من اگر کنترل نشود اثرات مخربی دارد.

 

کدام دروس برای شما مشکل تر و کدام دروس را با علاقه بیش تری مطالعه می کنید؟ به نظر شما چه مواردی علت علاقه شما به برخی دروس و عدم تمایل به برخی دروس دیگر شده است؟

من با همه ی درس ها رابطه خوبی برقرار میکنم وبا علاقه آن درس را مطالعه میکنم. هر درسی باید با انگیزه وعلاقه خوانده شود تا هم بتوان نمره خوبی گرفت و هم نتیجه مطلوب اتفاق ببیافتد.بیشترین علاقه من به درس ریاضی هست که اگر کل روز من با تمرین ان درس سپری شود خسته نمیشوم.

 

به ترتیب چه درصدی از مطالعه شما به تکالیف مدرسه، مطالعه دروس، تست آموزشی و تست زماندار اختصاص می یابد؟

پاسخ:ده درصد از وقت من برای تکالیف/40درصد برای مطالعه درس برای امادگی ازمون /و50درصد آن برای تست اموزشی وزماندار وسوالات تشریحی است.بنظر من باید مطالعه کمتر و تست بیشتر باشد چونکه بازدن تست های بیشتر مطالب بیشتری روهم یاد میگیریم.

 

در تست زنی برای هر درس، با ذکر درصد هدفی که برای آن درس دارید (درصد ایده آلی که با رسیدن به آن در آزمون رضایتمند هستید) از چه تکنیکی در تست زنی استفاده می کنید؟

درصد ایده آل من در تست هایی که با کتاب آبی وسه سطحی میزنم برای هردرس بالای75درصد است. بنظر من در تست زدن باید زمان را مدیریت کرد/از فرمول های تستی استفاده کرد و از تکنیک حذف گزینه نیز استفاده کرد.

 

به نظر شما، نتایج شما داخل آزمون های کانون تا چه حد بیان کننده ی وضعیت تحصیلی شما می باشد؟

پاسخ:باشرکت در چند ازمون اول وضعیت تحصیلی با تراز معلوم میشود که باید تمرین و تلاش وپشتکار تراز و وضعیت تحصیلی را افزایش داد.

 

 به نظر شما تسلط روی منابع درسی کانون، تا چه حد کمک کننده در نتیجه گیری داخل آزمون ها و به طور کلی تر، تسلط روی مباحث می باشد؟

قطعا قبل از هر آزمون باید روی آن مبحث وتست های مشابه آن تسلط داشت که این کار باحل منابع و کتاب تست های کانون(آبی وسه سطحی)مهیا میشود ومی توان نتیجه دلخواه و مطلوب را گرفت.

Menu