روش مطالعه فاطمه یوسف پور، قهرمان پیشرفت، در شیمی، ریاضی، زیست

کلکسیون روش مطالعه: فاطمه یوسف پور، قهرمان پیشرفت، در دروس شیمی و زیست و ریاضی

روش مطالعه فاطمه یوسف پور، قهرمان پیشرفت، در شیمی، ریاضی، زیست

شهر: آذربایجان غربی، ارومیه

پایه و رشته: یازدهم تجربی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 4298

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 8021

پیشرفت تراز : 3723


سلام... 

من فاطمه یوسف‌پور هستم تراز برتر رشته‌ تجربی

سال دهم وارد کانون شدم و دفتر برنامه ریزی قلم‌چی را تهیه کرده و سعی کردم با استفاده از آن ساعات مطالعه‌ام را به حداکثر برسانم و علاوه بر آن بتوانم به کلاس‌های فوق برنامه‌ام هم برسم. 

در نهایت به مدد الهی و تلاش‌های خود و خانواده‌ام توانستم ساعت مطالعه‌ام را از روزی 3 ساعت به روزی ۱۴ ساعت برسانم و به فراگیری هنری‌های دیگری هم پرداختم. معمولا برای دروس تخصصی وقت زیادی را صرف میکنم و سعی میکنم از زمان‌های طلایی برای مطالعه هر درس نهایت استفاده را کرده باشم. معمولا برای مطالعه دروس شیمی، ریاضی و زیست تایم مشخصی را صرف پیش‌خوانی کرده و بعد از کمی استراحت شروع به خواندن کتاب مدرسه کرده و بعد از اتمام کتاب درسی مدرسه شروع به خواندن کتاب تستی مخصوص هر کدام میکنم. 

البته درسنامه کتاب تستی را هم به عنوان مرور خوانده و روز بعد از مبحث مربوطه تست میزنم، منابع تستی من برای کتاب زیست اول از همه کتب کانون بوده است. کتاب‌هایی مثل کتاب آبی سه سطحی و مخصوصا جمع‌بندی؛ کتب کانون با داشتن درخت دانش، تست‌های مبحثی، تست‌های جمع‌بندی هر فصل و داشتن تست‌های شناسنامه‌دار گزینه عالی برای تست زدن می‌باشند. 

برای شیمی و ریاضی نیز از کتاب های کانونی استفاده میکنم. تایم مشخص و معینی را برای مرور مباحثی که هر روز مطالعه کرده‌ام را در اواخر روز تعیین میکنم. از کتب تشریحی نیز قبل از تست زدن استفاده میکنم. 

همیشه بعد از تست زدن، تست‌های مربوطه را تجزیه و تحلیل کرده و نکات درون تست را یادداشت کرده و جلوی چشمم می‌گذارم تا همیشه دیده و برایم یادآوری شود. روز بعد از تست زنی سعی میکنم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و علت را پیدا کرده و نقاط ضعف را با خواندن دوباره آن مبحث مرور تمامی نکات و جزئیات و تست زدن از منبع آموزشی دیگر برطرف میکنم. 

برای اینکه مطمئن شوم ضعف آموزشی که داشتم را برطرف کردم از پلکان‌یادگیری استفاده میکنم. میانگین ساعت مطالعه‌ام برای شیمی ۶ ساعت(از صبح ساعت چهار تا ساعت ۱۰)، زیست ۴ساعت(از ساعت ۱۱ صبح تا۳ بعد از ظهر)، ریاضی ۶ ساعت(از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب) و سعی میکنم استمرار و پیوستگی را در آزمون‌های کانون حفظ کنم و در همه کارهایم نظم را حفظ کنم و همیشه در روتین برنامه هفتگی‌ام زمان مشخصی را هم برای استراحت و تفریح کارهای دیگر در نظر میگیرم.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید. یا از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)


Menu