روش مطالعه قهرمان پیشرفت، ملیسا نظری، در دروس زیست و فیزیک

کلکسیون روش مطالعه قهرمان پیشرفت: ملیسا نظری، دروس زیست شناسی و فیزیک

روش مطالعه قهرمان پیشرفت، ملیسا نظری، در دروس زیست و فیزیک

استان و شهر: گیلان، رشت

پایه و رشته: یازدهم تجربی 

میانگین تراز 3 آزمون اول: 4623

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 6523

پیشرفت تراز: 1916


سلام... 

من ملیسا نظری، تراز برتر رشته تجربی هستم

تجربیات من در طی این دو سال تحصیلی در دبیرستان و رشته تجربی این بوده که هیچ زمان درس همان روز را برای چند روز دیگر نگذارم و بلافاصله بعد یادگیری چندین بار تکرار کنم و تمرین و تست مختلف برای به چالش کشاندن مغزم به کار بگیرم. در سال اول دبیرستان یک افت شدید درسی و یادگیری داشتم و ناامید از هر تلاشی بودم. تمام مدت به این فکر می‌کردم که حتما من برای این رشته نیستم و نباید این راه را ادامه بدهم.

اما رفته رفته با آزمون زدن و تحلیلی و بیشتر خواندن خود کتاب درسی و عوض کردن منبع یادگیری‌ام توانستم اشتباهات سال دهم خود را از بین ببرم و در سال یازدهم بهترین نمره و تراز را در درس زیست شناسی داشته باشم.

برای مطالعه درس زیست‌شناسی که یکی از اصلی‌ترین درس‌های این رشته ‌‌است، قبل از شروع تدریس دبیر یک دور روزنامه‌وار کتاب درسی را مرور می‌کنم و بعد از اینکه تدریس انجام می‌شود دوباره همان کتاب درسی را مطالعه می‌کنم و کلی سوالات تشریحی مخصوصا جای خالی حل می‌کردم که کلمه‌های مهم را به یاد بسپارم بعد از تسلط سراغ تست‌های آموزشی می‌روم. 

کل زمانی که من صرف زیست می‌کنم ۲ ساعت برای خواندن و ۱ ساعت برای تست و حل سوالات است به نظر من تو این مسیر نباید سراغ کتاب‌های سنگین تستی برویم و خودمان رو ناامید کنیم و باید بیشتر تمرکز را برروی کتاب درسی و اشکالش گذاشت و پیشنهاد من که در همین مسیر خیلی کمک کننده بوده کتاب زیست تصویری قلمچی‌ست، که هم از همان اشکال نکته و هم تست جمع‌آوری کرده است.

یکی از درس‌هایی که بشدت در طول این دو سال من را درگیر خود کرد و به هیچ وجه متوجه‌ش نمیشدم فیزیک بود که با کلاس رفتن و آموزش دیدن و حل سوالات تشریحی بسیار زیاد به نتیجه‌ی درستی رسیدم.

بنظر من برای درسی مثل فیزیک حتما باید اول تشریحی و دقیق و با تمرکز کار کنیم، و من به شخصه هیچ روش تستی‌ای استفاده نمی‌کنم و همه سوالات را با فرمول اصلی حل میکنم تا به نتیجه درست برسم و ذهنم را درگیر فرمول‌های بیشتر نمیکنم و خسته از حفظ فرمول نمی‌شوم و بهتره در این مسیر از کتاب‌هایی که تشریحی هستند و سوالات پرتکرار را جمع‌آوری شده در اختیار شما گذاشتند استفاده کنید تا پایه و درک و بهتری داشته باشید که پیشنهاد من کتاب پرتکرار قلمچی هستش من بشدت از این کتاب راضی هستم و خیلی در این راه برایم کمک کننده بوده است.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.


Menu