گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول،رضا محمدپور

گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول،رضا محمدپور.

گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول،رضا محمدپور

نام و نام خانوادگی: رضا محمدپور

نام شهر: بجنورد

میانگین تراز: 6697

رشته تحصیلی: انسانی

تحصیلات مادر: زیر دیپلم

تحصیلات پدر: زیر دیپلم

شغل مادر: قالی باف

شغل پدر: کشاورز


میانگین درصد:  فارسی: ۷۳ / عربی: ۸۳ / دینی: ۹۵ / زبان: ۸۷ / ریاضی: ۵۰ / اقتصاد: ۱۰۰ / ادبیات تخصصی :۷۳ / عربی تخصصی: ۸۳ / جامعه: ۱۰۰ / تاریخ: ۸۷ / جغرافی: ۷۳ / منطق: ۶۹ / فلسفه: ۵۷ / روانشناسی: ۸۷



برای درس هایی که مطالب فرّار دارند از خلاصه نویسی استفاده میکنم


آزمون‌ 

  1. 1- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
  2.  از سال یازدهم وارد کانون شدم و ۲ سال است که مرتبا در آزمون ها شرکت میکنم و دلیل انتخاب کانون قلمچی کمی بالاتر بودن سطح و تنوع سوالاتش از سوالات کنکور بود که خیالم را از بابت تمامی سوالاتی که قرار بودن بود در کنکور بیاید راحت می‌کرد و دلیل دیگر انتخاب کانون جامعه آماری بالای شرکت کنندگان آن بود.

  3. 2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
  4.  مطالعه با برنامه راهبردی و ناامید نشدن از نتایج آزمون‌ها باعث می‌شد که برای محک زدن خود هر دو هفته و عقب نماندن از برنامه راهبردی در تمام آزمون های کانون شرکت کنم.

  5. 3-مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 
  6. به نظرم مهم ترین ویژگی آزمون‌های کانون قلمچی تنوع سوالات و پوشش دادن تمامی بخش‌های کتاب درسی است که نیاز اصلی یک دانش آموز است تا بتواند با اطمینان‌تر به جلو حرکت کند.

  7. 4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
  8.  به دلیل شرایط کرونا و آزمون آنلاین محیط آزمون حضوری و بهتر بگویم کنکور شبیه‌سازی نمیشود اما همیشه سعی کرده‌ام که تا جای امکان آزمون آنلاین را به شرایط آزمون حضوری شبیه‌تر و نزدیکتر کنم و از دفترچه سوالات کاغذی به‌جای سوالات سایت استفاده کنم.

  9. 5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چه‌قدر این موضوع برایتان مهم است؟ 
  10. به تراز و رتبه بقیه شرکت کنندگان مخصوصا رتبه اهمیت میدهم ولی از آنجا که برخی از دانش‌آموزان تقلب میکنند زیاد به آن اعتماد نمیکنم و آنلاین بودن و تقلب برخی از دانش‌آموزان مرا کمی نگران می‌‌کند اما چیزی که برای من اهمیت دارد در کارنامه خودم نه تراز بلکه درصد‌هایی است که در درس ها میگیرم و با آن میزان پیشرفت خود را می‌سنجم.

  11. 6-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
  12.  از سال یازدهم که اولین بار بود در آزمون تابستان شرکت کردم و توانستم با برنامه آن پایه را مرور و جمع‌بندی کنم و مبحث هایی را از دوازدهم بخوانم که باعث آرامش و آسودگی خاطر من شد و اضطراب سال کنکور کمتر شد.

  13. 7-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده‌اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟
  14.  اولین ترازی که در ۱۸ تیر گرفتم ۶۴۰۰ بود که در ۹ مهر سال دوازدهم به تراز ۸۰۰۰ رسیدم و تا الان با میانگین تقریبا ۷۰۰۰ ادامه میدهم که این پیشرفت را مدیون پیوسته شرکت کردن در آزمون‌های کانون و از آن مهم‌تر ناامید نشدن از ترازهای پایین هستم. پیوستگی دلیل موفقیت و پیشرفت من در آزمون‌هاست.

  15. 8-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟ 
  16. نقطه قوت من درس عربی و فارسی هستند که آنان را مبحثی میخوانم مثل قرابت و آرایه و یا ترجمه و تحلیل صرفی عربی و تست های درس به درس هم برای آزمون میزنم که برای فارسی بیشتر شامل لغات و املا و تاریخ ادبیات می‌باشد و برای عریی هم قواعد را درس به درس میخوانم و تست آن را میزنم و در روز های آخر آنها را سریع مرور میکنم تا در آزمون به درصد بالا برسم.

