مصاحبه با دانش‌آموز برتر چهارم دبستان، کیمیا ایزدی

به صورت مستمر در کلیه آزمون‌ها شرکت می‌کنم و آزمون‌ها را برای موفقیت تحصیلی موثر می‌دانم. پیوستگی در آزمون‌ها باعث شده علاقه بیشتری به مطالعه داشته باشم و با برنامه‌ریزی درس بخوانم

مصاحبه با دانش‌آموز برتر چهارم دبستان، کیمیا ایزدی

نام و نام خانوادگی : کیمیا ایزدی

مقطع: چهارم ابتدایی

شهر: تهران

چند سال عضو کانون بوده: 1 سال

تحصیلات و شغل پدر: فوق لیسانس – مهندس منابع آب وزارت نیرو

تحصیلات و شغل مادر: فوق لیسانس – کارشناس پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی


مصاحبه‌گر: فاطمه تیموری

نام مدیر : زهرا بداقی


   چگونه این آزمون‌ها در روند مطالعاتی شما در سال تحصیلی جاری تاثیر دارد؟ 

آزمون‌های قلم چی باعث می‌شود که من یک برنامه منظم برای درس خواندن داشته باشم. به همین خاطر در امتحانات مدرسه هم نتیجه بهتری می‌گیرم. چون تست‌های سه‌سطحی هم کار می‌کنم و با تنوع بیشتری از سوالات و روش حل آن‌ها آشنا می‌شوم.

 

   در حال حاضر و با توجه به شروع مدارس، چگونه هم به تکالیف خود و هم به بودجه بندی آزمون‌های قلم‌چی می‌رسید؟ 

من یک برنامه‌ریزی منظم برای درس خواندن دارم که والدینم هم در این برنامه‌ریزی به من کمک می‌کنند. تقریبا تلویزیون نگاه نمی‌کنم چون باعث هدر رفتن وقتم می‌شود. روزهای آخر هفته که آزمون ندارم را به درس خواندن و حل تست های سه سطحی اختصاص می‌دهم تا برای آزمون آمادگی داشته باشم.

 

   تصمیمات شما برای نیم‌سال دوم چیست؟ 

برنامه من برای نیم‌سال دوم ادامه مطالعه و شرکت در آزمون‌ها است. همچنین تصمیم دارم مباحث درسی نیم‌سال اول را هم مرور کنم و به طور مرتب تست های هوش کلامی و غیر کلامی نیز کار کنم.

 

   درس‌هایی مانند مطالعات اجتماعی،هدیه‌های آسمانی و ... که به صورت حفظی هستند را با چه روشی دوره می‌کنید؟ 

سعی می‌کنم با مطالعه بیشتر و خلاصه نویسی، آن‌ها را حفظ کنم.

 

   آیا دفتر برنامه‌ریزی خود را کامل می‌کنید؟ برنامه‌ریزی چه تاثیری در عملکرد شما دارد؟

بله. دفتر برنامه‌ریزی را همیشه کامل می‌کنم و برنامه درسی و امتحانی خود و برنامه‌ریزی مطالعه را در این دفتر یادداشت می‌کنم. برنامه‌ریزی درسی و مطالعه نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی من دارد.

 

   نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح دهید.

نقاط قوت من درس‌های علوم، فارسی، اجتماعی و هدیه‌های آسمانی هستند. برای ریاضی باید وقت بیشتری بگذارم و بیشتر تلاش کنم و بخوانم. من کتاب‌های درسی را مرتب می‌خوانم. علاوه بر آن یک سری سی‌دی آموزشی و کتاب‌های کمک درسی دارم که از آن‌ها نیز استفاده می‌کنم. همچنین کتاب‌های کمک درسی و تست‌های قلم‌چی نیز کار می‌کنم که نقش مهمی در یادگیری من دارند.

