گفت‌وگو با زینب محمدی؛ دانش‌آموز برتر دوازدهم تجربی

بله، هفته اول را به دروس دوازدهم اختصاص می‌دهم و جمعه جمع بندی دروس آن هفته و هفته دوم مختص دروس یازدهم و جمع بندی است.

گفت‌وگو با زینب محمدی؛ دانش‌آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: زینب محمدی 

شهر، استان: ساوه، مرکزی

مقطع: دوازدهم تجربی 

میانگین تراز:  6663 

تعداد سال حضور در کانون: 1 سال

  

مصاحبه‌گر : معصومه بهرامی  

  

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

با شرکت در آزمون‌های کانون توانستم به نقاط ضعف و قوت و مشکلات درسی خودم پی ببرم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله، هفته اول را به دروس دوازدهم اختصاص می‌دهم و جمعه جمع بندی دروس آن هفته و هفته دوم مختص دروس یازدهم و جمع بندی است. 

 

به طور میانگین روزانه چند ساعت درس می‌خوانید و چند تمرین تستی و چند تمرین تشریحی انجام می‌دهید؟ 

در روزهای تعطیل روزانه ۱۱ الی ۱۲ ساعت و ۱۵۰ الی ۲۰۰ تست و حدوداً ۵۰ تمرین تشریحی حل می‌کنم در روزهای مدرسه تعداد ساعت و حل تست کم‌تر می‌باشد.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 

کل خانواده تامین آرامش و آسایش برای تمرکز بیشترم در منزل هستنتد، و همیشه مرا تشویق و حمایت می‌کنند که در ترازم پیشرفت داشته باشم.

 

 کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟   روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟ 

ریاضی و فیزیک، ابتدا حل مسئله به صورت تشریحی را به خوبی یاد می‌گیریم و پس از تمرین زیاد به سراغ تست‌زنی می‌روم  ریاضی پایه ۱۰۰درصد و فیزیک حدوداً ۶۰ درصد پاسخ می‌دهم.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله، ریاضی ابتدا سعی کردم روش تشریحی آن را یاد بگیرم و فیلم‌های آموزشی دیدم و تمرین و تکرار بسیار داشتم تا نتوانستم به نقطه قوتم تبدیل شود.

 

 به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟ 

۲۰ الی ۲۵

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

اوایل حدود ۲ ساعت ولی الان در روز  شاید ۲۰ دقیقه استفاده کنم.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله، قطعاً  سعی می‌کنند به دنبال منبع آن اشتباه و حل آن باشند.

 

شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

1) قهرمان پیوستگی 

2) قهرمان پیشرفت

قهرمان پیشرفت در هر روز آزمون سعی می‌کنم از آزمون قبلی بهتر باشم.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟

پاییز، چون تلاش و کوشش خودم رو بیشتر کردم و دی ماه هم چون امتحانات در این بازه انجام می‌شود حس رقابت بیشتری داشتم. 

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

ابتدا سوال‌های غلط را بررسی می‌کنم و سعی می‌کنم قبل از دیدن پاسخنامه یک بار دیگر آن را حل کنم شاید بی‌دقتی کرده باشم و اگر باز هم آن را نتوانم حل کنم سراغ پاسخنامه می‌روم و اشتباه خود را پیدا می‌کنم سپس آن را در دفتر خودآموز می‌نویسم و هر شب آن را چک می‌کنم تا در آزمون بعدی دیگر آن اشتباه را تکرار نکنم و بعد به سراغ سوال‌هایی می‌روم که سخت بودند و آن را درست حل کردم آن را نیز در خودآموز یادداشت می‌کنم و نکات آن سوال‌هایی که دام آموزشی داشتند را نیز یادداشت می‌کنم.

 

دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله، مدیریت زمان و حد تعادل در کارها و دروس باعث نظم در کارهایم شده است.

Menu