  17. 9-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
  18.  بله پشتیبان کانون در طول مسیر من را راهنمایی می‌کرد و با ایشان مشورت می‌کردم.

  19. 10- بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون‌ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده‌است؟
  20.  بله در آزمون های مدرسه بسیار پیشرفت کرده‌ام . مرورهای منظمی که در آزمون‌های کانون وجود داشت باعث شده بود که بسیاری از مطالب در ذهنم باقی بماند و با یک مرور قبل از امتحان بتوانم نمرات خوبی مخصوصا در امتحانات نوبت اول بگیرم.


برنامه و کتاب

  1. 1-همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟ 
  2. مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی این است که مرورهای کافی درآن وجود دارد که دانش‌آموز میتواند با استفاده از آن  پیشرفت کند و به‌دلیل نوشته شدن آن به دست کارشناسان مجرب کانون با خیال راحت میتوان به آن اعتماد کرد و از آن استفاده کرد.

  3. 2- چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را هماهنگ می‌کنید؟
  4.  برنامه مدرسه با برنامه راهبردی کانون خیلی فرق دارد اما تلاش میکنم که در ساعات کلاس درس را یاد بگیرم و برای آزمون کانون دوبار نخوانم این باعث می‌شود هم به برنامه پایبند باشم و هم درس هایی که به نظرم نیاز به مطالعه و تمرین بیشتر دارند اگر زمان زیادی باقی ماند مرور و مطالعه کنم و تست بزنم.

  5. 3- آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه تفاوتی کرده‌است؟ چه تفاوتی؟
  6.  بله مطالعه و خواندن دروس را سریع‌تر انجام می‌دهم تا وقت برای تست زدن و مرور کفایت کند.

  7. 4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟ 
  8. برنامه روزانه خود را متنوع‌تر کردم و با‌اشتیاق‌تر و امید بیشتر درس خواندم و خود را با بقیه دوستانم مقایسه نکردم و سعی کردم هر روز بهتر از دیروز درس بخوانم.

  9. 5- ازکدام یک از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد. 
  10. از همه این کتاب ها استفاده کرده‌ام ولی بیشتر از کتاب های آبی استفاده کرده‌ام چون میتوان با تست‌های درس به درس آن کتاب را مرور کرد و درسنامه نسبتا خوبی دارد و کتاب تابستان نیز برای جمع‌بندی پایه از آن استفاده کردم.

  11. 6-در کدام درس‌ها روش مطالعه‌ خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟
  12.  در درس های زبان و فارسی سعی کردم با پارت‌های کوچک مطالعاتی و برنامه روتین لغات و متن های زبان و لغات و آرایه‌های فارسی خود را به درصد مطلوب و رضایت بخشی برسانم که از این اتفاق خوشحالم.

 

کارنامه و سایت

  1. 1-از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرده‌ای؟
  2.  از بخش آزمون‌های غیر حضوری و کارنامه بازیابی و مطالب درسی آن استفاده کرده‌ام.

  3. 2-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي‌گيري؟ و چگونه و به كدام قسمت‌ها بيشتر توجه مي‌كني؟ 
  4. ساعت ۱۵ کارنامه خود را میگیرم و بیشتر به قسمت سوالات اشتباه و نزده‌ام توجه میکنم و بعد از آن به دهک هر درس توجه میکنم.

  5. 3-روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 
  6. سوالات غلط و نزده را روش حل آنها را یاد میگرفتم و بعد سراغ سوالات درست میرفتم تا ببینم که از همان روشی که من انجام دادم استفاده کردم حل شده است یا خیر و بعد از آزمون و همان روز این کار را انجام میدادم و در طول هفته هم هر درس را دوباره تحلیل میکردم.

  7. 4-در سال‌های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون‌ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال‌های پایه پیشرفت داشته‌اید، دلیل و انگیزه‌ی این پیشرفت چه بود؟
  8.  در سال های دهم و یازدهم وضعیتی متوسط داشتم و آزمون های سال یازدهم ترازم حدود ۶۷۰۰ بود اما در سال دوازدهم از نظر تراز پیشرفت کردم و به تراز ۷۰۰۰ و بالاتر رسیدم که با رسیدن به ترازهای بالاتر انگیزه میگرفتم و دلیل پیشرفت من در آزمون‌های دیگر بود.

