روش مطالعه قهرمان پیشرفت، هومن ربیع نژاد، دروس شیمی و فیزیک

کلکسیون روش مطالعه قهرمان پیشرفت: هومن ربیع نژاد؛ دروس زیست و شیمی

روش مطالعه قهرمان پیشرفت، هومن ربیع نژاد، دروس شیمی و فیزیک

استان و شهر: گیلان، لاهیجان

پایه و رشته: یازدهم ریاضی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 5842

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 6823

پیشرفت تراز : 981


سلام... 

من هومن ربیع نژاد هستم تراز برتر رشته ریاضی-فیزیک

هردرس راه روش خاص خود را برای آموختن دارد و دو درس شیمی و فیزیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای مثال درس هایی که بیشتر بر پایه حفظیات هستند متفاوت از دیگر درس ها خواهند بود.

برای دو درس شیمی و فیزیک در مجموع حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد زمان هفتگی خود را اختصاص میدهم که بسته به سختی هر مبحث از هر درس برایم متغیر است و در کل برنامه ریزی بسیار منعطفی برای درس هایم دارم که همین انعطاف و تطبیق پذیری در بسیاری مواقع به من کمک میکند تا بهتر بیاموزم و بازدهی بهتری داشته باشم. 

فیزیک برای من درسی شیرین است و از آنجایی که از دیگر درس ها قابل لمس تر میباشد آن را بهتر میفهمم. برای مطالعه فیزیک ابتدا جزوه معلم را بررسی کرده و همچنین در کلاس با نهایت تمرکز به تدریس معلم گوش میکنم. اگر در بخشی هم مشکلی وجود داشته باشد از ویدیو های آموزشی استفاده میکنم و سپس با یک خوانش روزنامه وار درسنامه کتابها به کارم ادامه داده و در نهایت با زدن تست با تیپ های گوناگون سطح خود در آن مبحث را ارزیابی میکنم و اگر نتیجه رضایتبخش بود فقط به تست و حل سوال ادامه میدهم و اگر مشکلی بود با بررسی دقیق تر درسنامه آن مشکل را رفع میکردم. 

میزان ساعتی که در هفته به این درس اختصاص میدادم کاملا به سختی و یا آسانی آن مبحث بستگی دارد و این سختی یا آسانی را به کمک دبیران یا بررسی کلی خودم متوجه میشوم. 

البته که سبک خواندن من به گونه ای است که هم مباحث تستی و هم تشریحی را پوشش میدهد و درزمان امتحانات تشریحی تنها تفاوت درس خواندن من بررسی و حل تشریحی تر سوالات است و هیچگاه از حل تست غافل نمیشوم چرا که سرعت تست زنی بسیار فرار و به سادگی میتوان سرعت خود را از دست داد پس باید بسیار مراقب بود.

در مورد درس شیمی چنین میتوان گفت که همه چیز مانند قبل انجام میشود منتها چون به نظر من شیمی علاوه بر وجود مسائل، بخش های حفظی بسیار زیاد و گاها بسیار مهمی نیز دارد لذا نمیتوان از مطالعه بخش حفظی و     اختصاص دادن زمانی خاص به آن چشم پوشی کرد. 

من با بررسی درسنامه و گاها خلاصه نویسی و گذاشتن رمز های آشنا برای ذهنم تلاش میکنم تا مباحث حفظی را در ذهنم نگهداری کنم و از آنجایی که سرعت فراموش کردن مطالب حفظی بسیار بیشتر از مطالب حل کردنی است به همان نسبت به اختصاص دادن زمان بیشتری نیز نیاز دارد و باید به دفعات آن را مرور کرد تا ملکه ذهن شوند. لازم به ذکر است که بسیاری از مواقع میتوان با زدن تست نیز بسیاری از همین مطالب حفظی را آموخت چرا که به نظر من یکی از راه های خوب حفظ کردن یک مطلب، حل تمرین و تست از آن است.


 دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید. یا از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)


Menu