 

   آیا شما آزمون‌ها را به شکل مستمر شرکت کردید؟ پیوستگی در آزمون‌ها به شما چه کمکی کرده است؟ 

به صورت مستمر در کلیه آزمون‌ها شرکت می‌کنم و آزمون‌ها را برای موفقیت تحصیلی موثر می‌دانم. پیوستگی در آزمون‌ها باعث شده علاقه بیشتری به مطالعه داشته باشم و با برنامه‌ریزی درس بخوانم و از زمانم بهترین استفاده را بنمایم.

 

   مهم‌ترين انگيزه شما برای شروع مطالعه و انجام آزمون‌ها چیست؟ 

مهم‌ترین انگیزه من یادگیری بهتر، پیشرفت تحصیلی و از همه مهم‌تر کسب نتیجه عالی در آزمون مدارس تیزهوشان سال ششم ابتدایی می‌باشد.

 

   آیا تحلیل آزمون انجام می‌دهید؟ چگونه به پیشرفت شما کمک می‌کند؟ 

بعد از آزمون و اعلام نتایج، آزمون‌ها را تحلیل کرده و نقاط ضعف خود به خصوص در درس ریاضی را پیدا می‌کنم و سعی می‌کنم در مباحثی که نیاز به تلاش بیشتر دارم، وقت و مطالعه بیشتری گذاشته و در آن موارد خود را تقویت می‌کنم.

 

   پيشرفت خود را مرهون چه عواملي مي دانيد؟ 

پیشرفت خود را مدیون راهنمایی‌های پدر و مادر و همچنین پشتیبان خودم (خانم تیموری) می‌دانم. پشتیبان من راهنمایی‌های ارزنده و خیلی خوبی که دارد و به صورت مستمر با من در تماس هستند. برای همین نقش مهمی در پیشرفت من دارند.

 

   نقش خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون‌های حضوری چقدر پر رنگ می‌دانید ؟ 

خانواده‌ام با راهنمایی‌هایی که می‌کنند و کمک در برنامه‌ریزی و همچنین تهیه منابع کمک آموزشی، نقش مهمی در موفقیت من دارند. همچنین پدرم اصرار دارد که در آزمون به صورت حضوری شرکت کنم تا بتوانم در آزمون مدارس تیزهوشان نتیجه خیلی خوبی بگیرم.

 

   از کدام یک از منابع کتابی کانونی بیشتر استفاده میکنید و چرا؟ 

تقریبا کلیه منابع کتاب کانون را دارم. کتاب‌های سه‌سطحی، هوش کلامی و غیر کلامی را بیشتر استفاده می‌کنم چون نقش مهمی در بهبود نمرات من دارند.

 

   در آزمون‌های پیش رو بر روی کدام درس هدف‌گذاری کرده‌اید؟ آیا به هدفتان رسیده‌اید؟ 

بر روی درس ریاضی و علوم و همچنین هوش و استعداد تحصیلی هدف‌گذاری کرده‌ام. برای درس ریاضی باید وقت بیشتری بگذارم تا نتایج بهتری بگیرم. چون اعتقاد دارم ریاضی ورزش مغز است.

 

   آيا در اين مدت نااميد شده‌ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده‌ايد؟ 

خیر ناامید نشده‌ام. خانواده و پشتیبانم همیشه من را برای کسب نتیجه بهتر تشویق می‌کنند. و من با تلاش و مطالعه بیشتر سعی می‌کنم موفق باشم و نتایج بهتری از امتحانات بگیرم.

 

   چه توصیه به دوستانی که این مصاحبه را می‌خوانند، دارید؟ 

به همه دوستانم توصیه می‌کنم برای داشتن آینده‌ای بهتر از وقت خود نهایت استفاده را داشته باشند. گذراندن وقت در فضای مجازی باعث هدر رفتن وقت آن‌ها می‌شود. همچنین توصیه می‌کنم صرفا به کتب درسی اکتفا نکرده و از منابع کمک درسی نظیر منابع آموزشی قلم‌چی استفاده کنند. گوش دادن به توصیه‌های پدر و مادر و همچنین پشتیبان که دلسوز آینده ما هستند نیز نقش مهمی در پیشرفت و آینده ما دارد.

 

Menu