گفتگوالهام حاجی محمدی باقهرمان پیوستگی نیمسال اول فاطمه وحدانی

گفتگوالهام حاجی محمدی باقهرمان پیوستگی نیمسال اول فاطمه وحدانی.

گفتگوالهام حاجی محمدی باقهرمان پیوستگی نیمسال اول فاطمه وحدانی

نام و نام خانوادگی: فاطمه وحدانی

نام شهر: بستان آباد

 میانگین تراز: ۷۱۳۳

رشته تحصیلی: تجربی

تحصیلات مادر: فوق لیسانس

تحصیلات پدر: دکتری

شغل مادر: دبیر

شغل پدر: استاد دانشگاه

 

میانگین درصد:

ادبیات 80 / عربی 90 / دینی 95 / زبان 50 / شیمی 60 / فیزیک 50 / زیست 75 / ریاضی 65


مهم ترین ویژگی آزمون ها این است که حالت استاندارد دارند...


آزمون‌

1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

من از مهر ۱۴۰۰ وارد کانون شدم و در آزمون های سال دوازدهم شرکت کردم ، دلیل آن جامعه آماری بالا و تشابه بیشتر سوالات کانون با سوالات کنکور سراسری می باشد.


2-مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

مهم ترین ویژگی آزمون ها این است که حالت استاندارد دارند و به همین دلیل موجب می شود اکثر دانش آموزان روحیه خود را حفظ کنند و همین باعث شد من در هیچ آزمونی غیبت نداشته باشم.


3- آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می دهید یا مقایسه با دیگران؟ چقدر تراز و درصد دیگران برای شما مهم است؟

من در طول تمام آزمون ها هیچگاه خودم را با دیگران مقایسه نکردم چون که توانایی های من با دیگران برابر نیست و میانگین مطالعه من در هرهفته حدود ۸ ساعت می باشد که ۴ ساعت آن برای عمومی و ۴ ساعت تایم مطالعه برای دروس اختصاصی ، اختصاص دارد.  


4-آزمون های هدف‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال دلیل تراز بالای من در هر آزمون هستند و پیشنهاد من به کسانی که نتوانسته اند به تراز دلخواه خود برسند افزایش تعداد تست زماندار در تمامی دروس است و البته افزایش ساعت مطالعه به همراه افزایش کیفیت مطالعه! 

 

برنامه و کتاب

1-همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

دلیل استفاده بیشتر دانش آموزان از برنامه راهبردی تطابق بیشتر آن با برنامه مدرسه و جمع بندی بسیار خوب تمام پایه ها در تمامی دوران است. 


2-پیشنهاد شما برای دانش آموزانی که به تراز مطلوب خود نرسیده اند چیست؟

هنوز دیر نیست و باز هم می توانند از الان شروع کنند و پیوسته ادامه بدهند اگر ساعت مطالعه بالا و کیفیت بالا داشته باشند به قطع می توانند نتیجه بسیار خوبی بدست بیاورند.( هیچوقت برای شروع دیر نیست!)

 

کارنامه و سایت

1-روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

من تحلیل آزمون را یک هفته بعد از آزمون انجام می دادم چون معتقد بودم که ابتدا سوال هایی راکه نتوانستم جواب بدهم را ابتدا مرور کنم و سپس به همان سوال ها جواب دوباره می دادم و بعد از آن به تحلیل تمام سوالات می‌پرداختم.


مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت

1- آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ در کدام درس ها؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است ؟

من در نیمسال اول خلاصه نویسی نکردم ولی از نیمسال دوم شروع به خلاصه نویسی تمامی دروس به جز زیست کردم چون که زیست درسی نیست که بتوان برای آن خلاصه نوشت برای دروسی همچون ادبیات عربی و زبان لغات مهم را یادداشت می کنم و برای دینی نکات مهم آیات که بسیار مهم اند اولویت من در خلاصه نویسی هستند. و برای دروس اختصاصی یعنی ریاضی فیزیک شیمی فرمول ها را نوشته و برای هر کدام پنج سوال مهم یادداشت می کنم که در دوران جمع بندی فقط آنها را بزنم.


2-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟

برای دوری از تمامی حواشی چه کنکور و چه کرونا راهکار اصلی دوری از فضای مجازی است البته به طور کامل نمی‌توان حواشی را از بین برد ولی تا حد زیادی می توان آن را کنترل کرد.

 

3-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش‌هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟ 

من در طول دوران دهم و یازدهم فقط برای مدرسه درس می خواندم و کنکور را از مهر ماه همین سال شروع کردم تقریباً همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه در بازه بهمن الی اسفند بسیار افت کردم. البته با افزایش ساعت مطالعه دروسی مانند عربی و ادبیات و زیست که نقاط قوت من محسوب می‌شوند دوباره انگیزه خود را به دست آوردم و در دروسی مانند ریاضی و فیزیک که همیشه با مشکل روبرو هستم حل تست های آموزشی زیاد درصد مطلوبی را به من می‌دهند و همچنین کتاب‌هایی همچون کتاب زرد کمک بسیاری در زمینه افزایش درصد به من کردند و به نظر من این کتاب ویژگی تمامی کتاب های کنکور را داراست. کتاب زرد عمومی تمام عمومی ها رو به نقاط قوت من تبدیل کرده است.(البته به جز زبان)


4-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پشتیبان من خانم ابراهیمی و خانواده من در تمامی دوران با دادن امیدواری همیشه در کنار من بودند و همیشه باعث شدند من روحیه و انگیزه خود را حفظ کنم به نظر من حفظ روحیه یکی از عوامل مهم در کسب کیفیت مطالعه بیشتر می باشد.


روش‌های مدیریت زمان

1-زمان آزمون‌های خود را چگونه مدیریت می‌کنید؟

موقع دادن آزمون با استفاده از شیوه ضربدر منها و زمان های نقصانی زمان خود را مدیریت می کنم و در دروسی مانند دینی و ادبیات که زمان بیشتری می آورم باقی مانده زمان این دروس را به زبان اختصاص می‌دهم.


هدف‌گذاری و شروع نیم‌سال دوم

1-در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟

در نیمسال دوم در درس های ریاضی و فیزیک و شیمی افت بیشتری داشتم و همین باعث شد روحیه خود را به شدت از دست بدهم ولی با امید به خدا و پشتوانه ی پدر و مادرم دوباره به حالت اولیه برگشتم و برنامه ریزی ویژه‌ای از اسفند تا عید و همچنین از عید تا آخر فروردین دارند که تمامی دروس پایه و دوازدهم را جمع بندی می کنم.


***************************************

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.

گفتگوالهام حاجی محمدی باقهرمان پیوستگی نیمسال اول فاطمه وحدانی

***************************************

Menu