گفتمو با صبا پوربهزاد، رتبه3508منطقه_قبولی رشته پزشکی آزاد تهر

به نظرم قبل از آزمون روز جمعه باید به یک جمع‌بندی و آرامش ذهنی برسیم و شرکت در یک آزمون مشابه بهترین انتخاب برای یک روز قبل از آزمون است

گفتمو با صبا پوربهزاد، رتبه3508منطقه_قبولی رشته پزشکی آزاد تهر

نام و نام خانوادگی: صبا پوربهزاد

رشته: پزشکی

نام شهر و استان: دزفول خوزستان

رتبه منطقه سال 1402: ۳۵۰۸

رتبه کشوری سال 1402: ۷۷۰۵

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه آزاد تهران

درصدهای کنکور 1402: زیست ۳۸درصد     فیزیک ۳۶درصد    شیمی ۴۱درصد     ریاضی ۳۲درصد

تراز کنکور : ۹۶۹۵

تراز سوابق تحصیلی : ۸۵۸۱

 مصاحبه کننده:  خانم فردوس نادکی 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از یازدهم به پیشنهاد دبیرای مدرسه آزمون را ثبت نام کردم.


 نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

تراز سوابق تحصیلی ۸۵۸۱    دینی ۱۸.۷۵    عربی ۱۸.۷۵   فارسی ۱۸   زبان ۱۸.۷۵  شیمی ۱۹.۲۵   زیست ۱۸.۷۵   ریاضی ۱۷.۷۵  فیزیک ۱۸.۵۰

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

آشنایی با نقاط قوت و ضعف خودم  _ قرار گرفتن در فضای مشابه کنکور _ برنامه‌ریزی هدفمند _ مدیریت زمان سر آزمون‌ها _ مقایسه خودم با بقیه داوطلب‌ها

 

 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

بله چون به نظرم قبل از آزمون روز جمعه باید به یک جمع‌بندی و آرامش ذهنی برسیم و شرکت در یک آزمون مشابه بهترین انتخاب برای یک روز قبل از آزمون است

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اشتباهات را برای تحلیل آزمونم استفاده می‌کردم و کارنامه بازیابی را موقع آزمون هایی که ایستگاه‌های جبرانی بود استفاده می‌کردم.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله من هفته اول رو بیشتر به مطالعه اختصاص داده بودم و در تایم دو ساعته برای هر درس ۲۰ تا ۳۰ تست می‌زدم در هفته‌های دوم بیشتر تست می‌زدم و مرور می‌کردم

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

تحلیلم به این صورت بود که بعد از دریافت دفترچه پاسخ تمام سوالات را سریع  با دفترچه پاسخ بررسی می‌کردم و بعد ان هایی که اشتباه زدم یا نزدم یا به نظرم نکته جدید داشتن را علامت دار می‌کردم و بقیه وقتم را به این سوالات اختصاص می‌دادم و دوباره از بین این سوالات یادداشت می‌کردم و اگر مبحثی نیاز به مطالعه دوباره و یا تست بیشتر داشت در هفته دوم به برنانه اضافه می کردم

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

 پدر و مادرم از هربابت تو زمینه کنکور کمکم کردند از نظر مالی برای خرید کتاب هزینه کتابخونه رفت و امد و از بابت احساسی .وقتی یک نفر کنکوری باشه همه اون خانواده درگیر میشن و پدر و مادر منم جدا از این قضیه نبودند و می‌دانم فشار زیادی رو تحمل کردن و درکنارش همیشه مراقب بودن که من از مسیرم جدا نشم احساس بدی نداشته باشم و ادامه بدم و واقعا تاهمیشه از آنها ممنونم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

میانگین روزانه ۸ساعت مطالعه داشتم و تعداد تست هفته های اول چون بیشتر مطالعه داشتم ۱۰۰تا و هفته های دوم ۱۵۰تا۲۰۰ تست

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله من تمام نکاتی که تو دفتر برنامه ریزی اشاره شده بود را می خوندم و سعی می کردم به آتها عمل کنم.تکمیل دفتر از لزومات برنامه است اینکه بدانیم چند ساعت خواتدیم روزانه هفتگی و این روند رو با هفته های قبل خودمان مقایسه کنیم.

