گفتگو با دل‌آسا برهانی برتر آزمون‌های هنر کانون قلم چی

فراموش نکن تا اینجای راه چقدر و برای چه چیزی تلاش کردی نام و نام خانوادگی: دل آسا برهانی شهر: بهشهر شغل و تحصیلات مادر: معلم – کارشناسی ارشد

گفتگو با دل‌آسا برهانی برتر آزمون‌های هنر کانون قلم چی

فراموش نکن تا اینجای راه چقدر و برای چه چیزی تلاش کردی

نام و نام خانوادگی: دل آسا برهانی 

شهر: بهشهر

شغل و تحصیلات مادر: معلم – کارشناسی ارشد

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته - دکترا

مقطع و رشته: هنر

سال‌های حضور در کانون: 1 سال

میانگین ترلز کانونی: 7382

تعداد آزمون‌ها: 14 آزمون

مصاحبه‌گر: گلشن اسکندری دانشجوی سینما دانشگاه هنر تهران

 

1) شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

من مقطع ابتدایی و راهنمایی در آزمون‌های کانون شرکت کرده بودم. برادرم و اطرافیان کانونی بودند. برای کنکور هنر دنبال این بودم که کدام آزمون بهتره تا اینکه کانون قلم چی رو انتخاب کردم. یکی از امتیازات خوبش برنامه راهبردی بود که طبق تغییرات سازمان سنجش هر ساله انجام می شد و امکان شرکت حضوری در آزمون‌ها را هم داشتم چون بقیه موسسات کنکور، امکان حضوری برای من که در شهر کوچکی بودم وجود نداشت.

 

2) دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟ 

برنامه منظم طبق بودجه بندی باعث می شد با خیال راحت تری درس بخوانم. به دلیل گستردگی منابع کنکور هنر اگر برنامه راهبردی و آزمون آزمایشی شرکت نمی کردم حفظ نظم و ادامه مسیر پیش رو سخت می شد.

  

3) چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟

سنجش خودم در طول سال و شناخت اشکالات و اصلاح کردن آن‌ها و تغییر مسیر اشتباهی که پیش می‌رفتم باعث شد آزمون آزمایشی شرکت کنم.

  

4) آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کنید؟ دلیل آن چیست؟ 

معمولا تست‌های آزمون‌های هدف و مشابه پارسال شرکت می کردم و سولات را بررسی می کردم تا مباحثی که خوانده بودم برایم بیشتر جا بیفتد. قطعا این میزان تست بیشتر از مباحثی که خوانده بودم خیلی بهم کمک می‌کرد جدا از آزمون اصلی که شرکت می کردم.

 

5) از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟

فقط از کارنامه اصلی استفاده می کردم که در آن تراز و درصدها مشخص می‌شد. غروب همان روز یا فردا معمولا آزمون را تحلیل و بررسی می کردم.

 

6) مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه ربزی  می کنید؟

برنامه راهبردی به من خیلی کمک کرد چون کتاب های کنکور هنر خیلی زیاد هستند و اگر برنامه راهبردی نبود دچار سردرگمی می شدم. اگر از برنامه راهبردی عقب می موندم سعی می کردم در بازه ای که حجم مطالب کمتر بود مباحثی که عقب بودم جبران کنم. برنامه ریزیم طبق برنامه راهبردی به صورت دو هفته یکبار بود تایم هفته اول را به مطالعه و تایم هفته دوم را به تست زدن و مرور و تثبیت مطالب اختصاص می دادم.

