گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول ،شکیبا زیوری

گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول ،شکیبا زیوری.

گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول ،شکیبا زیوری

نام و نام خانوادگی: شکیبا زیوری

نام شهر: تربت حیدریه

میانگین تراز: 7450

رشته تحصیلی: انسانی

تحصیلات مادر: دیپلم

تحصیلات پدر: دیپلم

شغل مادر: خانه دار

شغل پدر: آزاد ، فروشگاه کیف و کفش


میانگین درصد:  ادبیات: ۵۰ درصد /  عربی: ۸۵درصد  /  دینی: ۸۰ درصد / زبان :۱۰ درصد  / ریاضی۹۰ درصد /   اقتصاد: ۹۵ درصد /  علوم و فنون ادبی:75 درصد /  عربی اختصاصی: ۱۰۰درصد  /  تاریخ و جغرافیا: 70درصد  / جامعه شناسی : ۸۵ درصد  /    فلسفه و منطق: ۶۵ درصد   /  راونشناسی: ۸۵ درصد



مهمترین علت پیشرفتم حضور مداوم در ازمون و تحلیل ازمون و رفع اشکالاتم و مرور مطالب بود...


 

آزمون‌ 

  1. 1- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 
  2. پایه ششم و نهم و برای کنکور هم از سال یازدهم به طور پیوسته در ازمون ها شرکت کردم و دلیل اصلی ان هم برنامه راهبردی کانون و بازهای مرور و جمع بندی درست و اصولی بود.

  3. 2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
  4.  ازمون قلمچی بهترین فرصت برای درک وضعیت خود و نقاط قوت و ضعف و رفع اشکال انهاست پیشرفتن طبق بودجه بندی کازمون ها باعث میشه خیالم از جمع بندی و مرور دروس راحت باشد و تمرکز بیشتری روی کیفیت انها داشته باشم.

  5. 3- مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 
  6. شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ شاید برعکس بعضی کنکوری ها شرایط کرونا خیلی به من و روند رشد تحصیلیم کمک کرد شرکت در ازمون ها و پیوستگی در اونها در سال یازدهم باعش شد این پایه رو خیلی خوب بخونم و جمع بندی کنم و نگرانی در این باره نداشته باشم در سال دوازدهم هم به صورت حضوری در ازمون ها شرکت میکنم و خیلی بهتر شرایط رو شبیه سازی میکنم.

  7. 4-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چه‌قدر این موضوع برایتان مهم است؟
  8.  خیلی از بابت تقلب در ازمون ها نگرانی ندارم رتبه و درصد هایم را با نفرات برتر مقایسه میکنم و سعی میکنم در دروسی که ضعف بیشتری داشته ام تلاشم را بیشتر کنم.

  9. 5-آزمون های هدف‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
  10. ازمون هدف گذاری در برنامه ریزی هفته ی دوم ازمون بسیار به من کمک‌ میکند و نقاط ضعف و اشکالات مطالعاتی خود را شناسایی میکنم و با توجه به نتیجه هفته دوم ازمون را مطالعه میکنم.

  11. 6-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده‌اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می‌دانید؟
  12. اولین ترازم ۶۶۵۰ بود و در این اواخر هم به تراز ۷۶۸۰ رسیدم. مهمترین علت پیشرفتم حضور مداوم در ازمون و تحلیل ازمون و رفع اشکالاتم و مرور مطالب بود.

  13. 7-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟
  14. ریاضی و عربی 

برای درس ریاضی اول به سراغ درسنامه میروم و اگر نیاز داشته باشم از فیلم اموزشی استفاده میکنم و بعد هم شروع به تست زنی میکنم در تست زنی هم اول به سراغ تست اموزشی میروم و بعد ان هم شروع به زدن تست های های چالشی تر و با زمان مشخص میکنم از کتاب آبی کانون برای ریاضی استفاده میکنم که تست های متنوع و چالشی بسیار خوبی دارد و باعث میشود با تیپ تست های گوناگون آشنا شوم.  برای درس عربی هم تست زیاد و زماندار باعث پیشرفتم و مدیریت زمان این درس در ازمون شد.

  1. 8- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
  2. بله از رتبه های برتر سال های گذشته و دوستانم مشورت میگیرم.

برنامه و کتاب

  1. 1-همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟  
  2. گام به گام پیش رفتن و مرور چندباره مطالب و جمع بندی دروس به  نظرم مهمترین ویژگی ازمون هاست.

  3. 2- چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را هماهنگ می‌کنید؟
  4.  معمولا در بیشتر دروس هماهنگی دارند اما اگر  مدرسه از درسی عقب تر باشد طبق برنامه ازمون پیش میروم.

  5. 3-ازکدام یک  از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
  6.  از کتاب های آبی   ریاضی، اقتصاد، علوم و فنون، روانشناسی و ادبیات عمومی استفاده کردم و تست های خلاقانه و متنوع و زیاد این کتاب ها باعث استفاده من شده است

  7. 4-آيا دفتر برنامه‌ريزي دارید؟ دفتر برنامه‌ريزي چه كمكي به شما كرد و مهم‌ترین ویژگی آن چیست؟
  8. بله پیوستگی و نظم مطالعاتی شناسایی اشکالات خود در برنامه ریزی و رفع انها با توجه به نتایج ازمونی

 

کارنامه و سایت

  1. 1-از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرده‌ای؟
  2. مصاحبه با رتبه های یرتر و استفاده از تجربیات انها تاثیر مثبتی در روند مطالعاتی من گذاشته است.

