روش مطالعه امیرمحمد همتی، قهرمان پیشرفت، در دروس حسابان و شیمی

روش مطالعه امیرمحمد همتی، قهرمان پیشرفت،در دروس حسابان و شیمی

روش مطالعه امیرمحمد همتی، قهرمان پیشرفت، در دروس حسابان و شیمی

شهر و استان: فسا، استان فارس

پایه و رشته: یازدهم ریاضی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 6256 

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 6967

پیشرفت تراز : 710


سلام...

سلام من امیر محمد همتی هستم تراز برتر رشته ریاضی. 

من معمولا در درس حسابان ابتدا مبحث را کامل و دقیق مطالعه میکنم و سپس با تست زنی مهارتم را در آن مبحث میسنجم. طبیعتا زمان بیشتری را به تست زنی اختصاص میدهم چون معتقدم مکمل آموزش، تست زنی است مخصوصا در درس حسابان.

نوع مطالعه در درس شیمی کمی متفاوت است. برای درس شیمی با توجه به نیاز هایم ابتدا زمانی را به یادداشت برداری از مطالب حفظی کتاب اختصاص میدهم و آن ها را هر از مدتی برای تثبیت و یادآوری مطالب مرور میکنم. سپس برای بخش مسائل پس از خواندن درسنامه به سراغ تست زنی میروم و سعی میکنم با چک کردن آن ها هم یادگیری خود را تکمیل کنم و هم تکنیک ها و ترفند های حل مسائل را یاد بگیرم و از آن ها به عنوان تجربه استفاده کنم.


مقدار زمان مطالعه من هم به این شکل است که در روزهای مدرسه حدودا ۴ تا ۵ ساعت و در روزهای تعطیل به طور میانگین ۶ تا ۷ ساعت است


روش مطالعه امیرمحمد همتی، قهرمان پیشرفت، در دروس حسابان و شیمی


برای تقویت نقاط ضعف و قوت خود از تست زنی و آزمون دادن استفاده میکنم و با شناخت نقاط ضعف دوباره روی مطالب مروری میکنم و از نکات یادداشت برداری میکنم. 

تفکیک دو روش خواندن تستی و تشریحی برای من به این صورت است که در روش تستی سعی میکنم تا راه حل های مختلف و سریعتری را در حد امکان کشف کنم و مسئله را به روش های مختلفی حل کنم اما در روش تشریحی تمرکز من روی یادگیری مطالب کتاب و روش های کتاب است و از آن ها استفاده میکنم.


کتاب هایی که از آنها استفاده کردم هم بسیار حائز اهمیت بوده اند. در واقع من از کتاب های آبی فیزیک یازدهم،سه سطحی حسابان یازدهم و آبی هندسه یازدهم در طول سال تحصیلی استفاده کردم که به نظر من ازنکته هایی که میتوان درباره کتاب گفت طبقه بندی مطالب و تست ها و همچنین تنوع آن هاست.


 دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید. یا از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)


Menu