امیر محمد زارع : مرورچند بار آن کتابها باعث شد تا در آزمون کانون رتبه ۴ کشور را به دست آورم .
نام و نام خانوادگی: امیر محمد زارع
مقطع و رشته: پایه هفتم
نام شهر و استان: اسفراین ،خراسان شمالی
میانگین تراز: 7670
سال های حضور در کانون: 2سال (ششم ،هفتم)
تعداد شرکت در آزمون:26آزمون
شغل و تحصیلات مادر: دبیر ،فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: کارمند، فوق لیسانس
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
من از طریق خالهام که در کانون بودند وبا رتبه 200پزشکی قبول شدند ودایی ام که ایشان هم در کانون بودند وبارتبه 500پزشکی قبول شدند وخواهرم که امسال با رتبه
۱۷۰۰پزشکی قبول شدند با کانون آشنا شدم. ومن از کلاس ششم عضو کانون شدم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- از طریق کانون من مهارت تست زنی و تمرکز بر روی سؤالات را یاد گرفتم و با تحلیل آزمونها نقاط قوت و ضعف خودم را شناختم و در رفع نقاط ضعف خودم تلاش کردم
- و تحلیل آزمونها بعد از ظهر هر جمعه خیلی برای من مفید بود همچنین درمدیریت زمان به من کمک کرد وعامل موفقیت من در تیزهوشان شد.
- چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
- هیچگاه احساس خستگی نمیکردم برای رسیدن به هدفم باید در آزمونها شرکت میکردم و منتظر بودم در هر آزمون با سؤالات جدید آشنا شوم و برایم خیلی جذاب بود که
- بدانم آن مباحث جدیدی که خوانده ام به چه صورت در آزمون بعدی سؤال خواهد آمد .
- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟
پشتیبان من در خانه پدر و مادرم و خواهرم بودند و همیشه با مشاورههای عالی هم به من روحیه و هم امید میدادند و در منزل ما همیشه صحبت از درس بود و اطرافیانم
خاله و دایی ام به من انگیزه میدادند و این در روحیه من تاثیر داشت و مرا به تلاش بیشتر تشویق میکرد وهم اکنون هم که در پایه هفتم هستم با هر موفقیتی در
آزمونهای کانون من را تشویق می کنند.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟
بله آزمونهای مشابه پارسال و هدف گذاری برای من یکی از موارد مثبتی بود که باعث میشد من در آزمونها درصدهای بالایی را کسب کنم،
وآن به این خاطر بود که این آزمون ها باعث می شد در آزمون آن هفته مدیریت زمان بیشتری داشته باشم وبا شرایط آزمون آشنا شوم.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
- معمولا بیشتر از کارنامه اشتباهات برای جلوگیری از تکرار اشتباهات و تمرکز بیشتر روی این سؤالات استفاده می کنم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامهریزی می کنید؟
بله برنامه راهبردی به من کمک میکرد تا با برنامهریزی درست مباحثی که نخواندهام را در برنامه درسی خود قرار دهم و آن را جدیتر بررسی و مطالعه کنم و زمانی را برای
مطالعه وزمانی را برای تست زدن ومرور کردن قرار دهم من مطابق با همین برنامه راهبردی بود که هفته اول را برای مطالعه و هفته دوم را برای مرور مطالب قرار می دادم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟
هوش ریاضی و منطقی و همچنین هوش کلامی .هوش ریاضی با تست زیاد کار کردن و فهمیدن نکات گنجانده شده در تستهای ریاضی و تحلیل کردن دقیق مسئلههای
هوش کلامی باعث تقویت آنها میشدم بیشتر اوقات از ۸۵ درصد به بالا این درسها را می زدم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
در هوش سرعت و دقت که در ابتدا وقت کم میآوردم و مدیریت زمان مناسبی نداشتم با سعی و تلاش به نقطه قوت من تبدیل شد به طوری که در آزمون تیزهوشان در
دفترچه سرعت و دقت ۷ دقیقه وقت اضافه آوردم.
روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟
چون تا ظهر مدرسه بودم دو ساعت را اختصاص میدادم به درسهای فردا و ۳ تا ۴ ساعت را به مطالعه مباحث قلم چی و تست زنی اختصاص میدادم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کنید؟
چون برای تیزهوشان بخش هوش و استعداد مهم بود سریعتر به آنها و از جمله به هوش ریاضی توجه میکردم ابتدا به سراغ اشتباهات خود می رفتم وبعد سؤالات شک دار
وروی هر سؤالی که برایم سخت بود وقت بیشتری می گذاشتم تا آن سؤال را نمی فهمیدم به سراغ سؤال بعدی نمی رفتم وحتی برای فهمیدن برخی از سؤالات سخت به فیلم
های آموزشی کانون مراجعه می کردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟
بله پدرومادر و خواهرم کارنامه مرا بررسی میکردند و همیشه تشویقم میکردند چون من اکثر اوقات رتبه های خوبی را درکانون کسب میکردم و اگر درسی را درصد کمتری
زده بودم میگفتند تو توانمند هستی و میتوانی آن را جبران کنی.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
بیشتر با دفتر برنامهریزی به صورت هفتگی، درسهایی که اولویت بیشتری داشتند و یا ضعف داشتم را در برنامه مینوشتم و با برنامهریزی درست میتوانستم هم به
خواندن درسها و هم به مرور آنها برسم از نظر من اگر برنامهای درست نباشد وقت زیادی به بطالت میگذرد.
کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگیهایی دارند؟
کتابهای آبی و سه سطحی چون کتاب آبی درسنامه کاملی داشت و تستهای سه سطحی بسیار کاربردی بودند.
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
به این دلیل که برای رسیدن به هدف اصلی یعنی کنکور باید از همین ابتدا شروع کرد و جورقابتی را بین بچهها نگه داشت، که این امر را کانون با سؤالات بسیار طبقهبندی
شده خود میسر میکند.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
در همان روز امتحان یعنی غروب جمعه وقتی پاسخ سؤالات میآمد تمام سؤالات را چه آنهایی که درست زده بودم و چه آنهایی که شک دار زده بودم و سؤالات اشتباه را
بررسی و تحلیل میکردم.
یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.
من در طول سال تحصیلی کتابهای مختلف کانون را استفاده میکردم و مرورچند بار آن کتابها باعث شد تا در آزمون کانون رتبه ۴ کشور را به دست آورم و این تجربه خوبی بود تا برای آزمونهای بعدی که کتابها و تستها را بیشتر مرور کنم تا اینکه کتاب کار زیادی را استفاده کنم یا اطرافم را با کتاب زیاد شلوغ کنم وسر درگم شوم .
مرور مرور مرور مهمترین تجربه ی من است.
چه منابع و کتابهایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟.
من قبل از عید کتابهای هوش کانون و کتابهایی ماننداتعداد تحلیلی را مطالعه و بعد از عید علاوه بر آزمونهای کانون آزمونهای ورودی تیزهوشان در سالهای قبل را چند بار زده بودم .
از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را کردید؟ چرا؟ چگونه و در چه زمانهایی از آن استفاده میکردید؟
از کتابهای هوش و استعداد کانون زیرا سوالات آنها پیمانهای بود و پس از تحلیل آزمون کانون تستهای این کتابها را میزدم تا برای آزمون بعدی آماده شوم
وقتی در طول سال خسته میشدید یا انگیزهتان را از دست میدادید، برای بیشتر شدن انگیزهتان چه کار میکردید؟
در این لحظات همیشه به یاد صحبتهای پدربزرگم میافتادم که میگفت در ناامیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است و هیچ وقت خسته و ناامید نمیشدم و
وقتی که کمی احساس خستگی میکردم ورزش میکردم من به فوتبال خیلی علاقه دارم وبعد از تجدید روحیه ادامه میدادم.
روش مطالعه خود در درس ریاضی و علوم را بگویید.
با یاد گرفتن مفهومی درس ریاضی و علوم در کلاس درس و سپس کار کردن تست در خانه ریاضی و علوم خود را تقویت میکردم.
روش مطالعه خودرا در درس هوش کلامی توضیح دهید.
به این دلیل که سؤالات هوش کلامی بیشتر به استنباط و درک و فهم احتیاج دارد اگر ما بتوانیم سؤالها را خوب تحلیل کنیم میتوانیم سؤلات دیگر را راحتتر حل کنیم.
از کدامیک از معلمهای خودتان میخواهید تشکر کنید؟ معلم چه درسی هستند؟ دلیل تشکر شما چیست؟
از معلم اولم پدر و مادر عزیزم که همیشه بهترین موقعیت را برای درس خواندن برایم فراهم میکردند و خیلی وقتها از تفریحات و مهمانیها میگذشتند تا من با تمرکز
بیشتری درس بخوانم و از پدربزرگ عزیزم معلم بزرگ و با تجربه که دبیر بازنشسته هستند و مادربزرگ عزیزم که این تجربیات را قبلاً برای دایی و خاله ام که کانونی بودند
داشتند در اختیار من میگذاشتند و با راهنماییهای ارزنده و تشویقهای زیاد پشتوانه بزرگی برایم بودند واز همین جا دستهای این معلمان بزرگ را میبوسم . ومعلم پایه
ششم آقای ارغیانی مدرسه شهید قلیزاده کمال تشکر را دارم که با گذاشتن دو جلسه کلاس درهفته برای ورودی تیزهوشان به من ودوستانم کمک زیادی کردند و برای قبولی
ما بچه ها زحمات زیادی کشیدند .