  

7) کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟

چون رشته م تجربی بود و تست زیادی برای درک عمومی ریاضی فیزیک می زدم بیشترین درصد را از این درس می گرفتم. یعنی تا جایی که می توانستم تست می زدم برای اینکه مطالبی که می دونم تثبیت بشه هم اینکه اگر مطلبی رو نمی دونستم بین مبحث ها طبق درسنامه بتونم بخونم و بعد تست های بسیاری از اون مباحث بزنم تا کامل یاد بگیرم. در آزمون ها مباحثی بوده که کار نکرده بودم و جدید بودن بعد از آزمون تست ها رو بررسی می‌کردم برام خیلی کمک کننده بود چون با مدل های مختلف تست آشنا می شدم. بعد از درک عمومی ریاضی و فیزیک، درس درک عمومی هنر به نسبت خوب بودم و درصدم بالاتر بود. در درس درک عمومی هنر خیلی مرور برام مهم بود چون خیلی جاها فراموش می کردم و این مرور خیلی بهم در تثبیت مباحث کمک می کرد. (درس درک عمومی ریاضی چنان چیز خواندنی ندارد با تست زدن زیاد در این درس قوی می شوید)

  

8) در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

 با درس خلاقیت تصویری خیلی مشکل داشتم و درصد هام پایین بود و اوایل خیلی اشتباه داشتم در تست زنی. بعدا یاد گرفتم کمتر تستهایی که مطمئن نیستم بزنم و تست هارو براساس شانس و الکی بودن نزنم چون واقعا غلط زیاد داشتم و این خیلی روی درصدم تاثیر داشت. یکی از کارایی که برای این درس انجام دادم و بهم کمک کرد این بود که تست هایی که مطمئن هستم فقط بزنم و یکی دیگه اینکه منزل تست های بیشتری کار می کردم و تک به تک بررسی می کردم و اواخر کلاس های نکته و تست شرکت کردم  و بیشتر با مدل و تیپ سوالات و جواب ها آشنا شدم و باعث شد در این درس خیلی پیشرفت کنم قبلا خیلی درصدم پایین بود ( تست زیاد زدن و تحلیل آن ها و نحوه برخورد با مدل تست ها در این درس به پیشرفت من خیلی کمک کرد).


9) روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟

درس خواندنم متفاوت بود و ساعت ثابتی نداشت. تابستان چون تایمم آزاد بود حدود 5 ساعت درس می خواندم از مهر تایمم به خاطر مدرسه محدود تر شد ممکن بود روزی 3 الی 4 ساعت درس بخوانم و اواخر هفته ها به 7 الی 8 ساعت برسد. نیم سال اول حدود 3  الی 7 ساعت درس می خواندم  و از نیم سال دوم که مدرسه نمی رفتم تایمم آزاد تر شد و می توانستم منظم تر درس بخوانم به حدود 8 ساعت رسید و نزدیک کنکور به 12 ساعت رسید. چون رشته ام تجربی بود تایمی را به امتحانات نهایی مدرسه هم اختصاص می دادم.

 

10) در کارنامه ابتدا به سراغ کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف  می کنید؟ 

اول درس  درک عمومی هنر را بررسی می کردم بعد مباحثی از این درس که مشکل داشتم را یاداشت می کردم و مرور می کردم. بعد درس خلاقیت تصویری و درک عمومی ریاضی را بررسی می کردم. در درس خلاقیت تصویری،  سولاتی که مشکل داشتم و سوالاتی که مشکل نداشتم را کاملا از طریق پاسخ نامه تحلیل می کردم سوالاتی که مشکل داشتم  نکاتشان را یاداشت می کردم  و نشانه‌گذاری می کردم که بعدا بتوانم دوباره مرور کنم. برای درس درک عمومی ریاضی هم، همه سوالات را کامل بررسی می کردم و سوالاتی که اشتباه زده بودم یا حتی نزدم یا وقت کم آوردم کامل پاسخ نامه را بررسی می کردم تا با تیپ سوال آشنا شوم و یاد بگیرم.

  

11) آیا اعضای خانواده کارنامه شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها چگونه است؟ 

مادرم و برادرم کارنامه ام را می دیدند و اگر افت داشتم کمی نگران می شدند و سعی می کردند راهنمایی کنند و دلیل افت را پیگیری می کردند. 

  

12) دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟ 

یک دفترچه برای خودم داشتم و ساعت مطالعه و برنامه‌ریزی خودم در طول هفته به هفته را داخل آن یاداشت می کردم و این باعث شد منظم‌تر شوم و بدونم چطور پیش میرم.

