گفتگو با نیلوفر صادقیان رتبه 167 منطقه 1 کنکور انسانی

کانون را انتخاب کردم زیرا بهترین شبیه سازی را برای من ایجاد می‌کرد. آزمون‌های کانون که هر دو هفته یکبار برگزار میشد بیشترین کمک را در بازیابی مطالب و مدیریت زمان به من کرد. همچنین جامعه آماری بالا و س

گفتگو با نیلوفر صادقیان رتبه 167 منطقه 1 کنکور انسانی

نام و نام خانوادگی : نیلوفر صادقیان 

نام شهر : تهران 

رشته و منطقه کنکور : علوم انسانی – منطقه 1 

رتبه در منطقه 1 : 167 

رتبه کشوری : 360 

سال های حضور در کانون : 1 سال ( دوازدهم ) 

 میانگین تراز : 6817 

رشته قبولی : آموزش زبان و ادبیات فارسی  

دانشگاه : فرهنگیان 

 

 

 

 

 آیا در دوران طلایی نوروز تفریح داشتید؟ 

بله، فقط روز اول را استراحت کرده و تجدید قوا کردم و باقی روز ها را با جدیت به مطالعه پرداختم. در روزهای آزمون نیز تا زمان انتشار کارنامه استراحت کوتاهی داشتم و بلافاصله بعد دیدن کارنامه شروع به تحلیل میکردم. 

 

 شرایط خانه برای مطالعه شما در نوروز چطور بود؟  

خانواده در این ایام بسیار همراهی کردند. تمام دید و بازدیدها و سفرها را لغو کردند تا من با تمرکز بیشتر و جدی تر به مطالعه و جمع بندی بپردازم.  

 

از چه زمانی تصمیم به مطالعه جدی برای کنکور گرفتید؟ 

در دوران امتحانات خردادماه پایه یازدهم، سعی کردم مطالب پایه یازدهم را جمع بندی کنم ولی از تیرماه به طور جدی و مستمر کنکوری خواندن را آغاز کردم. از میانگین ساعت مطالعه 5-6 ساعت شروع کرده و تا انتهای تابستان به 10 ساعت مطالعه در روز رسیدم. در تابستان پایه دهم و تک کتاب ها ( اقتصاد، روانشناسی، منطق) را بستم. 

 

 در طی این سال ها چگونه در آزمون ها شرکت می کردید؟ 

سال دوازدهم بصورت مستمر و پیوسته در آزمون ها شرکت می کردم و سعی میکردم همه آزمون ها را حضوری شرکت کنم تا مدیریت زمان و استراتژی ها را به خوبی در آزمون ها پیاده کنم. 


 روش مطالعه شما برای پیشروی با برنامه آزمون ها چه بود؟ 

بودجه آزمون ها برای من بسیار حائز اهمیت بود و هر جمعه بعد از تحلیل آزمون طبق بودجه، برنامه ای دو هفته ای برای خود تنظیم میکردم. در هفته اول سعی در مطالعه درسنامه و تثبیت مباحث جدید داشتم و در هفته دوم با تست زنی و حل پیش آزمون مطالب را مرور می کردم. بعضی دروس دیربازده را در روتین هر شب قرار می دادم تا با تمرین بیشتر به تسلط برسم. 

 

 یکی از دروسی که مشکل داشتید چه بود و راه حل شما برای برطرف کردن آن چه بود؟  

از دروسی که برای اکثر دانش آموزان انسانی چالشی و سخت هست میتوان به ریاضی اشاره کرد که مشکل منم بود. چون به این درس علاقه نداشتم و از جهت پیش نیازها ، پایه ی قوی ای در این درس نداشتم، در روتینم قرار دادم. ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم نکات را یادداشت کرده و فرمول هارا خلاصه نویسی میکردم. هر شب با توجه به مطلب کار شده 20 تست می زدم و تحلیل می کردم. در تحلیل آزمون ها از ویدیوهای تحلیل کانون استفاده می کردم. در نهایت با استمرار زیاد این درس را به نقطه قوتم تبدیل کرده و در کنکور 53 درصد زدم. 

 

 هیچوقت با خود نگفتید کاش زودتر شروع می کردم؟ 

بله معتقدم اگر زودتر شروع می کردم و در پایه دهم و یازدهم مطالب را می بستم سال دوازدهم را بیشتر به مرور و تثبیت مطالب اختصاص میدادم. 

