گفت‌و‌گو با پدرام برمایه، قهرمان پیوستگی

1.آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

گفت‌و‌گو با پدرام برمایه، قهرمان پیوستگی

 پدرام برمایه

پایه: یازدهم تجربی 

 استان و شهر :کرمانشاه ، دالاهو

شغل و تحصیلات مادر  : خانه دار، کلاس پنجم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد، دیپلم

سال‌های حضور در کانون: 3 سال

میانگین تراز: ۶۰۸۱

 تعداد آزمون : ۱۲۲ آزمون 


مصاحبه‌گر : مهرداد زمانی

 آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

بله، در چند آزمون پیش  آمد که غیبت داشته باشم، دلیل اصلی تغییرات برنامه خودم بود، که بتوانم هماهنگی را بین برنامه های مدرسه و آزمون های قلم چی به وجود بیارم و از طرفی تعادلی بین مدرسه و تراز های آزمون قلم چی ایجاد کنم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون ها باعث شد که همیشه نگاهی درست به برنامه ریزی داشته باشم و بتوانم که درست برنامه ریزی کردن و نحوه صحیح خواندن دروس را به طور کامل یاد بگیرم.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟انگیزه‌تان چه بود؟ فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

  بله شرکت می کنم،  انگیزه اصلی من برای شرکت در آزمون های هدف‌گذاری، داشتن برنامه ای دقیق تر به آزمون های پیش رو بود.

 اصلی ترین کاربرد آزمون هدف‌گذاری برای من کسب درصد های بالاتر و تراز های بهتر در آزمون های پیش رو بود.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ انگیزه‌تان چه بود؟فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چه بود؟ 

 بله در آزمون های مشابه پارسال هم شرکت می‌کنم، آزمون های مشابه پارسال باعث شد که من همیشه بتوانم آزمون پیش رو را شبیه سازی کنم  و استرس کم‌تری داشته باشم.

اصلی ترین کاربرد آزمون مشابه پارسال، آشنا شدن با برخی از سوالات آزمون پیش رو می باشد. 

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای‌تان داشت؟

 دستاوردهای زیادی داشتم، از جمله درست برنامه ریزی کردن و نحوه تست زدن و مدیریت زمان از جمله نتایج پیوستگی در آزمون‌ها بود.

  

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ 

بله، مطابق برنامه راهبردی حرکت می کردم، و همیشه مطابق برنامه برای رسیدن به آزمون، هفته اول را کاملا مطالعه می‌کردم و تست می‌زدم و هفته دوم را تا چهارشنبه مطالعه می‌کردم و بخشی از روز چهارشنبه و روز پنجشنبه را کاملا به مرور تست های علامت داری که در هفته اول علامت گذاری شده بودند اختصاص می‌دادم و به طور معمول برنامه راهبردی کانون از برنامه مدرسه جلوتر بود، که باعث پیشرفت من در مدرسه شد، چون پیش‌خوانی می کنم.

  

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

درس زیست شناسی نقطه قوت من بود، ابتدا با آغاز هر گفتار، کتاب درسی را به صورت کامل مطالعه می‌کردم و سپس نکات شکل ها و قید ها را به طور دقیق برسی می‌کردم و سپس تست های کتاب آبی را کار می‌کردم.

 

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله، از دفتر برنامه ریزی قلم چی استفاده می‌کردم، تکمیل دفتر برنامه ریزی باعث شد که بدانم هر هفته چه مقدار ساعت مطالعه و تعداد تست هایم نسبت به هفته قبل افزایش داشته است و طبق آن برنامه ریزی درست تری برای هفته های آینده داشته باشم.

