روش مطالعه بهراد سلیمانیان، قهرمان پیشرفت،در دروس شیمی و هندسه

کلکسیون روش مطالعه قهرمانان پیشرفت: بهراد سلیمانیان، دروس شیمی و هندسه

روش مطالعه بهراد سلیمانیان، قهرمان پیشرفت،در دروس شیمی و هندسه

استان و شهر: مازندران، امیرکلا

پایه و رشته: یازدهم ریاضی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 7156

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 7718

پیشرفت تراز : 562


سلام... 

من بهراد سلیمانیان هستم تراز برتر رشته ریاضی

میخواهم شیوه مطالعه درس هندسه به روش خودم را برای شما بیان کنم. من همیشه سعی در پیشخوانی درس ها دارم با توجه به اینکه درس هندسه درسی است که با استدلال و اثبات بیان شده، پیشخوانی کردن این درس و سپس حضور در کلاس به من کمک میکند تا به ثبات خوبی برسم چرا که داشتن زمینه از قبل، باعث میشود با دید کلی به موضوع نگاه کنم و بتوانم بین موضوع ها ارتباط برقرار کنم. 

روش مطالعه من در این درس بیشتر یادگیری بر اساس تست است، یعنی سعی دارم که بیشتر نکات را بر اساس تست استخراج کنم. البته دانستن برخی از اثبات ها نیز به من کمک بسیاری میکند که بتوانم تست ها را براساس آن اثبات ها پاسخ دهم. با توجه به اهمیت این درس در کنکور و کم حاشیه بودن این درس در آزمون ها رسیدن به درصدهای بالا از اهداف من شد تا جایی که سعی کردم مطالب خارج از کتاب درسی که با آنها میتوانستم تست ها را با سرعت نسبتا بهتری حل کنم یاد بگیرم و آنها را در کنار سایر مطالب مهم و تست خیز در دفتری خلاصه کنم تا قبل از آزمون به تورق سریع در مبحث مورد نظر برسم. البته درکنار تورق علامت دار کردن تستهای مهم و سخت در کتاب کمک آموزشی به من کمک بسیار زیادی در یادآوردی مباحث و پوشاندن نقاط ضعفم کرد.


روش مطالعه بهراد سلیمانیان، قهرمان پیشرفت،در دروس شیمی و هندسه


در مورد درس شیمی هم با توجه به پایین تر بودن ضریب شیمی در کنکور بسیاری از داوطلبان به این درس به اندازه کافی توجه نمیکنند بنابراین داشتن پایه ای نسبتا خوب در این درس به افزایش تراز من کمک بسیاری کرد. 

شیوه مطالعه من در این درس به این صورت است که همیشه به پیشخوانی این درس میپردازم و با توجه به اینکه تست ها همگی بر پایه کتاب درسی بیان شده اند و احتمال آوردن مطالب خارج از آن بسیار کم است سعی دارم علاوه بر پیشخوانی به تست هم بپردازم. 

از نقاط ضعف من در این درس محاسبات نسبتا سنگین و طولانی مسائل بود که به پیشنهاد برخی از دوستانم کتابی به منظور حل مسائل استوکیومتری تهیه کردم و با یادگیری تکنیک های محاسباتی و تمرین و تکرار زیاد توانستم به درصد خوبی در این مباحث برسم. البته درکنار مسائلی که در آزمون ها مطرح میشود سوالات مفهومی و حفظی نیز مورد توجه طراحان قرار گرفته که باعث میشود هرشب حدود نیم ساعت به مطالعه این مطالب بپردازم چرا که برای من گرفتن درصد در سوال های مفهومی در آزمون های آزمایشی راحت تر از مسائل بود. 

با توجه به پراکندگی مطالبی که این درس دارد سعی در خلاصه نویسی آن نداشتم اما سعی کردم مطالب را به صورت منسجم و نکته در کتاب های کمک آموزشیم بنویسم. همچنین تحلیل سوالات آزمون های آزمایشی به من کمک بسیاری کرد تا با انواع لفظ بیان عبارت ها آشنا شوم و به درصد مطلوبی برسم.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.


Menu