  9. 5-آیا تاکنون در تالار گفت‌وگوی سایت کانون شرکت داشته‌اید یا به کامنت‌های درسی دانش آموزان در صفحه مقطع پاسخ داده‌اید؟
  10.  خیر

 

مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت 

  1. 1-آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها ؟ چگونه انجام مي‌دادي؟ آيا براي هدف‌گذاري از اين كارنامه‌ها استفاده مي‌كردي؟ 
  2. بله با دفتر برنامه ریزی قلمچی برای تمامی دروس هدفگذاری میکردم و با توجه به کارنامه آزمون قبل برای آزمون بعدی هدفگذاری میکردم و این کار باعث آرامش و تمرکز من میشد.

  3. 2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي‌خوانديد بعد آزمون مي داديد؟ 
  4. بنده با روش بازیابی درس میخواندم به نظر من روش بازیابی یا مرور معکوس، تلاش می‌کنیم مطالبی را که قبلا خوانده بودیم به یاد بیاوریم که این کار را می‌توان با استفاده از حل تست و حل تمرین‌های کتاب درسی انجام می‌دادم که باعث میشد وقت زیادی هدر نرود و هم با تست زدن مهارت تست‌زنی خود را تقویت کنم و درکل کارآمد تر از روش دوباره خوانی است.

  5. 3-آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است؟
  6.  بله برای درس هایی که مطالب فرّار دارند از خلاصه نویسی استفاده میکنم و نکات مهم را به زبان خودم و نه دقیقا مثل کتاب در یک دفتر خلاصه نویسی مینویسم.

  7. 4- آیا خلاصه‌نویسی و  جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ اگر دارید ویژگی آن را بنویسید.
  8.  خلاصه نویسی به دست‌خط خودم است و غیر از آن جزوه‌ دیگری ندارم.

  9. 5- براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و … به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟
  10.  کمتر وقتم را صرف فضای مجازی و گفتگو با دوستانم میکنم و گروه ها و کانال های غیر ضرور را ترک میکنم تا حواشی کنکور و … من را از هدفم دور نکند و باعث سردرگمی ‌من نشود.

  11. 6- در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش‌هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
  12.  در سال یازدهم به دلیل آشنا نبودن با کانون و سوالات آن تراز من پایین بود ولی کم کم با برنامه راهبردی و روش های کانون و حذف روش های غلط پیشرفت کردم و به مسیر درست برگشتم.

  13. 7- پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  14. پشتیبان من نقش راهنما را برای من داشت و در مواقع سردرگمی به من کمک میکردند تا به مسیر درست برگردم.

  15. 8- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟ 
  16. مهم ترین و بهترین کمک آنان به نظرم ایجاد محیطی آرام برای من بود تا در سال کنکور بتوانم با آرامش درس بخوانم و تمرکزم را حفظ کنم گرچه کمک های بسیار دیگری نیز به من کردند ولی بهترین کمک آنان همین بود.



روش‌های مدیریت زمان 

  1. 1- زمان آزمون‌های خود را چگونه مدیریت می‌کنید؟ 
  2. از تکنیک زمان های نقصانی استفاده میکنم که تا اینجا بهترین روش برای من بوده است.

  3. 2- از کدام یکی تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟ (ضربدر منها- زمان‌های نقصانی…) 
  4.  زمان های نقصانی


هدف‌گذاری و شروع نیم‌سال دوم 

  1. 1-در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟ 
  2. در درس عربی و ادبیات عمومی و خصوصی زیرا در رشته‌ام بالاترین ضریب و بیشترین تاثیر را دارند.

  3. 2-در کدام درس در نیم‌سال دوم روش مطالعه را تغییر می‌دهید؟ چرا؟
  4. در درس های فلسفه  و ریاضی زیرا با توجه به تلاش بسیار در این سه درس پیشرفت نکرده‌ام وباید روشی دیگر را امتحان کنم و روش فعلی را تغییر دهم.

  5. 3- در نیم‌سال اول چه ضعف‌هایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیم‌سال دوم آن را برطرف کنید؟
  6. ضعف در درس های ریاضی و فلسفه

  7. 4- یکی از چالش‌های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث‌های نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟ 
  8. با توجه به منحنی فراموشی و مرور منظم و روش بازیابی سعی میکنم این مشکل را حل کنم.

  9. 5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
  10.  فعلا برنامه‌ای ندارم ولی احتمالا در اردوی نوروزی کانون و آزمون های هدیه و جمع بندی شرکت خواهم کرد.



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.  

گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول،رضا محمدپور
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Menu