کلکسیون روش مطالعه قهرمان پیشرفت: شیلا حمید؛ دروس زیست و شیمی

روش مطالعه قهرمان پیشرفت، شیلا حمید، در دو درس زیست و شیمی

کلکسیون روش مطالعه قهرمان پیشرفت: شیلا حمید؛ دروس زیست و شیمی

استان و شهر: خوزستان، آبادان 

پایه و رشته: یازدهم تجربی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 4700

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 6788

پیشرفت تراز : 2089


سلام... 

من شیلاحمید هستم تراز برتر رشته علوم تجربی

 

نقطه قوت من درس زیست و شیمی است، که هر روز در برنامه‌ام قرار میدهم و مدت ساعت مطالعاتی برای هر روز بستگی به سختی مطلب و کل ساعت‌ مطالعه روز دارد. 

برای شروع مطالعه درس زیست شناسی ابتدا متن کتاب درسی را با دقت مطالعه میکنم، سپس درسنامه کتاب‌های کمک آموزشی را مطالعه میکنم.بعد از اتمام مطالعه به سراغ تست‌های آموزشی می‌روم و به صورت روزنامه وار چند تست را میخوانم بدون اینکه در پی جواب دادن به آنها باشم. این کار باعث میشود که بخش های مهم مطلب که در تست ها بیشتر به آنها پرداخته میشود مورد توجه قرار گیرد. 

بعد از اینکار یک‌بار دیگر متن کتاب را میخوانم و به بخش‌های مهم بیشتر دقت میکنم؛ بلافاصله بعد از مطالعه حدود ۲۰ الی ۳۰ تست آموزشی میزنم و تک به تک و به طور کامل تحلیل میکنم و نکات را در کتاب یادداشت کرده و همزمان با تحلیل تست پاراگراف مربوطه در متن کتاب درسی را مطالعه میکنم تا هم مطلب تثبیت شود و هم با نحوه نگارش تست آشنا شوم و همچنین تست های اشتباه زده شده و یا دارای نکته مهم را نشانه دار میکنم.

روز بعد از مطالعه چند تست تکمیلی دیگر از همان مبحث میزنم و سعی میکنم تسلط خوبی پیدا کنم،چند روز بعد به عنوان مرور، تست‌های نشان شده را یکبار دیگر حل کرده و حدود ۳ یا ۴ روز بعد از اولین مطالعه مطلب برای تسلط بیشتر شروع به حل تست‌های کتاب سه‌سطحی میکنم و همزمان سعی دارم که سرعت بالایی در حل تست‌ها داشته باشم. و در نهایت با مرور چندباره‌ای که روی متن‌کتاب و نکات ترکیبی داشتم، هم تسلط خوبی برای امتحانات تشریحی مدرسه و هم آزمون‌های قلمچی پیدا میکنم.

 

برای درس شیمی هم در ابتدا متن کتاب‌درسی را به صورت روزنامه‌وار میخوانم که دید کلی نسبت به موضوع پیدا کنم. سپس درسنامه مربوطه را به دقت مطالعه و یا فیلم آموزشی مربوط به آن مبحث را تماشا میکنم.

در مرحله بعد تست‌های آموزشی یک منبع ساده را شروع و همچنین برای مباحثی مثل استوکیومتری و مسائل، اغلب تست‌ها را به صورت مضربی حل میکنم. بعد از زدن هر تست، پاسخنامه تشریحی را به طور کامل صرف نظر از اینکه درست یا غلط باشد تحلیل و اگر نکته‌ای لازم بود به جزوه یا کتاب درسی اضافه میکنم. بعد از تکمیل تست‌های آموزشی یکبار دیگر به مرور کتاب درسی میپردازم. سپس برای تسلط، روی تست های بیشتری زمان میگذارم و بعد از رسیدن به یک تسلط نسبی تست زماندار کار میکنم.

بعد از مدتی برای مرور هم سعی میکنم به روش بازیابی به این صورت که با حل تست و بعد از تحلیل با مشخص شدن نقات ضعف و قوت، مطالبی که فراموش شده را از روی درسنامه یا کتاب مطالعه کنم.

به طور معمول با توجه به اهمیت مسائل شیمی در آزمون‌های آزمایشی و کنکور و دشوارتر بودن آنها هر روز به حل و تحلیل حدود ۱۰ الی ۱۵ تست مربوطه میپردازم.

برای آزمون های تشریحی هم سعی میکنم با مرور کتاب و نکات نوشته شده و سپس با حل کردن نمونه سوالات تشریحی و خواندن جزوه تسلط خوبی پیدا کنم. 


 دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید. یا از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)


Menu