گفت و گو با آوا جوکار دانش آموز برتر هفتم

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟آیا فرد خاصی به شما توصیه کرد؟ بله خواهرم که هم اکنون در مقطع دکترای حرفه ای دانپزشکی تحصیل می‌کند طی سال‌های متوالی از آزمون و کلاس‌های کانون استفاده کرده است

گفت و گو با آوا جوکار دانش آموز برتر هفتم

نام و نام خانوادگی: آوا جوکار 

مقطع و رشته: پایه هفتم

نام شهر و استان: تهران 

از چه سالی عضو کانون بوده اید و در چند آزمون شرکت کرده اید: سال ۱۴۰۰ 

شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی ارشد_ناشر 

شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی ارشد_کارمند 

مصاحبه گر: زینب باقی زاده 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟آیا فرد خاصی به شما توصیه کرد؟ بله خواهرم که هم اکنون در مقطع دکترای حرفه ای دانپزشکی تحصیل می کند طی سال های متوالی از آزمون و کلاس های کانون استفاده کرده است 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

با شرکت در امتحانات مستمر کانون و کلاس های رفع اشکال با آمادگی بیشتری در امتحانات سال گذشته مدارس شرکت و موفق به قبولی در مدرسه ی مورد نظر خود شدم.

 

بعد از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید و انگیزه شما چه چیزی بوده؟ خستگی مقطعی همیشه با من بوده است ولی نتایج حاصل شده رضایت بخش و امیدوارکننده بوده است که خوب شدن حالم را در پی داشته است. 

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ مادرم و خواهرم در خانه به امور تحصیلی من نظارت می‌کنند و در زمان نیاز به من مشورت لازم را می‌دهند.

 

 پشتیبان شما چه کمکی به شما می کنند؟

با زمان بندی و برنامه ریزی در مدیریت زمان و درس ها کمکم می کند و نکاتی را که برای هر آزمون باید رعایت بکنم به من یادآوری می‌کنند و به من یاد می‌دهند که برای تست زنی ابتدا از چه منابعی استفاده کنم.

 

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟ بله حتما 

با شرکت در آزمون هدف گذاری به تراز مورد نظر خود می رسم و با نیازسنجی و آسیب شناسی نقاط ضعف و قوت خود را پیدا می کنم 

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

 از کارنامه اصلی برای دیدن درصدها و مقایسه عملکردم بین دیگران استفاده می‌کنم.

 از کارنامه ۵ نوع درس برای پیدا کردن نقاط قوت و ضعف و دروس چالشی و نوسانی استفاده می‌کنم.

 از کارنامه پروژه‌ای برای دیدن روند درسی هم که آیا پیشرفت یا پسرفت داشتم استفاده می‌کنم.

 از کارنامه اشتباهات برای تحلیل آزمون و نوشتن نکات در دفتر خودآموز استفاده می‌کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟

بله تمام سعی ام این است که با رعایت بودجه بندی درس بخوانم تا هم برای مدرسه آماده باشم و هم آزمون کانون را بهترین نتیجه ممکن پشت سر بگذارم.

 

 چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟با ادغام کردن برنامه راهبردي و برنامه ريزي شخصي سعی می کنم به نتیجه دلخواه برسم و زمانی را برای آمادگی برای مدرسه از بخش دیگری از زمانم را برای خواندن بودجه‌بندی کانون و تست زنی صرف می‌کنم.

 

کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ ریاضی_فیزیک_هندسه 

در ابتدا به صورت سریع می خوانم و سپس از خود سؤال می کنم و‌ در ادامه بصورت عمیق و دقیق مطالب را مطالعه و نت برداری و سپس سازمان‌دهی مطالب کتاب را در ذهن خود طبقه بندی می کنم‌

 

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟برای برطرف کردن نقاط ضعفتان چه کاری انجام دادید؟ ادبیات_علوم_زبان انگلیسی

در ابتدا آسیب شناسی کردم و سپس با تحقیق و مطالعه در ارتباط با دروسی که نقطه ضعفم بود با مشورت پشتیبان و همفکری پشتیبانم در خانواده تا حدودی مشکلاتم حل و نسبتا به دروس علاقه مند شدم.

 

روزی چند ساعت درس می خوانید؟ بین ۵ تا ۶ ساعت روزانه درس می‌خوانم که بخشی از این زمان را به خواندن دروس روز بخشی دیگر را آمادگی برای فردا و بخشی از آن را برای آمادگی برای کانون و تست زنی اختصاص می‌دهم.

 

 چند درصد از زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ ۲۰ درصد از زمان خودم را به تست زنی و آمادگی برای کانون اختصاص می‌دهم و مطالبی را که در ۸۰ درصد زمان مطالعه‌ام خوانده‌ام را می‌سنجم.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ در ابتدا به سراغ درصدهای ریاضی _فیزیک می‌روم و عملکرد خود در این درس ها را با آزمون‌های قبلی مقایسه می‌کند.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟بله کارنامه را می بینند در صورتی که افت داشته باشم در صدد تبدیل کردن نقاط ضعف به نقطه قوت بر می آییم‌ و از پشتیبان هم برای رفع ایراداتم کمک می‌گیرم.

 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های سه سطحی و کتاب های پرتکرار ‌و طبقه بندی

 کتاب سه سطحی با داشتن سه سطح مختلف دشوار و نسبتا دشوار و دشوارتر من را برای تست‌های سخت‌تر آماده می‌کند و کتاب طبقه‌بندی با داشتن درسنامه صفحه به صفحه دید کلی‌تری برای تست زنی به من ارائه می‌کند کتاب پرتکرار را برای آمادگی در امتحانات می‌خوانم.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟سعی می کنم همان جمعه انجام دهم تا مطالب را به خاطر بسپارم اما اگر نرسیدم در روز جمعه آزمون را تحلیل کنم در یکی دو روز آینده حتماً این کار را خواهم کرد.

 

تا امروز در چند آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کردید؟ 

یکی دو سال تمامی آزمون ها را بصورت حضوری شرکت کرده‌ام و از نتیجه بسیار بسیار راضی هستم و هم اکنون در مدرسه تراز بالا درس می‌خوانم.

 

آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟بله شرکت می‌کنم زیر آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال به من این دید را می‌دهند که ممکن است برای آزمون اصلی چه سبک سوالی مطرح شود.

Menu