نام و نام خانوادگی: رقیه ابراهیمی
میانگین تراز: 6700
رشته تحصیلی: انسانی
تحصیلات مادر: سیکل
تحصیلات پدر: سیکل
شغل مادر: خانه دار
شغل پدر: کارمند
میانگین درصد:
فارسی ۶۰/دینی ۷۰/ عربی ۵۵/ زبان ۳۰ / ریاضی 40 / اقتصاد ۹۰ / فنون ۷۰ / تاریخ ۸۰ / جعرافی ۷۰ / جامعه ۶۵/ فلسفه منطق ۴۰ /روانشناسی ۷۰
تعهد به آزمون ها و عمل به برنامه دلیل پیشرفت من است...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از مهر سال دوازدهم. برنامه راهبردی خوب و جامعه آماری بالای آزمون ها دلایل من برای ثبت نام بودند.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
فکر می کنم با آزمون های متعدد می توانم سطح خودم را بسنجم و نقاط قوت و ضعف برنامه ریزیم را پیدا کنم همچنین فکر می کنم ندادن آزمون باعث تنبلی و کاهش تلاشم می شود.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
آزمون هدف گذاری باعث می شود انتظارم از خودم را مشخص کنم و خیلی رویایی یا خیلی ناامیدانه درباره آزمون اصلی فکر نکنم. آزمون مشابه پارسال هم در پیدا کردن نقاط ضعف و یادگیری های ناقص به من کمک می کند. آزمون اصلی هم که با فاصله مناسبی که وجود دارد باعث می شود هم از هفته اول و هم هفته دوم استفاده درستی بکنم.
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
خیر خوشبختانه در شهر ما اکثر آزمون ها حضوری است.
5- آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می دهید یا مقایسه با دیگران؟ چقدر تراز و درصد دیگران برای شما مهم است؟
درصد دیگران برایم خیلی مهم نیست بیشتر روی درصدها و بعد تراز خودم تمرکز می کنم و سعی می کنم بهترشان کنم.
6-آزمون های هدفگذاری چه تاثیری در برنامهریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
با توجه به اینکه آزمون هدف گذاری از مباحث دوازدهم هست و تقریبا مباحثی هست که همان موقع در مدرسه می خوانیم باعث شده سعی کنم هنگام تدریس یا همان روز مطالب را یاد بگیرم و در وقتم صرفه جویی شود.
7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
آزمون هدف گذاری را پنجشنبه صبح انجام می دهم و آزمون مشابه پارسال را معمولا دوروز قبل آزمون و به صورت مجزا.
8-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
اولین آزمون ۶۲۰۰ و رسیدن به ۷۰۰۰ . تعهد به آزمون ها و عمل به برنامه دلیل پیشرفت من است.
9-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
بله چون آزمون ها باعث شده اند دروس را به صورت منظم مرور کنم.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
به نظرم مهم ترین ویژگی برنامه وجود ایستگاه های خوبی است که کمک می کند عقب ماندگی ها را جبران کرد.
2-چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
تقریبا برنامه یکسانی دارند و خواندن برای هرکدام باعث آمادگی در دیگری هم می شود.
3- روش و ساعت مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه چه تفاوتی دارد؟ دلیل آن چیست؟
بله سال های گذشته بیشتر حفظی می خواندم ولی امسال دقیق تر و مفهمومی تر.
4-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
از کتاب زرد و ۱۲ کنکور .
5-آيا دفتر برنامهريزي دارید؟ دفتر برنامهريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله باعث می شود وقتی که برای هر درس می گذارم با نتیجه اش بسنجم و در صورت لزوم تغییراتی در برنامه ایجاد کنم.
6-کدام درس(دروس) نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
علوم و فنون. هر مبحث را جدا مثلا برای بخش عروض وقت بیشتری می گذارم و تست بیشتر، تاریخ ادبیات را در فواصل درست مرور می کنم و آرایه هم به صورت روتین در برنامه بعضی روزهایم هست.
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
از فیلم های آموزشی سایت معمولا استفاده میکنم
2-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
از کارنامه اصلی و کارنامه اشتباهات بیشترین استفاده را می کنم.
3-روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
اول سوال هایی که اشتباه زده ام را بررسی می کنم بعد سوال های نزده و آخر هم مروری بر تست های درست می کنم.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1- آیا خلاصهنویسی دارید؟ در کدام درس ها؟ روش خلاصهنویسی شما چگونه است ؟
بله برای دروسی مثل تاریخ جغرافیا و جامعه شناسی
2-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
سعی می کنم از خبرهای مربوط دوری کنم و کمتر از فضای مجازی و تلوزیون استفاده کنم.
3-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
من در ابتدای سال ساعت مطالعه کمی داشتم و تست هم کم میزدم اما با راهنمایی های پشتیبانم توانستم هم ساعت مطالعه و هم تعداد تست هایم را با سرعت درستی که خیلی خسته نشوم افزایش دهم.
4-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
آنها با صحبت کردن درباره هدفم در زمان هایی که انگیزه ام را از دست داده ام خیلی موثرند. همچنین با مهیا کردن فضایی در خانه که مناسب یک فرد کنکوری است به من کمک کرده اند.
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
تست هایی که در خانه می زنم زمان دار هستند و تکرار این روند کمک می کند تا به زمان مناسب برای هر تست برسم.
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟ به صورت خلاصه روش خود را توضیح دهید.
از تکنیک ضربدر و منها. چون باعث می شود وقتم را صرف سوال هایی که بلد یا مطمئن نیستم نکنم.
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
1-در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
برای زیرگروه مد نظر من عربی و فلسفه منطق اهمیت زیادی دارد و نیم سال دوم هدفم بر ارتقای سطح این دو درس است.
2-در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
فلسفه دوازدهم و منطق زیرا با مشورت هایی که کرده ام با روش جدید می توانم به درصد بهتری برسم.
3-یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
با توجه به وجود امتحان های شبه نهایی قبل از خرداد یک بار دیگر هم مباحث مرور می شود همچنین مطالعه دروسی را که فرار تر هستند را در برنامه خود قرار داده ام.
========================================
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
========================================