 

13) کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتابها چه ویژگی هایی دارد؟

از بین کتاب های کانون قلم چی کتاب مجموعه سوالات کنکور هنر را خریدم و ازش استفاده کردم خیلی کامل بود و پاسخ نامه کاملی داشت.

 

14) دلیل اینکه در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟ 

شرکت نکردم.

  

15) چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟

در نیم سال دوم کنکور دی رو پشت سر گذاشتیم و یه جورایی می‌دونستیم کنکور چجوریه و هم اینکه هر چه به کنکور نزدیکتر می شدیم جدی تر می شد و حجم مطالب بیشتر بود و باید مدام مرور می کردیم برای همین باید تایم زیاد تری اختصاص می دادم چون از نیم سال دوم مدرسه هم نمی رفتم برام راحت تر بود. نیم سال دوم هم طبق برنامه راهبردی همچنان پیش می رفتم. و سعی می کردم بیشتر بهش پایبند باشم و سعی می کردم اگر جاهایی عقب موندم یا کم کاری کردم جبران کنم.

  

16) فکر می کنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید چیست؟

به آن آینده ای که در نتیجه درس خواندن می توانستم به دستش بیارم امیدوار بودم و رسیدن به هدفم باعث می شد راهم را ادامه دهم چون این هدفی بود که خودم انتخاب کرده بودم و طبق علاقه خودم بود که کنکور هنر شرکت کنم برای همین سعی کردم برای هدفم تا جایی که بتوانم درس بخوانم.

  

17) آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟ 

معمولا آخر هفته ها تایمی را به استراحت و تفریح اختصاص می دادم. بیشتر تنهایی یا با دوستام و خانواده بیرون می رفتم چون باعث می شد انرژی بیشتری برای درس خواندنم داشته باشم. اگر این تفریح رو در برنامه م نداشتم انرژی کم می آوردم و انگار باتری خالی می کردم. پیاده روی و قدم زدن باعث می شد شارژ شم و دوباره ادامه بدم. مطالعه غیر درسی هم تا یه جایی داشتم ولی از نیم سال دوم چون تایم بیشتری برای درس خواندن می ذاشتم معمولا اونقدر انرژی برام نمی موند که بخوام مطالعه غیر درسی داشته باشم. 

 

18) آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط  هستید؟

رشته ام نظری بود و بیشتر اطرافیانم برای رشته تجربی می خواندند. خوش شانسی من این بود یکی از دوستانم برای کنکور هنر درس می خواند. از حدود نیم سال دوم به بعد ما با هم کتابخانه درس می خواندیم. اگر جاهایی از درس ها مشکل داشتیم به هم کمک می کردیم و از هم می پرسیدیم و اینکه درس های مختلف رو چطور باید بخوانیم از هم می پرسیدیم. وقتی با هم تلاش می کردیم یه جورایی برام حس خوبی داشت و باعث می شد بهتر بتونم ادامه بدم. اگر تنها بودم زیاد این حس نبود و یه جورایی انرژیم پایین می اومد.

 

19) چه رشته ای برای دانشگاه مد نظر  دارید؟ 

رشته گرافیک

 

20) برای آزمون عملی چه می کنید؟ 

در طول سال سعی می کردم تا حدودی تمرین کنم و یک تایمی براش بذارم. کلاس می رفتم و همچنان هم کلاس می رم و  تمرین می کنم.

 

 21) آیا پشتیبان ویژه یا مشاور دارید؟ 

از حدودهای نیم سال دوم پشتیبان ویژه داشتم و ایشون تا حدودی در بعضی موارد به من کمک کردند.

 

22) حرف آخر ...

از مسیر پیش رو لذت ببرید با درس ها عشق کنید و با لذت سعی کنید بخونید. اگر یک درسی براتون سخته سعی کنید خوشایندش کنید. ادامه مسیر وقت هایی سخت میشه و خسته می شیم ولی هدفتان را مدام به خودتان یادآوری کنید اینکه چقدر تا حالا براش تلاش کردید چقدر براتون ارزش داره، سعی کنید دوباره خودتون رو پیدا کنید و به تلاش کردن ادامه بدید برای چیزی که براتون مهمه. 

Menu