گفتگو با ایمان عجم؛ رتبه 191کنکور تجربی 1402

از کلاس پنچم دبستان از از طریق مدرسه و مشاور مدرسه همراه با چند نفر از دوستانم در کانون قلم چی ثبت نام کردیم.

گفتگو با ایمان عجم؛ رتبه 191کنکور تجربی 1402

نام و نام خانوادگی: ایمان عجم

نام شهر و استان: گناباد خراسان رضوی

میانگین تراز6780

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است کلاس پنجم- 227 آزمون

رتبه سال 1402: 191

درصدهای کنکور 1402زیست 73.34  شیمی 54.29 فیزیک 77.78  ریاضی 33.34     زمین شناسی 53.34

تراز کنکور 11435 

تراز سوابق تحصیلی9985

مصاحبه‌گر : طالبی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ 

از کلاس پنچم دبستان از از طریق مدرسه و مشاور مدرسه همراه با چند نفر از دوستانم در کانون قلم چی ثبت نام کردیم.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟

8 سال از پنجم دبستان تا کنکور  

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

 227 آزمون

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

نظم و برنامه ریزی، تست زنی بهتر

                     

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

تا حد بالایی دانش آموز کانونی بودم، چون که یک دانش‌آموز بی‌غیبت یا کم‌غیبت در آزمون‌های اصلی بودم. مخصوصا در سال دوازدهم که هیچ غیبتی در آزمونهای اصلی نداشتم.  در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم.  با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم و  برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم و از منابع کانونی نیز استفاده می کردم. 

 

 آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

در طی این سال ها به طور پیوسته کانونی بودم و غیبت کمی داشتم و همچنین در سال دوازدهم که هیچ غیبتی در آزمون های اصلی نداشتم. 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

این پیوستگی موجب نظم در برنامه ریزی درسی و ذهنی من شد.

 

در طی این سال ها از کدام منابع کانون استفاده می کردید؟

از سال پنجم تا دهم بیشتر منابع درسنامه محور و کتاب‌های سه سطحی استفاده می‌کردم و  در سال‌های یازدهم و دوازدهم تمرکز بیشتر روی کتاب های سه سطحی و سوالات آن که در سه سطح مختلف بود داشتم که همین باعث پیشرفت من شد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ 

بعد از آزمون روز جمعه و تحلیل، طبق برنامه راهبردی، برنامه ریزی دو هفته ای انجام داده و در طول روزهای مدرسه ساعت مطالعه کمتر میشد، در روزهای تعطیل ساعت مطالعه بیشتری داشتم. چند پارت جبرانی هم در آخر هفته برای جبران عقب ماندگی ها در برنامه ام قرار میداد. 

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خواندید یا دوباره‌خوانی می‌کردید؟

بعد از آموزش مطلب و تست آموزشی، تست زماندار زده و پس از تحلیل تست‌ها و حل کردن مشکلاتم از کتاب درسی و درسنامه‌ها و پاسخنامه تشریحی استفاده می کردم.

 

در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

 در تمام درس‌های اختصاصی ، تست‌های زماندار کار میکردم و پس از تحلیل آنها به رفع مشکل‌های درسیم می پرداختم. 

 

 روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ 

 در آزمون سوالات شک دار را مارکدار میکردم، عصر ازمون طبق دفترچه، سوالات اشتباه و نزده و سوالات درستی که شک داشتم را تحلیل کرده و علت اشتباهات و مباحث و راهکارهایی برای رفع اشتباهاتم را نوشته و برای هفته اینده جهت بهتر شدن عملکرد هفته آینده، راهکار هارا بررسی می کردم.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ 

پشتیبان تحصیلی من پدر و مادر و بیشتر مادر بودند.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

در سال دهم، زیست درس ضعیف من بود. بیشتر زمانم برای مطالعه کتاب و درسنامه سپری می‌شد و زمان زیادی برای تست نداشتم، در سال یازدهم بیشتر تست کار کرده و زمان زیادی برای مطالعه درسنامه نمی‌گذاشتم  و این باعث پیشرفت من شد و زیست را به درس نقطه قوت من تبدیل شد.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟

همه بازه ‌ها مهم هستند علی‌الخصوص تابستان برای جمع بندی و تقویت دروس پایه  تا سال دوازدهم بیشتر اهمیت را برای دروس همین پایه صرف کنید و زمان زیادی برای جمع بندی دروس پایه دهم و یازدهم سپری نشود.

 

 دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله، بعد آزمون  مطابق برنامه راهبردی برنامه روزانه برای خود تنظیم میکردم  وپس از عمل به آن، در پایان هفته، برنامه‌ ریزی را به دفتر برنامه‌ریزی وارد کرده تا چشم‌انداز کاملی از کل هفتم داشته باشم و پیشرفت خودم را ارزیابی کنم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

در سالهای پنجم تا دهم کتابهای آبی و درسنامه محور و سه سطحی و در سالهای یازدهم و دوازدهم بیشتر کتابهای سه سطحی.

 

 اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟ 

بله ، پیشرفت داشتم. در کنکور دی ماه مباحث را جمع بندی نکرده بودم  بعد از کنکور دی ماه با پایان درس‌ها و کار کردن تست های اموزشی، تست زمان‌دار بیشتری کار کردم و در آزمون‌های جامع بیشتری برای جمع‌بندی مطالب شرکت کردم.

 

اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمی‌دهید؟ چرا؟

در سال دهم  درسنامه‌محور پیش میرفتم و تست زیادی کار نمی کردم  و روی منابع مورد استفاده تحقیق کافی نداشتم. اگر به عقب برگردم تست بیشتری کار میکنم و روی تحلیل منابع مورد استفاده برای هر درس تحلیل بیشتری می‌کنم. من از همین اشتباهاتم درس گرفتم و همین باعث شد که در سال یازدهم و دوازدهم جبران کنم.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

در سال دهم بیشتر درسنامه محور پیش میرفتم اما در سال یازدهم تست را به برنامه درسیم اضافه کردم.

 

آیا فرد خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ دلیل این قدردانی چیست؟

سال یازدهم مشاور داشتم که راهنمایی های ایشان   باعث شد با اصول برنامه‌ریزی آشنا شوم و در سال‌های یازدهم و دوازدهم هم آنهارا به کار بگیرم و موفق شوم.

Menu