روش مطالعه هندسه از زبان امیرشایان سلیمانی نیا، قهرمان پیشرفت

کلکسیون روش مطالعه قهرمانان پیشرفت: امیرشایان سلیمانی نیا در درس هندسه

روش مطالعه هندسه از زبان امیرشایان سلیمانی نیا، قهرمان پیشرفت

استان و شهر: البرز ، کرج 

پایه و رشته: یازدهم ریاضی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 6396

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 7097

پیشرفت تراز : 702


سلام... 

من امیرشایان سلیمانی نیا هستم تراز برتر رشته ریاضی

روند مطالعه من در درس هندسه که نقطه قوت من است،به این صورت میباشد که من بیشتر اموزش درسنامه و مفاهیم اولیه را در مدرسه یاد میگیرم و بیشتر وقت مطالعه خارج از مدرسه ام را به تست زنی اختصاص میدهم، هندسه درسی است که به شدت به تمرین و تست احتیاج دارد. 

روش مطالعه من در این درس نکته محور میباشد، به نظر من بیشترین چالش در هندسه را سوالاتی دارند که نکات ترکیبی از فصل های مختلف دارند برای مثال در تستی از مبحث دایره پیش می اید که از نکات تالس برای حل راحت تر سوال استفاده شود.به همین دلیل  اگر سوالی باشد که نکات جدید و یا ترکیبی دارد آن را در طول بازه زمانی کوتاهی چندین بارحل میکنم تا آن نکته ملکه ذهنم شود.

طبقه بندی مراحل تست زنی برای من به این صورت است: منبع اول من جزوه دبیر میباشد و پس از رسیدن به سطح مورد نیاز اولیه به سراغ کتاب های تست مختلف در سطح متوسط میروم اما گاهی نیز برای مبحثی مثل تالس از منبع 3 امی که سطح بالاتری دارد استفاده میکنم. یکی از منابع من برای دوران جمعبندی کتاب 3 سطحی قلمچی هستش .

نحوه تست زنی و حل نقاط ضعف: از دیدگاه من تمامی تست ها حتی ساده ترین ان ها مهم هستند، هرسوالی نکته ای درون خود دارد و همین نکات کوچک و بزرگ هستند که میتوانند باعث چالشی شدن سوال شوند، روش من به صورت سوال به سوال هستش . یعنی یک سوال را حل میکنم سپس به پاسخ نامه میروم و ان را بررسی میکنم حتی برای سوال های ساده. چون شاید همان سوال راحت با روش پاسخ نامه سریعتر از روش خودم حل شود و در نهایت میروم سوال بعدی. من زمانی که با تستی چالشی مواجه میشوم تا زمانی که ان را یاد نگیرم از ان رد نمیشوم و گاها پیش امده که تا 30 دقیقه هم روی یک سوال فکر کنم.


روش مطالعه هندسه از زبان امیرشایان سلیمانی نیا، قهرمان پیشرفت


در برنامه مطالعاتی هفتگی من حدودا بین 5-10 ساعت و بین 100-150 تست برای هندسه  میباشد و باتوجه به مبحثی که در حال مطالعه آن هستم و بودجه بندی ازمون ها متغیر است. معمولا برنامه ریزی من با توجه به بودجه بندی قلمچی و برنامه درسی مدرسه میباشد و بنظر من هر دو مکمل یکدیگر هستند.

تفکیک مطالعه تشریحی و تستی برای من بسیار مهم است. البته من اکثر وقتم برای مطالعه تستی صرف میشود اما برای امتحانات مدرسه روش تشریحی بسیار مهم است، در روش تستی خیلی از سوالات را میتوان با راه حل های کوتاه و تستی رفت اما در تشریحی اینگونه نیست،اثبات ها یکی از بخش های اصلی امتحان تشریحی هستند . من برای مطالعه تشریحی اولویتم را یادگیری اثبات ها قرار میدهم سپس برای حل سوالات تشریحی به تمارین کتاب و جزوه دبیر مراجعه میکنم و با استفاده از حل کامل تشریحی برای امتحان اماده میشوم.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.


Menu