 

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟ 

مهم ترین چیزی که از کانون طی این چند سال یاد گرفتم، داشتن برنامه ای درست بود، چرا که داشتن برنامه ای کامل و دقیق باعث موفقیت های من در آزمون های کانون شد.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟

 بله، همیشه به مهم‌ترین چیزی که در مطالعه خودم و زدن تست ها توجه می‌کنم، چگونگی مدیریت زمان هست، چرا که نحوه درست مطالعه کردن نیمی از موفقیت  را در بر می‌گیرد، و نیمی دیگر را مدیریت درست زمان تعیین خواهد کرد. 

یکی از روش هایی که من استفاده می‌کنم روش ضربدر و منفی می‌باشد.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ 

در درس ریاضی روش مطالعه خودم را به صورت کامل تغییر دادم، با آموزش هر درس توسط معلم، ابتدا مسائل کتاب و سایر مسئله های تشریحی را حل می کردم و سپس تست های کتاب آبی را کار می‌کردم و نکات تست ها را به طور کامل برسی می کردم، و این تغییر باعث پیشرفت من در درس ریاضی و درصد های این درس شد.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

 بعد از برسی کارنامه ازمون، سعی می‌کردم تمام نکاتی که در هر درس به آنها توجه نکردم را یادداشت کنم و تمام سوالات غلط و نزده ام را برسی کنم و علت سوالاتی را که اشتباه زده ام بیابم.

 

شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟

 از کتاب های آبی و زیست شناسی تصویری استفاده می‌کنم. 

مهم ترین کاربرد کتاب آبی در بر داشتن سوالات با سطح دشواری مناسب و داشتن سوالات کنکورهای سال های گذشته می باشد و کتاب زیست شناسی تصویری کانون به صورت کامل تمام نکات قابل توجه تصاویر درس زیست شناسی  را تحلیل می کند و به فرایند یادگیری سرعت می‌بخشد.

  

در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دادید؟

 من همیشه ادامه دادم و  به خستگی های راهی را که شروع کردم آگاه بودم، به باور من، عمق سختی های خویش، بلندای موفقیت را تعیین می کند؛ من برای بیرون آمدن از همه سختی ها، انگیزه کافی را در خودم ایجاد کرده ام.

 در طول سال اصلی ترین چالشی که داشته ام، آماده کردن خودم برای رسیدن به تراز ها و درصد های بالاتر بود، خیلی کم پیش می‌آید که خسته بشوم و اگر چنین شود معمولا سعی می کنم که به آینده و کنکور فکر کنم و خستگی را از خودم دور کنم.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟

 به دلیل داشتن جامعه آماری مناسب و بالا آزمون های کانون را انتخاب کردم، از طرفی آزمون های کانون، آزمونی مناسب برای موفقیت در کنکور هست، من از طریق مصاحبه‌هایی که با نفرات برتر کنکور می‌شد  آشنا شدم، بله چند نفری از بستگان من عضو کانون بودند.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

همیشه پدر و مادرم در طول این سال ها، بسیار به من مشاوره می‌دادند، و اگر روزی می‌خواستم که تغییراتی در نحوه درس خواندن خودم ایجاد کنم، همیشه با پدر و مادرم صحبت می‌کردم، و این باعث می‌شد که تصمیم بهتری بگیرم.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

 بله ، بیشتر مادرم پیگیر آزمون های من هست و همیشه پس از گرفتن کارنامه، درصد هایم و رتبه ام را برسی می‌کند، البته اگر در آزمون هم دچار افت تراز می‌شدم، انگیزه بیشتر به من می‌دادند که بتوانم در آزمون های بعد پیشرفت های بیشتری داشته باشم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟ 

بله در اوقات فراغت از مجله آزمون استفاده می‌کردم، و بیشتر به بخش های مربوط به صحبت های نفرات برتر توجه داشتم.

 

به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟ 

امیدوار بودن نسبت به آینده و اجرای برنامه ریزی های خودم، باعث شد که بتوانم تغییراتی چشمگیر را در خودم ایجاد کنم و همچنین باور داشتن به اینکه می‌توانم در آینده برای جامعه و خودم مفید باشم، مرا برای موفقیت مشتاق تر می‌کند .

Menu