  3. 2-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي‌گيري؟ و چگونه و به كدام قسمت‌ها بيشتر توجه مي‌كني؟
  4.  ساعت ۳ کارنامه رو دریافت میکنم و درصد های هر درس تعداد غلط ها و مقایسه انها با ازمون های قبلی و روند پیشرفت یا پسرفت در هر درس برسی میکنم.

  5. 3-هفته‌ی اول و دوم برنامه‌تان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می‌کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار می‌گرفتید يا در پردازش‌هاي بعدي؟ چرا؟
  6.  هفته ی اول بیشتر به دروس داوزدهم و ۵۰ درصد ازپایه را در برنامه میگذارم اخر هفته هم با ازمون هدف گزاری اشکالاتم را مشخص و با مرور دروس رفع اشکال میکنم و در ادامه هفته ی دوم دروس پایه را میخوانم. در روز چهارشنبه هم ازمون مشابه پارسال رو میزنم و بعد مرور دروس رو انجام میدهم . ازمون را سر ساعت ۸ شرکت میکنم و در پردازش اول شرکت میکنم.

  7. 4-روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 
  8. در دروسی که غلط ها و نزده هایم زیاد باشد را دوباره پاسخ میدهم و در بقیه دروس هم نکات مهم و کلیدی را در کتاب یادداشت میکنم.

 

مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت 

  1. 1-آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها ؟ چگونه انجام مي‌دادي؟ آيا براي هدف‌گذاري از اين كارنامه‌ها استفاده مي‌كردي؟
  2.  بله برای دروس علوم و فنون، فلسفه و منطق، ادبیات عمومی با توجه در صدم در ازمون های قبلی و میزان زمانی که برای خواندن این دروس در هفته گذاشته ام هدف گذاری میکنم و این روش باعث شده تعداد غلط هایم بسیار کاهش پیدا کند.

  3. 2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي‌خوانديد بعد آزمون مي داديد؟
  4.  در دوره جمع بندی پایه و نیم سال اول از روش بازیابی و ازمون دادن و در مرحله بعد به سراغ کتاب رفتن برایم موثر بود.

  5. 3- آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است؟
  6.  بله برای بعضی دروس خلاصه نویسی کردم و در دوران جمع بندی به من کمک کردند این دروس شامل قواعد عربی ) البته به شکل محدود و فقط نقاطی که اشکال داشتم برای مرور ) ، تاریخ پایه دهم و یازدهم را هم در تابستان  به این شکل که وقتی کامل درس را خوندم و تسلط پیدا کردم نکات مهم کلیدی و بیشتر علت و معلول های انرا خلاصه نویسی کردم.

  7. 4- در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش‌هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟ 
  8. بله در یک ازمون افت تراز شدیدی داشتم و علتش هم بی دقتی بود در کل ابه اشتباهاتم با دید منفی نگاه نمیکنم و سعی میکنم انها را دوباره تکرار نکنم و سر جلسه کنکور به ان مشکلات بر نخورم و شاید یکی از دلایل اصلی شرکت در ازمون ازمایشی  ازمون و خطا کردن سر جلسه و مواجه شدن با اشتباهاتی که ممکنه سر جلسه کنکور برامون پیش بیاد و تکرار نکردن اونها باشه .
  9.  
  10. 5- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
  11.  فضای اروم و ساکت و ارامش در هنگام مطالعه در این مسیر کمک زیادی به من کرد.


روش‌های مدیریت زمان


  1. 1- از کدام یکی تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟ (ضربدر منها- زمان‌های نقصانی…)
  2.  در دروس عمومی از زمان های نقصانی استفاده میکنم و این روش باعش شد چالش مدیریت زمان عمومی ها رو برطرف کنم در دروس اختصاصی هم مخصوصا دروس زمانبر مثل ریاضی  هم از تکنیک ضربدر منها و بازگشت استفادا میکنم.
  3.  

هدف‌گذاری و شروع نیم‌سال دوم 

  1. 1- در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟
  2.  فلسفه و منطق علوم و فنون ادبی در اختصاصی ها  و ادبیات و زبان در عمومی ها با توجه به اهمیت زیاد این دروس در کنکور میخواهم روی این دروس وقت بیشتری بگذارم و درصدم را افزایش دهم. 

  3. 2-یکی از چالش‌های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث‌های نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
  4.  مرور پیوسته و حل تست های نشاندار و تست های جدید و خلاقانه

  5. 3-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
  6.  مرور پایه دهم و یازدهم به شکل بازیابی و رفع اشکالات با تست های نشاندار و جمع بندی نیم سال اول 



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید. 

گفتگو فاطمه گزدرازی با قهرمان پیوستگی نیم سال اول ،شکیبا زیوری +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 


Menu