 

 بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

ریاضی. اول درسنامه را می خواندم ولی خیلی کوتاه و ترجیحم این بود که مشکلاتم رو از تست زدن پیدا کنم بعد سعی می کردم تست های زمان دار مثلا ۳۰ تست رو بزنم و اونایی که سخت تر بودن علامت میزدم تا بعد از تموم شدن تایمم دوباره روی آنها وقت بگذارم .


کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

ریاضی البته باز هم انتظارش را داشتم چون زمان بیشتری نسبت به درس های دیگر داشت و می‌دانستم باید سخت تر هم بیاد ولی من از همان تکنینک همیشگی استفاده کردم اول دنبال سوال های ساده تر گشتم بعد سراغ سوال های سخت و وقت گیر تر رفتم.


در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

به نظر من کنکور چیز جدا و عجیبی از ازمون هایی که می‌دیدم نیست درباره رتبه من هر سری به فکر این بودم که ازمون بعدی درصدام و رتبم بهتر بشه و می‌دانستم همینجور کم کم بروم جلو کنکور هم مثل همین ازمون هایی که میدیم میشه و حتی بهتر چون بالاخره ازمون های در طول سال از چند مبحث مشخص هست اکثرا ولی کنکور و ازمون های جامع بالاخره کلی تر می‌شود.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

تکرار و مرور هرچی بیشتر و تست بیشتر.


آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

بله استراحت هایی که طول تایم مطالعه من داشتم هر یک ساعت و نیم ده دقیقه سرم را می‌گذاشتم بر روی زمین و چشم‌هایم را می بستم یا یه چیزی می خوردم و استراحت های طولانی تر مثلا ظهر یک ساعت می خوابیدم قبل از ناهار بعد از شام بعضی وقتا نیم ساعت اهنگ گوش می دادم و اخر هفته ها هم معمولا فاصله بین ازمون تا اومدن پاسخ نامه رو فیلم می‌دیدم. 

 

 فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

اعلام نتایج امسال چون متفاوت تر از سال های قبل بود کمی بار هیجانیش تقسیم می‌شد اولین بار که فقط درصد و تراز کنکور امد قبل آن خیلی استرس داشتم کنکور سخت بود و درصدهایم خیلی بالا نبود که مطمئنا بگم ترازم چجور بشه  از طرفی تراز سوابق تحصیلی هم اثر داشت کلا همه چی واسم گیج کننده بود سعی می کردم به چیزی فکر نکنم حتی واسه اینکه ذهنم از نتیجه پرت بشود سعی می کردم رمز عبورم را حفظ کنم هی باخودم تکرارش می کردم تا اینکه تراز کنکور را دیدم باز نمی دانستم چقدرتراز و درصدهایم خوب است این تا با مشاورها و دوستانم حرف زدم و کمی خیالم راحت شد که بالاخره پزشکی می آورم و لحظه اعلام نتایج باز بیشتر شوکه شدم ولی خب کلا برای هر کاری که تلاش کنی و به نتیجه دلخواه برسی خوشحالی غیر قابل وصف است.

 

روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟

دروس عمومی روااول کتاب را خوب می‌خواندم بعد از کتاب های کمک درسی سوال های تشریحی حل می کردم برای هر درس همینطور عمل می کردم و تقریبا از عید شروع کردم هرشب دو درس از عمومی ها را برای امتحان نهایی می خواندم .


دلیل انتخاب رشته‌تان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟

کلا فقط رشته پزشکی را انتخاب کرده بودم و دانشگاهی که قبول شدم اولویت هشتمم بود. 

Menu