نام و نام خانوادگی : مهتاب نظری
نام شهر، استان : تهران
رشته و منطقه کنکور : ریاضی فیزیک، منطقه 1
رتبه سال 1400: رتبه منطقه 3000 – رتبه کشوری 5144
سال های حضور در کانون : 3 سال
تعداد آزمون : 91
رشتهی قبولی : مهندسی نقشهبرداری، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
تحصیلات و شغل مادر: دیپلم انسانی و خانهدار
تحصیلات و شغل پدر: دیپلم تجربی و آزاد
درصدهای کنکور 1400:
ادبیات: 34.7 - عربی: 57.7 - دینی: 46.7 - زبان خارجی: 44 - ریاضیات: 16 - فیزیک: 12.6 - شیمی: 39.5
مصاحبه کننده : پردیس زمانی فرد
مهمترین چیزی که در این سالها از کانون و آزمونها یاد گرفته اید چیست؟
مهمترین چیزی که در این سالها یاد گرفتم، برنامهریزی کردن برای درس خواندن نیمی از پیشرفت است. به نظرم درس خواندن بدون برنامه ریزی صرفا ساعتهای روز را پر میکند و باعث پیشرفت نمیشود.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
پیوستگی در شرکت کردن در آزمونها باعث شد هر دفعه خودم را بسنجم و روی نقاط ضعفم کار کنم و آنها را تبدیل به نقاط قوت بکنم.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
نقاط قوت من در درس های عربی و شیمی بود. سه ماه مانده به کنکور، برای درس عربی هر شب 5 تست از مباحث مختلف میزدم و کلمات زیادی را حفظ کردم. برای درس شیمی نیز تستهای زیادی را کار کردم و چون درس مور علاقهم بود برای تحلیل آزمون زمان زیادی رو برای درس شیمی صرف میکردم.
در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟
من بیشتر از همه با درس ادبیات مشکل داشتم چون روش مطالعهی درست آن را بلد نبودم و روش آن را تغییر دادم و از درصد -6 درصد به درصد 30 و در انتها به درصد 60 نیز رسیدم.
در طول این همه سال خسته نشدید؟
خستگی بله همراه با من بودم مخصوصا دوران طلایی نوروز که روزی 12 ساعت درس میخوندم. زمانهایی که استراحت میکردم به هدفم فکر میکردم و با انگیزه شروع به درس خواندن میکردم.
چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ چه نتیجه ای گرفت؟
به علت جامعه آماری بالای کانون، در این موسسه ثبت نام کردم. مشاور تحصیلی مدرسه هم آزمونهای کانون را پیشنهاد کرد.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت می کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله طبق برنامه راهبردی عمل میکردم. ممکن بود به علت هماهنگ نبودن مدرسه با برنامهی راهبردی به بودجه بندی نرسم اما این اتفاق خیلی کم پیش میآمد. برای برنامه ریزی از برنامههای مشاورم استفاده میکردم و چون طبق آن درس میخواندم از برنامه عقب نمی افتادم.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟
بسیار همراهی میکردند و دلگرمی میدادند. چون کرونا آمده بود و نمیتوانستم از کتابخانه استفاده کنم بنابراین خانواده همراهی کردند و محیط آرامی را برایم مهیا کردند.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
بله نتایج آزمون را چک میکردند اما بیشتر خواهر و برادرم عکس العمل نشان میدادند و وقتی افت تراز داشتم، کمکم میکردند تا دفعهی بعد آزمون بهتری بدهم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟
جمعهها بعد از آزمون انجام میدادم و داخل دفتر خودآموز نکات را یادداشت میکردم.
شما از چه منابع کانون استفاده می کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟
از کتابهای آبی و سه سطحی استفاده میکردم. پیمانهای بودن کتابهای آبی بسیار تاثیرگذار بودند و باعث میشدند مبحثی که تستهای سطح دشوار آن را نمیتوانستم حل کنم را با سوالهای آسان و متوسط شروع کنم و در آخر با تستهای دشوار کلنجار بروم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کرد؟
بله داشتم و آن را هر شب پر میکردم. به من کمک میکرد تا بدانم در این هفته در کدام درس کم کاری کردهام.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می کردید؟ کدام بخش ها برایتان جالب تر بود؟
بله از سایت کانون استفاده میکردم. بخش مصاحبه با نفرات برتر همیشه برایم تاثیرگذار بود.
تکنیک ها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کردید؟
بله استفاده میکردم و سعی میکردم با تستهای زماندار بیشتری که کار میکردم، مدیریت زمان بهتری داشته باشم.
چه توصیه ای برای دانش آموزان هم سن خودت دارید؟
توصیهای که به دانشآموزان هم سن و سال خود دارم این است که آزمونها را به صورت پیوسته شرکت کنید تاثیر بسیار زیادی در کنترل کردن سطح علمیتان دارد.