 

وقتی خسته و ناامید میشدید چطور مسیر را از سر می گرفتید؟ 

مدتی از درس فاصله می گرفتم و در مطالعه خود بازبینی انجام میدادم . با صحبت با دوستان و خانواده ام کمی آرام میشدم و دوباره با انگیزه و هدفمند ادامه میدادم چون نتایج عقب افتادن از آزمون را می دانستم، رسیدن به بودجه و افزایش تراز محرکی موثر در این مسیر برای من بود. 

 

چرا کانون را انتخاب کردید؟ 

کانون را انتخاب کردم زیرا بهترین شبیه سازی را برای من ایجاد می کرد. آزمون های کانون که هر دو هفته یکبار برگزار میشد بیشترین کمک را در بازیابی مطالب و مدیریت زمان به من کرد. همچنین جامعه آماری بالا و سطح سوالات خوب و ایجاد فضای رقابتی و کارنامه های کامل و خدماتی مثل تحلیل ویدیویی آزمون ها مرا در انتخاب کانون مصمم تر می کرد. 

 

 تحلیل آزمون ها را چگونه انجام می دادید؟ 

بلافاصله بعد از انتشار کارنامه شروع به تحلیل میکردم از اولین سوال تا آخرین سوال را ریز به ریز بررسی می کردم. سوالات غلط را دوباره حل میکردم که متوجه شوم علت غلط زدن آن سوال عدم تسلط روی مبحث بوده یا در مدیریت زمان مشکل داشتم. سوالات نزده را هم به همین روش تحلیل میکردم و پاسخ سوالات درست را از پاسخنامه چک می کردم و نکات استخراج شده را در دفتر خودآموز یادداشت می کردم. 

 

میانگین ساعت مطالعات شما چقدر بود؟ 

در تابستان از 6 ساعت در روز شروع کردم و این تایم را تا اخر تابستان به 10 ساعت در روز رساندم. از اول مهر با توجه به شروع مدرسه ، روزهایی که درگیر مدرسه بودم 4-5 ساعت مطالعه داشتم و روزهای تعطیل این تایم به 11-12 ساعت نیز می رسید و در ایام نوروز 13-14 ساعت مطالعه داشتم.


از کدام منابع کانونی استفاده می کردید؟ 

من از کتاب آبی اقتصاد و علوم و فنون استفاده می کردم. این دو کتاب بخصوص اقتصاد با درسنامه کاربردی و کاملی که داشت برای من بسیار مفید بود و با تست های پیمانه ای از هر مبحث ، آن مبحث برای من کامل جا می افتاد. 

 

از سایت کانون و مجلات یا امکانات دیگر ( فیلم های تحلیل آزمون و ...) استفاده می کردید؟ 

بله هنگام تحلیل آزمون از ویدیوهای تحلیل استفاده میکردم به ویژه در دروس ریاضی و فنون  

و نیز مصاحبه با رتبه های برتر و قهرمانان پیشرفت را مطالعه میکردم همچنین مقالات آقای قلم چی را دنبال می کردم.  

 

نحوه استفاده شما از  گوشی در سال کنکور چگونه بود؟ 

از نظر من گوشی در سال کنکور اگر درست و به جا استفاده شود می تواند کمک کننده باشد 

استفاده من از پیام رسان ها به شدت محدود بود  فیلم های اموزشی و مطالب مشاوره ای را دنبال می کردم. 

 

مهم ترین ویژگی شما مثبت شما در رسیدن به جایی که الان هستید چه بود؟ 

پشتکار و استمرار- ناامید نشدن و هدفمند بودن- حمایت های خانواده- پایبندی به برنامه 

 

چه توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟ 

به بچه های پایه دهم و یازدهم توصیه می کنم حتما مباحث پایه خود را جدی بگیرند و مطالب را تا حد ممکن جمعبندی کنند. 

از بچه های کنکوری میخواهم استمرار و پیوستگی داشته باشند و با یک یا دو بار تراز کم در آزمون ها ناامید نشوند و تحلیل آزمون را جهت بهبود کیفیت مطالعه و رفع مشکلات مطالعاتی و اصلاح روش مطالعه جدی بگیرند.

Menu