گفت وگو با رادان حاج حسنی ، قهرمان پیشرفت از سقز

دانش آموز در سال نهم و یازدهم ودوازدهم عضو کانون بوده است ، مطابق با برنامه‌ی راهبردی پیش رفته است و تحلیل آزمون را انجام داده است.

گفت وگو با رادان حاج حسنی ، قهرمان پیشرفت  از سقز


نام و نام خانوادگی : رادان حاج حسنی

مقطع و رشته: دوازدهم علوم تجربی

نام شهر و استان:سقز استان کردستان

میانگین تراز :7100

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از پایه ی نهم 86 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر: رادیو لوژیست فوق دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر :آزاد تحصیلات دیپلم 


مصاحبه‌گر : سوران عبدخدا 


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق خانواده و آشنایان و دوستانی که سال های قبل در کنکور موفق به کسب رتبه شده بودند و همچنین برادرم که سال 96 در رشته پزشکی قبول شدند .

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟ در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

حدوداً سه سال پایه های نهم ، یازدهم و دوازدهم  ، در 86 آزمون اصلی

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مطلع شدن از شرایط تحصیلی خود دردروس مختلف و همچنین ارتقای نمره ، آزمون دادن و نحوه جواب دادن به انواع سوالات مختلف

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

از کلاس نهم تا پایان تحصیلات دبیرستان فقط 1 غیبت در آخرین آزمون اردیبهشت کلاس دوازدهم داشتم و دلیل آن هم فشار دروس امتحان نهایی بود تمامی آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت کردم جهت آمادگی بیشتر در آزمون اصلی برنامه ریزی من مطابق با برنامه راهبردی قلم چی و به صورت دو هفته یک بار چیده می شد دردروس شیمی و فیزیک و ریاضی در پایه های یازدهم ودوازدهم از کتابهای سه سطحی استفاده می کردم. 

 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

دلیل استمرار در آزمون ، اطلاع داشتن ازوضعیت تحصیلی و روانی خودم در سر جلسه به صورت لحظه به لحظه بود و همچنین آمادگی بیشتر برای اصل تست زنی و ......

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

صرفاً در آخرین آزمون اردیبهشت سال کنکور به دلیل فشار امتحان نهایی 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

قیاس خود با آزمون قبل و آزمایش و خطا کردن روش های مختلف برای نحوه خواندن مباحث 


 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

 بله ، جهت آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله زیرا برنامه راهبردی توسط افراد متخصص چیده شده بود و مباحث به صورت کاملاً حرفه ای تفکیک شده بودند و برنامه آن همگام با تمامی آزمون های دیگر سطح کشور بود و تداخلی در آن ها دیده نمی شد. 

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خواندید یا دوباره‌خوانی می‌کردید؟

مطالعه دروس هر کدام به شیوه ی خاص انجام می شد و قاعدتاً باید شخصی سازی شود و همچنین برای مرور مباحث حفظی از روش دوباره خوانی استفاده می کردم .

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

تحلیل آزمون در پنج شنبه قبل از آزمون بعد انجام می شد و سوالات نادرست و نزده و بعضی از سوالات صحیح که حاوی نکات زیادی بودند تحلیل می شدند .

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟ 

افت تراز اتفاق می افتاد اما نه به صورت شدید و من نیز فردی احساساتی نیستم و باتوجه به تجربه هایی که سال های قبل کسب کرده بودم روحیه خودرا نباخته بودم و به همان صورت که قبلاً درس می خواندم ادامه می دادم .

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

برادرم . با توجه به تجربه های بیشتر او هم در زمینه ی کنکور و هم در زمینه دوران پس از کنکور و دانشگاه 

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

درس فیزیک. مطالعه ی من به صورت تستی بود و هم چنین مرور مباحث با استفاده از کتاب درسی. 

  

 به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

به طور میانگین 9 ساعت روزانه و به طور پیوسته و حدوداً 80 درصد زمان مطالعه را به تست اختصاص می دادم و درخرداد ماه به دلیل امتحانات نهایی بازه زمانی تست زنی کاهش یافت. 

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟

تابستان.  به دلیل تمام کردن اغلب دروس و آمادگی برای کنکور دی ماه  


 به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟

10 سوال 

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

 به بررسی اشتباهات 


یا در کلاس‌های درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟ 

سال کنکور خیر. زیرا هدف بنده شرکت در کنکور دی ماه بود و کلاس مدرسه در آن بازه زمانی موجب اتلاف وقت می شد اما بعد از کنکور دی ماه جهت یادآوری و مرور دروس مفید واقع می شد. 

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

زمین شناسی زیرا درسی بود که تا آن زمان به آن اهمیت خاصی نداده بودم و به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف خود و برطرف کردن آن هابودم . دوم زیست شناسی به دلیل اهمیت بالای آن برای دانش آموزان تجربی 

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله افت تراز برای آن ها اهمیت ویژه ای نداشت زیرا امری طبیعی است و درباره امور مطالعاتی من در آن هفته نظر می دادند و سعی در اصلاح آن داشتند. 

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

سه سطحی شیمی و فیزیک و ریاضی در پایه 11 و 12 


 بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

فیزیک . مطالعه مختصر درسنامه، ادامه یادگیری با استفاده از تست ومطالعه جامع پاسخ نامه ، مرور با استفاده تست های مارک دار کتاب های جمع بندی 

 


 امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤال‌ها و سؤال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛ سؤال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سؤال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفاً در این مورد توضیح دهید. 

اول پیدا کردن سوالات نسبتاً ساده و سپس سوالات متوسط و همچنین نباختن روحیه خود در جلسه هنگام مواجهه با سوالات سخت و همچنین مدیریت مناسب زمان و پاسخ ندادن به سوالات شک دار 

 

کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

ریاضی . مدیریت روحیه خود در جلسه و مدیریت زمان مناسب 

 

در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

رتبه اهمیت زیادی در سال کنکور برام نداشت و من ذهن  خود را با آن مشغول نمی کردم .


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

از تمامی پلتفرم ها استفاده می کردم ولی مدیریت مناسبی روی همه آن ها داشتم. 


آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله . اکثراً گفت و گو درباره درس بود وضعیت درسی آن ها نیز از لحاظ تحصیلی تقریبا در سطح من بودند. 

Menu