گفت و گو با سید طاها رنجبر قهرمان پیوستگی پایه سوم

نام و نام خانوادگی: سید طاها رنجبر سیدی مقطع و رشته: پایه سوم دبستان سرای دانش واحد شریعتی

گفت و گو با سید طاها رنجبر قهرمان پیوستگی پایه سوم

 نام و نام خانوادگی: سید طاها رنجبر سیدی  

مقطع و رشته: پایه سوم دبستان سرای دانش واحد شریعتی  

نام شهر و استان: تهران  

میانگین تراز: 6553 

سالهای حضور در کانون:2 سال  

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار و لیسانس حسابداری  

شغل و تحصیلات پدر: کارمند لیسانس  

مصاحبه گر : زینب باقی زاده  

 

 

برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟  

 ابتدا متن کتاب را میخوانم و سپس به سراغ کتاب های کانونی ام میروم و با کمک تست های آن مطالب را مرور میکنم تا بتوانم در آزمون های دی ماه بهترین نتیجه را کسب کنم . 

 

 در دوران امتحانات از کدام کتابهای کانون استفاده خواهید کرد؟  

 من کتابهای سه سطحی و پرتکرار فارسی و ریاضی و علوم قلمچی را دارم که برای آمادگی در امتحانات اول کتاب و سپس تستهای این کتابها را مطالعه میکنم تا بتوانم درسها را به خوبی مرور کنم . 

 

 آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید؟  

بله همیشه در زمانهای بیکاری و آزادم در سایت کانون نمونه سوالها را دانلود و مطالعه میکنم و با کتاب مطابقت میدهم تا آنها را به خوبی به ذهن بسپارم . 

  

 تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟  

 تصمیمم برای نیمسال دوم این است که همانند نیم سال اول پس از تعطیلی در مدرسه ابتدا دروس روز را که یاد گرفتن بخوانم و سپس تکالیفم را برای فردا انجام دهم و در کنار تکالیف مدرسه مطابق برنامه راهبردی برای آزمون قلم چی آماده شوم . 

 

 روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟   

 اول از همه کتاب را به خوبی مطالعه میکنم و پس از اینکه مطالب کتاب را به خوبی یاد گرفتم به سراغ کتاب پرتکرار و سه سطحی میروم و با حل تست و تمرین های آنها مطالب را در ذهنم تثبیت میکنم. 

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمونها و امتحانات تعادل ایجاد میکنید؟   

 پس از انجام تکالیف مدرسه و آمادگی برای امتحانات به سراغ کتابهای کانون میروم و برای آزمونهای کانون آماده میشوم.  همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را به آمادگی برای آزمون روز جمعه اختصاص میدهم. 

 

 آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟   

خیر هیچ غیبتی نداشتم. چون دو هفته زمان برای آمادگی برای آزمون جمعه صرف کردم و میخواهم نتیجه این دو هفته تلاشم را ببینم پس اگر در آزمون غیبت کنم متوجه نمیشوم که در چه مباحثی مشکل داشتم . 

 

 پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

وقتی در مدرسه معلم از من درس میپرسد یا پای تخته سوال حل میکنم میتوانم آن را به خوبی حل کنم و این اعتماد به نفس من را افزایش میدهد. به خاطر همین هر هفته با برنامه ریزی برای آزمون جمعه سعی میکنم در آن بدرخشم . 

 

آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنید؟  

اگر پاسختان مثبت است،الف)انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟  

 بله همیشه در این آزمونها شرکت میکنم تا بتوانم آزمونهای کانون را به خوبی بدهم و وقتی بزرگ شدم بتوانم شغل خوبی را برای خودم انتخاب کنم و به اهدافم برسم . 

 

شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟  

 در مدرسه روند خیلی خوبی را طی میکنم و مدرسه همیشه من را به خاطر وضعیت درسی خوبم حمایت میکند به خاطر همین شرکت در آزمونها من را ترغیب میکند تا بهتر و بهتر درس بخوانم . 

 

مطابق برنامه ی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامه ی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟ 

بله همیشه مطابق برنامه راهبردی درس میخوانم و  هر روز در کنار کارهای مدرسه زمانی را برای آمادگی برای آزمونهای کانون اختصاص میدهم و تست میزنم تا بتوانم همه کارهایم را در طی دو هفته انجام دهم و برای روز آخر فشار زیادی به من نیاید . 

  

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟   

ریاضی و علوم جزو نقاط قوت من هستند و من با کمک خانواده تستها و تمرینهای کتابهای پرتکرار و سه سطحی را حل میکنم .

برای مطالعه ابتدا کتاب را میخوانم و تمرینهای کتاب را به دقت حل میکنم سپس به سراغ کتاب پرتکرار میروم و بعد از آشنایی با سوالات پرتکرار تستهای سه سطحی را میزنم. 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟  

 بله دفتر برنامه ریزی دارم و با پر کردن این دفتر میتوانم روند درس خواندنم را در طول هفته نظارت کنم و ساعت مطالعه و مقدار تستهایی را که میزنم را یادداشت میکنم تا بدانم برای رسیدن به هر درصد چقدر در طول هفته های پیش تلاش کرده ام . 

 

تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟  

با کمک مادرم برنامه ریزی میکنم و طوری برنامه ام را هماهنگ میکنم که در طول دو هفته برای آزمون آماده شوم و همه کارها را برای یک هفته روی هم و فشرده انجام نمیدهم.  

 

 در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟  

  برای درس فارسی ابتدا معنی لغات را میخوانم و سپس با تمرین املای لغات میتوانم در دیکته و املای مدرسه به خوبی عمل کنم همچنین با زدن تستهای سه سطحی و سوالهای پرتکرار میتوانم به درصد خوبی در این درس برسم . 

 

 تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟  

 همان روز جمعه بعد از آزمون سوالات را از اول تا آخر تحلیل میکنم و نکات آن را مینویسم تا برای آزمونهای بعدی دیگر اشتباهات قبلی را تکرار نکنم. و بعد از اینکه همه سوالات را تحلیل کردم دوباره به سراغ سوالات غلط برمیگردم و نکات آنها را باز میخوانم  

 

 شما از  کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟  

 از کارنامه اصلی برای دیدن درصدم و ترازم استفاده میکنم . با کارنامه ۵ نوع درس   دروس چالشی و نوسانی و نقاط قوتم را مییابم و از کارنامه اشتباهات برای تحلیل کردن آزمون  استفاده میکنند و همچنین برای دیدن روند پیشرفتم از کارنامه پروژهای استفاده میکنم . 

 

 نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟  

 من با کمک پدر و مادرم برای آزمونها برنامه ریزی میکنیم و هر زمان در انجام تکالیف و تمرینهایم به مشکل بخورم از آنها در حل آن سوالها کمک میگیرم . 

 

 آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میبینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟  

 بله هر دو نتیجه آزمون هایم را میبینند و اگر افت داشته باشم با کمک آنها و  مشاورم این مشکلات را حل میکنیم پدر و مادرم همیشه من را در درسهایم حمایت میکنند.


 از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکنید؟ کدام بخش ها برای شما جالبتر بود؟   

 جالبترین بخشی که در سایت کانون دیدم بخش مصاحبه با دانش آموزان برتر و قهرمانان پیوستگی و قهرمانان پیشرفت بوده است و من نیز با خواندن مصاحبه بچه ها از نکات تحصیلی آنها استفاده میکنم . 

Menu