نام و نام خانوادگی: ژینا داودی نیا
مقطع و رشته: یازدهم انسانی
نام شهر و استان : کردستان - بیجار
میانگین تراز: 6500
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1401
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: آزاد
مصاحبهگر : بهناز محمدیاری
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
سال اول دبیرستان بنا به پیشنهاد اطرافیان برای محک زدن خود تصمیم به شرکت در ازمون های کانون قلم چی گرفتم.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
تقریباً دو سال از سال دهم و تاکنون که آبان یازدهم است.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
دستاورد من از آزمون های کانون توانایی تمیز انواع سوالات سخت، متوسط و ساده از هم و مدیریت زمان برای حل هر سوال و همینطور پیش بینی کردن انواع سوالات و پیدا کردن نفاط ضعف و قوت در هر درس و مبحث بود.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من تقریباً در تمام آزمون های اصلی و هدیه ی کانون در سال جاری بدون غیبت شرکت می کردم و برنامه ریزی های درسی خود را بر محور برنامه راهبردی کانون تنظیم می کردم این کار در کنار اینکه مرا برای آزمون هفته بعد اماده تر می کرد از برنامه های مدرسه هم چند پله جلو می انداخت ومنایع هم کانونی بودند.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
هدف یادگیری و موفقیت بود و هیچ کاری بدون تلاش کردن به نتیجه نمی رسد من با هر بار آزمون دادن و مشاهده ی تراز که گاه خوب و گاه بد بود انگیزه می گرفتم و به خود یاداوری می کردم که راه طولانی را پیش رو دارم اگر تراز خوبی کسب کردم به معنای پایان کار و اگر تراز بدی کسب کردم به معنای شکست و عقب نشینی نیست.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
شاید یک یا دو آزمون، استمرار و پیوستگی برنامه راهبردی کانون برای تقویت هر مبحث و رفع اشکالات و اشتباهات در هفته ی بعد موجب این امر بود.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
مشخص کردن مباحث مهم و قابل توجه طراحان سوال از هر درس سبب شد که در امتحانات خرداد و مدرسه هم به این نکات توجه بیشتری کنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله این آزمون ها به من نشان می دادند که آیا برای آزمون اصلی در هر درس آمادگی لازم را دارم یا خیر؟
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
من برنامه ریزی درسی را با استفاده از کتاب برنامه ریزی کانون و با توجه به برنامه راهبردی و برنامه ی درسی مدرسه انجام می دهم و سعی می کنم با توجه به برنامه ی هفته ی قبل و نتیجه ازمون درس های را اولویت بندی کنم نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنم و سعی می کنم در برنامه ریزی هیچ درسی را قربانی درس دیگر نکنم.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
به نظر من در مطالعه ی درسی اعتماد به خود بسیار مهم است برای مثال اگر من مبحث تابع را قبلاً مطالعه کرده ام اکنون نمونه سوالات حل می کنم و به اینکه شاید این مبحث را فراموش کرده باشم و یا... توجه نمی کنم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
سعی می کنم همه سوالات را تحلیل کنم تا در کنار نقاط ضعف نقاط قوت را نیز بشناسم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
در واقع زمانی که وارد زندگی کنکوری می شوید خواه ناخواه تمام اطرافیان با آن درگیر می شوند پدر و مادرم مشوق های اصلی من در زندگی هستند و در تمام لحظات حامی و پشتیبان من بوده اند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
نقطه قوت من در درس های فنون و جامعه شناسی است ، درس فنون بنا بر اینکه درس مورد علاقه ام است خواسته یا ناخواسته ساعات بیشتری را صرف آن می کنم البته آموزش در این دروس مهم ترین نکته است و معلم خوب قطعاً بدوت تأثیر نیست.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
درس عربی خوب تست زنی در درس عربی با سایر دروس تفاوت هایی دارد که وقتی چند ازمون را شرکت کنید متوجه این تفاوت می شوید من سعی کردم روش درست تست زنی در این درس را یاد بگیرم و مهمترین نکته در عربی تقویت قواعد پایه ی آن است.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
خب متغیر است و بسته به شرایط متقاوت می شود من سعی می کنم بعد از مطالعه ی هر درس تست های آن را حل کنم و بازه ی مطالعاتی هم بسته به هر مبحث متفاوت است .
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟
تابستان، چون فکر می کنم که در تابستان گذشته توانستم جمع بندی کلی از پایه دهم داشته باشم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
نقش برنامه ای
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله قطعاً نقش موثری را داشته است.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
اولیل خیلی زیاد بود اما به مرور 3 تا 5 تا کاهش پیدا کرد.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
بررسی اشتباهات
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
دروسی که ضعیف تر هستم چون سعی می کنم که خود را تقویت کنم .
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله، سعی می کنند دلیل این افت را تشخیص دهند و منطقی رفتار می کنند.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، در واقع مهمترین مرحله در مطالعه و سنجش دفتر برنامه ریزی است که در سوالات قبل در مورد آن توضیح دادم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب سه سطحی کانون چون در واقع برای هر سطحی سوال طبقه بندی شده دارد و امکان تمایز انواع سوال را کاملاً مشخص می کند.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
من خود را قهرمان پیوستگی می دانم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
روش دو خودکار را از همان اوایل سال دهم به پیشنهاد پشتیبان کانون انجام می دادم .
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
اوایل بسیار زیاد و آسیب های جدی هم داشت اما به مرور فقط استفاده ی درسی بود.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
جمع بندی مباحث دهم و رفع نقاط ضعف بارزترین مسئله بود.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
اول اینکه من واقعاً به رشته ی تحصیلی خود علاقه داشتم و دوم اینکه برای موفقیت انگیزه ی بالایی دارم.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله ، پیاده روی، تفریح با خانواده و...
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله تا حد امکان که دوستان خودشان هم دانش آموز کانون هستند سعی می کنیم نقاط ضعفمان را با هم حل کنیم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
بله سرکار خانم حیدری دبیر درس علوم و فنون