بازده و توان_درسنامه وآزمونک فیزیک دهم_فاطمه احدزاده

در این مطلب خلاصه نکات «بازده و توان» فیزیک دهم توسط فاطمه احدزاده رتبه 373 رشته ریاضی سال 95 آماده و برای شما قرار داده شده است.

بازده و توان_درسنامه وآزمونک فیزیک دهم_فاطمه احدزاده

سلام به دانش‌آموزان عزیز دهم ریاضی 

در این مطلب خلاصه نکات «بازده و توان» فیزیک دهم به همراه یک آزمونک تستی+پاسخ توسط فاطمه احدزاده رتبه 373 رشته ریاضی سال 95 آماده و قرار داده شده است.

توان:

یک ماشین وسیله ای است که کار خاصی را برای ما انجام میدهد. مثلا یخچال و اتومبیل هر دو ماشین هستند. یکی از مهم ترین ویژگی های هر ماشین مدت زمانی است که طول میکشد تا کار معینی را انجام دهد. هر چه ماشین کار معینی را در مدت زمان کمتری انجام دهد، ماشین بهتری است.

توان کمیتی نرده ای است و یکای آن وات ( 𝑊)  است که به احترام جیمز وات مخترع انگلیسی نام گذاری شده است. یک وات برابر یک ژول بر ثانیه است. استفاده از یکا ها بزرگتر مانند کیلو وات و مگاوات هم متداول است. این یکا نخستین بار توسط وات برای ارزیابی توان خروجی اختراع جدیدش، ماشین بخار، معرفی شد. توان موتور و بیشتر وسایل نقلیه با این یکا بیان میشود.توان کمیتی نرده ای است و یکای آن وات ( 𝑊)  است که به احترام جیمز وات مخترع انگلیسی نام گذاری شده است. یک وات برابر یک ژول بر ثانیه است. استفاده از یکا ها بزرگتر مانند کیلو وات و مگاوات هم متداول است. این یکا نخستین بار توسط وات برای ارزیابی توان خروجی اختراع جدیدش، ماشین بخار، معرفی شد. توان موتور و بیشتر وسایل نقلیه با این یکا بیان میشود.

برای مشاهده ی کامل درسنامه و آزمونک تستی، فایل های ضمیمه شده را دانلود کنید. 

Menu